Bandit vuonna 2020

Aloittaja scooterman58, elokuu 12, 2008, 21:09

« edellinen - seuraava »

tsumia

Lainaus käyttäjältä: Handegunnar - maaliskuu 25, 2009, 16:00
Nappivaihteet olisivat varmaan mahdolliset jo nyt, mutta niillä ei välttämättä olisi suurta suosiota. Se fiilis nääs ;).

Mieleen tulee mm. Aprilia Mana ja Yamaha FJR1300AS.

Lainaus käyttäjältä: aprilia.fi
2 eri elektronisesti ohjattua vaihtamis mahdollisuutta: 7-pykäläinen, jota voit vaihtaa pedaalilla tai peukalo-vaihtimella sekä automaatti jossa 3 eri kaaviota: sport, touring ja sade

Lainaus käyttäjältä: yamaha-motor.fi
FJR1300AS edustaa matkapyörien vallankumousta. Sillä on kaikki palkitun FJR1300A:n vahvuudet sekä YCC-S-vaihteensiirtojärjestelmä (Yamaha Chip Controlled Shift), jonka ansiosta et väsy pitkienkään matkapäivien aikana. Voit vaihtaa vaihteita normaalisti jalalla tai käyttää sormilla toimivaa vaihdinta. Kytkinkahvan käytön voi kuitenkin unohtaa.
1250SA -07

Handegunnar

Lainaus käyttäjältä: tsumia - maaliskuu 27, 2009, 18:49
Mieleen tulee mm. Aprilia Mana ja Yamaha FJR1300AS.

Olen toki näistä tietoinen. Silti uskon, että nappivaihteet eivät tule kovin nopeasti yleistymään moottoripyörissä. Moottoripyöräilijöissä on hyvin paljon perinteistä fiilistä haluavia ihmisiä (vrt. Harley yms. "vanha tekniikka"). Ilmeisesti kilpailukäytössä nappivaihteet eivät ole sallittuja tai eivät syystä tai toisesta sovellu sinne (shifterit toki ovat olleet käytössä jo pitkään). Jos kilpailukäytössä olisi nappivaihteet olisivat ne hyvin pian myös sporttipyörissä.
Bandit 1250A -07, ex.Bandit 1200 naked -99 (huoltosuhde jatkuu)

quumies

Lainaus käyttäjältä: Handegunnar - maaliskuu 28, 2009, 12:00
Lainaus käyttäjältä: tsumia - maaliskuu 27, 2009, 18:49
Mieleen tulee mm. Aprilia Mana ja Yamaha FJR1300AS.

Olen toki näistä tietoinen. Silti uskon, että nappivaihteet eivät tule kovin nopeasti yleistymään moottoripyörissä. Moottoripyöräilijöissä on hyvin paljon perinteistä fiilistä haluavia ihmisiä (vrt. Harley yms. "vanha tekniikka"). Ilmeisesti kilpailukäytössä nappivaihteet eivät ole sallittuja tai eivät syystä tai toisesta sovellu sinne (shifterit toki ovat olleet käytössä jo pitkään). Jos kilpailukäytössä olisi nappivaihteet olisivat ne hyvin pian myös sporttipyörissä.


Monet haluavat perinteisiä pyöriä modernilla tekniikalla. Pyörä ei saa näyttää ämmältä vaikka sillä ajaminen sitä olisikin.... Karkeaa voimaa uhkuva b-king jossa kuitenkin on tehonalennus nappeja joilla saa ämmäily moden päälle jos alkaa jännittää. Tai joku harrikan malli joka näyttää jäykkäperäiseltä oldschool peliltä ja kuitenkin (tietysti) siellä on ämmämäinen iskari jota kunnon easyrider ei tarvitse eikä oikeastaan edes sulata. Kukapa olisi uskonut 10 vuotta sitten että crossipyöriin tai mopoihin tulee ruiskukoneet.

Jusa

Lainaus käyttäjältä: Handegunnar - maaliskuu 28, 2009, 12:00
Lainaus käyttäjältä: tsumia - maaliskuu 27, 2009, 18:49
Mieleen tulee mm. Aprilia Mana ja Yamaha FJR1300AS.

Olen toki näistä tietoinen. Silti uskon, että nappivaihteet eivät tule kovin nopeasti yleistymään moottoripyörissä. Moottoripyöräilijöissä on hyvin paljon perinteistä fiilistä haluavia ihmisiä (vrt. Harley yms. "vanha tekniikka"). Ilmeisesti kilpailukäytössä nappivaihteet eivät ole sallittuja tai eivät syystä tai toisesta sovellu sinne (shifterit toki ovat olleet käytössä jo pitkään). Jos kilpailukäytössä olisi nappivaihteet olisivat ne hyvin pian myös sporttipyörissä.


Eikös tuota uutta VFR 1200 Hontsikkaa ole saatavana myös nappivaihteilla...

harmaahukka

Lainaus käyttäjältä: quumies - maaliskuu 28, 2009, 16:13
Lainaus käyttäjältä: Handegunnar - maaliskuu 28, 2009, 12:00
Lainaus käyttäjältä: tsumia - maaliskuu 27, 2009, 18:49
Mieleen tulee mm. Aprilia Mana ja Yamaha FJR1300AS.

Olen toki näistä tietoinen. Silti uskon, että nappivaihteet eivät tule kovin nopeasti yleistymään moottoripyörissä. Moottoripyöräilijöissä on hyvin paljon perinteistä fiilistä haluavia ihmisiä (vrt. Harley yms. "vanha tekniikka"). Ilmeisesti kilpailukäytössä nappivaihteet eivät ole sallittuja tai eivät syystä tai toisesta sovellu sinne (shifterit toki ovat olleet käytössä jo pitkään). Jos kilpailukäytössä olisi nappivaihteet olisivat ne hyvin pian myös sporttipyörissä.


Samaa miettinyt...

-hh-
Monet haluavat perinteisiä pyöriä modernilla tekniikalla. Pyörä ei saa näyttää ämmältä vaikka sillä ajaminen sitä olisikin.... Karkeaa voimaa uhkuva b-king jossa kuitenkin on tehonalennus nappeja joilla saa ämmäily moden päälle jos alkaa jännittää. Tai joku harrikan malli joka näyttää jäykkäperäiseltä oldschool peliltä ja kuitenkin (tietysti) siellä on ämmämäinen iskari jota kunnon easyrider ei tarvitse eikä oikeastaan edes sulata. Kukapa olisi uskonut 10 vuotta sitten että crossipyöriin tai mopoihin tulee ruiskukoneet.
1200S -05

Hombre

Lainaus käyttäjältä: Handegunnar - maaliskuu 28, 2009, 12:00
Silti uskon, että nappivaihteet eivät tule kovin nopeasti yleistymään moottoripyörissä.

Ilmeisesti kilpailukäytössä nappivaihteet eivät ole sallittuja tai eivät syystä tai toisesta sovellu sinne (shifterit toki ovat olleet käytössä jo pitkään). Jos kilpailukäytössä olisi nappivaihteet olisivat ne hyvin pian myös sporttipyörissä.


Esim folkkari lähti kehittämään DSG laatikkoa pienestä päästä, eli maks 250 nm väännöille. Suorakytkentä laatikot ovat varmasti muutamassa vuodessa perusjuttu touring pyöriin ja myöhemmin lisävaruste sportteihin.

Haasteena lienee on tehdä tekniikka riittävän kestäväksi ja kevyeksi. Tuolla kaavalla hinta pysyy pitkään korkealla.
Kotka with flavor,,,

bandu 12

  Shifterin saisivat kyllä laittaa, napeista en sen kummemmin perusta.

Handegunnar

Tässähän saattaisi olla jo äänestyksen aihetta. Haluaisitko pyörääsi: automaattivaihteet/nappivaihteet/perinteiset vaihteet/perinteiset sifterillä.

Minä en aio tehdä asiasta äänestystä, mutta jos joku viitsii vaivaantua, niin äänestän ::)
Bandit 1250A -07, ex.Bandit 1200 naked -99 (huoltosuhde jatkuu)

bandit1157

Hei! siis mikä on shifteri? Eikö sillä vaihteet vaihdukaan napista?
Bandit1200N(exS) -04
Yamaha TT350 -86

bandu 12

Lainaus käyttäjältä: bandit1157 - syyskuu  3, 2010, 21:27
Hei! siis mikä on shifteri? Eikö sillä vaihteet vaihdukaan napista?
Voi vaihtaa isompaa vaihdetta käyttämättä kytkintä. Katkaisee sytytysvirran vaihtamisen ajaksi.

numbie

Millainen on Bandit vuonna 2020? Kysymys pitäisi ehkä asettaa toisin eli tehdäänkö Banditia vuonna 2020? Vastaukseni on kyllä. Epäilen, että downsizing ei vielä iske, joten koneiden koot 650/1300. Muuten koneessa lisää kaikkea teknologiaa, joka vähentää saasteita ja ABS + erilaista ajotietokonehärpäkettä (halpaa rakentaa) Itse malli ei ole juurikaan muuttunut, suurin muutos lienee mahdollinen uusi runko, mutta sekin perustuu johonkin hyväksi havaittuun GSXR1000- tms mallissa havaittuun. Koneesta lienee olemassa edelleen ns. 98 hv-mallli ja joihinkin maihin 120 hv-malli. Banditin suosio perustuu edelleen hyvään vääntävään koneeseen ja menekki hyvään hinta-laatusuhteeseen. Banditin koneeseen perustuvaa matkalehmää myydään GSX-FA -nimellä.

Niin ja Hale63:n pyörässä on sitten yli 300 tkm taulussa ja se on jossain museossa näytillä.  ;D
Bandit 1200 S vm. -04 2007-2012,  2013-2018 Suzuki RF 900 R -96, Kawasaki ZZR 1200 -04 2018 -2020 BMW K1200S -05 2020 ->

tap_sa

Lainaus käyttäjältä: ÖÖ. - elokuu 13, 2008, 20:01
Koneen käyntiä ei voi kuulla tai tuntea joten mittaristoon syttyy varoitusvalo joka kertoo koneen olevan käynnissä.

Koneen käyntiä ei voi kuulla koska siinä on ladattava sähkömoottori. Netistä voi ladata siihen polttomoottorin ääniefektin. Millaisen tahansa. Kaikki muut ovat ilmaisia, mutta Harrikan röpötys ja Zetorin puksutus maksavat 130e/kk.