Keskustelualue > Bandit mallien muutokset

Bandit vuonna 2020

(1/6) > >>

scooterman58:
Tällä foorumilla on ollut puhetta etenkin ensi pyörää hankkineille onko iso bandit liian iso vasta-alkajalle. Iso bandu on mielestäni niin helppo ajettava, että uskoisin sen sopivan myös vasta-alkajalle. Kertokaa jos olen väärässä,koska olen sitä useimmiten. Niin itse asiaan. Koska näihin ruiskumalleihin on tullut hieman kuutiotilavuuteen muutosta tuli mieleeni millainen Bandit on reilun 10 vuoden kuluttua vai onko sitä enää.Onko kenellekkään muulle käynyt niin kuin minulle,että iso Bandit on käynyt pieneksi. Mielessäni on kuva tulevaisuuden Banditista esim vm 2020. Kuutioita esim. 1800, tehoja vanhoja polleja n. 200. Tälläinen visio tuli mieleeni kun Yamahalta tulee ensi vuonna uusi V-max niin miksei Banditkin jos poistuu joskus markkinoilta voisi palata takaisin entistä tehokkampana ja uudistuneena.

Handegunnar:
Kone on "legendaarinen" Suzukin rivi-3 1200 kuutioisena, hevosvoimia noin 130. Keveämpien materiaalien (alumiini, muovit yms.) ansiosta kuivapaino on 180kg.

harmaahukka:
Energiapuolella ehtii tapahtua aivan mahottomasti tuona aikana. Ties vaikka olisi joku vetykoneen aihio jo myynnissä, vaikka GSF:n kaltaiset "ikimallit" hitaimmin vaihtanevatkin konseptiaan. Samoin liikennepuolella, ehkä nopeusrajoitukset ovat jo niin tiukat, että suurin osa jättää mp-harrastuksen sivuun ja mopojen määrä laskee. Komposiittimateriaaleja tulee luultavasti yhä lisää, paino tosiaan putoaa varmaankin selvästi. Suuri osa Bandiitin osista valmistettaneen Intian ja Kiinan kaltaisissa uusteollisissa maissa. Saapi nähdä kuinka kauan GSF 1250 kone tulee pysymään, saavuttaako edeltäjänsä legendaarisen ikimaineen.

-hh-

track08:

--- Lainaus käyttäjältä: harmaahukka - Elokuu 13, 2008, 09:28 ---Energiapuolella ehtii tapahtua aivan mahottomasti tuona aikana. Ties vaikka olisi joku vetykoneen aihio jo myynnissä, vaikka GSF:n kaltaiset "ikimallit" hitaimmin vaihtanevatkin konseptiaan. Samoin liikennepuolella, ehkä nopeusrajoitukset ovat jo niin tiukat, että suurin osa jättää mp-harrastuksen sivuun ja mopojen määrä laskee. Komposiittimateriaaleja tulee luultavasti yhä lisää, paino tosiaan putoaa varmaankin selvästi. Suuri osa Bandiitin osista valmistettaneen Intian ja Kiinan kaltaisissa uusteollisissa maissa. Saapi nähdä kuinka kauan GSF 1250 kone tulee pysymään, saavuttaako edeltäjänsä legendaarisen ikimaineen.

-hh-

--- Lainaus päättyy ---

Aika hurjia maalailet, veli hyvä. :) Kulkeehan se kehitys eteenpäin ja liekö olisi tulossa tuo automaailman down-sizing mp-puolellekin, mutta että vetykäyttöisiä moottoripyöriä - tuskimpa vaan vielä kymmenessä vuodessa. Helsingin Sanomissa oli juuri uutinen jossa ennustettiin polttomoottorille vielä 20:tä onnellista vuotta. Mutta mitä piti vielä sanomani niin kyllähän se tulevaisuuden sukupolvi sieltä tulee, mutta tuskin ihan noin nopeasti. :)

ÖÖ.:
Veikkaan että suurinpiirtein sama mylly kuin nykyään paitsi nokkia on loivennettu ja kantta ahdistettu. Katalysaattoreta on nyt 5 kpl joista osa on hitsattu kiinni kanteen. PAIR systeemi on entistä tehokkaampi ja monimutkaisempi. Pyörä nykii pahemmin mitä nykyinen mutta vie 0,1 l / 100 km vähemmän bensaa. Muovit on uudistettu. ABS ja luistonesto on vakiovarusteet eikä niitä voi kytkeä pois. Kytkimen painamisen lisäksi startissa pitää istua penkillä ja painaa etujarrua. Sivujalalla tai keskiseontatuella pyörää ei voi käynnistää. Koneen käyntiä ei voi kuulla tai tuntea joten mittaristoon syttyy varoitusvalo joka kertoo koneen olevan käynnissä. Mikäli pyörä huomaa käynnissä ollessaan että molemmat kädet on irti tangosta se sammuttaa koneen ja kytkee hätävilkut. Mikäli kallistuskulma nousee liian suureksi vähennetään tehoja heti 50 %. 1, 2 ja 3 vaihteiden tehot on rajattu 35 hv, 4. vaihteella 65 hv. Liian pienellä tai suurelle vaihteelle vaihtaminen on estetty elektronisesti. Ohiajomelun ja saastenormien takia 6. vaihteella 2000 - 4000 rpm putkessa sulkeutuu läppä ja seokset menee laihalle.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta