Resepti alusta onneen: Gixxerin tai busan takaiskari ja siihen omalle painolle sopiva lineaarinen jousi. Etuputkiin jämäkämmät lineaariset jouset taas oman painon mukaan ja tietysti uudet öljyt a'la 10W. Pyörän muuttuu täysin erinlaiseksi ajaa. Ja hyvällä tavalla. Eikä maksa kuin noin 300e ja vaihtotyö on kohtuu helppo homma.
Sain itse tänään radalla iskarin (GSXR1000) säädettyä kohdalleen (pari napsua paluuvaimennusta ja 4 napsua vaimennusta jäykemmälle gixxerin vakioasetuksista). Loppu pompotus mutkassa eikä rengas lipsu alta. Voi tosin olla että tuo lipsuminen on Z6 juttuja (mulla M3 nyt koeajossa eikä tunnu ollenkaan hullummalta radalla). Oli aika villin näköstä kun Veli Petska antoi edellä hanaa omalle Bandulle ja takanen luiskahteli mutkissa koko ajan sivulle

Kehu vaan että lisää kaasua ni ei woblaa

Kaks päällä menee ku ilmajousella verrattuna alkuperäseen ja pyörä pitää ajolinjan mutkissa vaikka olis heittoja. Tämä on siis all-a-round muutos eli sopii niin radalla kuin matkaan.
Ohjauksen keventyminen on luonnollinen seuraus jämäkämmästä jousesta eli perä on lastattuna korkeammalla kuin vakio iskarilla. Jos takarengas on kulunut keskeltä sileäksi niin sitten on eri juttu mutta uudella rankaalla kääntyy melkeen puhaltamalla..
