Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Koeajokokemuksia: muut mopot

Aloittaja numbie, toukokuu 15, 2008, 22:37

« edellinen - seuraava »

Handegunnar

Lainaus käyttäjältä: Juha v - marraskuu  8, 2021, 18:39
track08 kaipaili hyvää hinta/laatusuhteen omaavaa Suzukia, mielestäni sellainen on DL 1050 XT jonka ostin syksyllä.
Edellyttää tietty että pitää katuendurosta. Tarjoaa kyllä rahalle vastinetta taattuun Suzuki laatuun, siinä mielessä tyypillinen Suzuki ettei erityisemmin loista missään mutta ei löydy moitittavaa millään tavalla, voin suositella.

Mulla oli n. 1,5 ajokautta edellisen sukupolven VStrom, tai itse asiassa se oli Kawasaki KLV, mutta sama vehje kuitenkin. Täysin samaa mieltä olen siitä, että se ei loista missään ominaisuudessa. Banditiin tottuneelle se on myös auttamattoman laiska ja kömpelö. Ainakaan sen pyörän perusteella, en ihastunut katuenduroon. En kyllä tykkää muistakaan kaksipyttyisistä. Tuskinpa tuo uusi DL 1050 on niin paljon parempi kuin vanha, että siitäkään tykkäisin. Ducati Multistrada V4 olisi mukava kokeilla. Se vain on niin kallis, ettei sellaista kykene hankkimaan.
Bandit 1250A -07, ex.Bandit 1200 naked -99 (huoltosuhde jatkuu)

Mägine

Kawasaki Z H2

Turbokawa. Pätevän oloinen peli kaikin puolin, jarrut ja alusta kunnossa, tehoa varmasti riittävästi Suomen olosuhteisiin. Vaimennin tuohon oli vaihdettu, oli kyllä hienot äänet kun shifterillä vaihteli. Ja muutenkin se turbon ääni..
Ajoasento hyvä.

Ketteryys yllätti. Ei tuntunut yhtään lähes 240kg painoiselta.
Tehoa oli kyllä kivasti, mutta odotin vielä hiukan enemmän vääntöä. Ero ei väännössä ollut kovin iso loppujenlopuksi tohon 1.34 Busan myllyyn.
Pari Suzukia ja Ktm

Mägine

Husqvarna Norden 901 perusmalli ja expedition

890 dukesta lainattu moottori toimii hienosti. Tästäkin saatu aika ketterä ajotuntuma reilu 200kg kuivapainosta ja korkeudesta huolimatta. Tuli semmonen fiilis, että tällä lähtisi mielellään heittämään vaikka Lapin reissua, tai toisaalta sitten ajelemaan pieniä hiekka/sorateitä.

Perusmallissa oli vähän pehmeämpi jousitus ja se oli hiukan matalampi. Järkyttävän suurta eroa en tuolla koeajolla huomannut. Jos nyt ostaisin uuden pyörän, niin se olisi varmaan tälläinen perusmallisena, tai sitten 690/701 KTM/Husqvarna.
Pari Suzukia ja Ktm