Ei varsinainen koeajokokemus, koska vaihdoin keväällä vm. 2007 GSF1250A:sta (nakumalli) vm. 2015 DL1000 V-Stromiin.
Havaintoja DL1000 vs. GSF1250A:
+ ketterämpi kuin Bandit
+ suorituskyky persdynolla aika sama (voi ton miinukseksikin laittaa)
+ ajotietokone on ihan kiva lisä
+ luistonesto (vakkari tuli vasta 2016)
+ jousitus parempi (orggis molemmissa)
+ tuulensuojaa tietenkin enemmän kuin nakussa. Vaihdoin alkuperäisen lasin tilalle Givi Airflow:n, joka on parempi kuin orggis. Heittää enimmät öttiäisetkin yli. Ihan huminatonta asentoa en tuulilasista ole löytänyt, mutta toisaalta tuulisuoja tuntuu hyvältä yli satasen vauhdeissa.
+ ei ole liian voimakasta V2 moottorijarrutusta (sen sijaan keulin kerran vahingossa, jota Bandulla ei tapahtunut ikinä)
+ jarrut paremmat Stromissa. Ei mullistavaa eroa kuitenkaan.
+ saakelin rumat, mutta hyvät peilit, kun laitoin peilinjatkeet (yli 120 kg aiheuttaa kuskissa leveyttä)
- satula on hiukan korkeammalla. Huono kaltaiselleni persjalkaiselle, mutta kai mä pärjään kun otan huomioon. Madallettu satula ei kiinnosta, kun sitten jyrkkenee polvikulmakin ja on kuulemma pehmusteistakin madalletussa tingitty.
- vakkari tuli vasta 2016. Ois itse asiassa ihan kiva pidemmillä rupeamilla.
- ei tuolla metsään viitsi lähteä korkeuden ja painon takia. Renkaiksikin laitoin enempi asfaltille suunnatut Metzeler Tourance Next:it, jotka onkin tosi hyvät
+- ajoasennossa ei hirveesti eroa. Mutuna sanoisin, että Bandussa oli hitusen pystympi, mutta ero on pieni
+- kulutuksessa ei mainittavaa eroa. Toimintasäde hyvä molemmissa.
+- tavaraa saa molemmissa kuljetettua paljon, kun laittaa laukkutelineet.
+- ABS oli vanhassakin. V-Stromissakaan ei vielä 2015 ollut kaarre-ABS:iä.
Kauden ajot Stromilla jäi liian vähäisiksi pikkusen onnettomuuden ja siitä johtuneen pitkän korjauskeikan johdosta. Osa osista kun oli pitkässä toimituksessa.
Strom olis mulle täydellinen, jos oisin hitusen pitkäkinttuisempi

Nyt tarttee ottaa korkeus huomioon ja vaikka suosiolla nousta penkiltä ja taluttaa pyörä, jos ei varvastaen riitä voima.