Bandit foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Kirjoittaja Aihe: Koeajokokemuksia: muut mopot  (Luettu 150286 kertaa)

Kootee

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 162
Vs: Koeajokokemuksia: muut mopot
« Vastaus #285 : Lokakuu 30, 2018, 12:26 »

Ei varsinainen koeajokokemus, koska vaihdoin keväällä vm. 2007 GSF1250A:sta (nakumalli) vm. 2015 DL1000 V-Stromiin.

Havaintoja DL1000 vs. GSF1250A:

+ ketterämpi kuin Bandit
+ suorituskyky persdynolla aika sama (voi ton miinukseksikin laittaa)
+ ajotietokone on ihan kiva lisä
+ luistonesto (vakkari tuli vasta 2016)
+ jousitus parempi (orggis molemmissa)
+ tuulensuojaa tietenkin enemmän kuin nakussa. Vaihdoin alkuperäisen lasin tilalle Givi Airflow:n, joka on parempi kuin orggis. Heittää enimmät öttiäisetkin yli. Ihan huminatonta asentoa en tuulilasista ole löytänyt, mutta toisaalta tuulisuoja tuntuu hyvältä yli satasen vauhdeissa.
+ ei ole liian voimakasta V2 moottorijarrutusta (sen sijaan keulin kerran vahingossa, jota Bandulla ei tapahtunut ikinä)
+ jarrut paremmat Stromissa. Ei mullistavaa eroa kuitenkaan.
+ saakelin rumat, mutta hyvät peilit, kun laitoin peilinjatkeet (yli 120 kg aiheuttaa kuskissa leveyttä)
 
- satula on hiukan korkeammalla. Huono kaltaiselleni persjalkaiselle, mutta kai mä pärjään kun otan huomioon. Madallettu satula ei kiinnosta, kun sitten jyrkkenee polvikulmakin ja on kuulemma pehmusteistakin madalletussa tingitty.
- vakkari tuli vasta 2016. Ois itse asiassa ihan kiva pidemmillä rupeamilla.
- ei tuolla metsään viitsi lähteä korkeuden ja painon takia. Renkaiksikin laitoin enempi asfaltille suunnatut Metzeler Tourance Next:it, jotka onkin tosi hyvät

+- ajoasennossa ei hirveesti eroa. Mutuna sanoisin, että Bandussa oli hitusen pystympi, mutta ero on pieni
+- kulutuksessa ei mainittavaa eroa. Toimintasäde hyvä molemmissa.
+- tavaraa saa molemmissa kuljetettua paljon, kun laittaa laukkutelineet.
+- ABS oli vanhassakin. V-Stromissakaan ei vielä 2015 ollut kaarre-ABS:iä.

Kauden ajot Stromilla jäi liian vähäisiksi pikkusen onnettomuuden ja siitä johtuneen pitkän korjauskeikan johdosta. Osa osista kun oli pitkässä toimituksessa.
Strom olis mulle täydellinen, jos oisin hitusen pitkäkinttuisempi  :D Nyt tarttee ottaa korkeus huomioon ja vaikka suosiolla nousta penkiltä ja taluttaa pyörä, jos ei varvastaen riitä voima.

Kirjattu
DL1000 2015
GSF 1250A 2007