Bandit foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Kirjoittaja Aihe: Koeajokokemuksia: muut mopot  (Luettu 141015 kertaa)

Mägine

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 55
Vs: Koeajokokemuksia: muut mopot
« Vastaus #270 : Toukokuu 19, 2017, 18:10 »

Pari mopoa tuli koettua:

Suzuki GSX-R1000 K7.
Ala- ja keskivääntö on melko selvästikin löysempää, kun B-kingissä, vaikka kingin välitykset on pisemmät ja painoa reilusti enempi. Sitten kun antaa kierroksia niin mennään. Ylhäällä on mukavasti jerkkua ja kone tuntuu kierrosahneelta ja kuulostaa tehokkaalta (sliparilla tietysti).
Ajoasento vakiopalikoilla sattuu tämmöselle 180cm/95kg kuskille ihan kohtalaisen mukavasti. Kapupunkipyörittelyyn ei ihan paras, mutta isommille nopeuksille ok. Toki kahvat alhaalla ja jalkatapit korkeella.
Hienon näköinen pyörä. Mukava oli käydä kokeilemassa, kun ei kunnon kyykkyä ole tullut ennen testattua. Kevyt ja jousitus tuntui hyvältä. Jarrut melko samaa luokkaa kun kingissä.


Kawasaki Z1000 (vanhempi malli).
Ajoasento rennompi, pystympi ja helpompi kun Gikserissä. Alhaalla enemmän vetoa kun gikserissä, mutta ylhäällä karkaa GSX-R kyllä aika kauas. Jarrut tuntu hyvältä ja pyörä suht kevyeltä. Melko keulimisherkkä. Suomen olosuhteisiin tehoa kyllä varsin riittävästi ja jos ajelee alle kortinlähtorajan, niin tehoa enemmän kun tarpeeksi.


Jos sais halvalla vakuutukset ja olis ylimäärästä rahaa, nii hommaisin 600 gixxerin mutkapätkille ja radalle. Heräs jotenkin kilogikserin myötä kiinnostus tommoseen vähän pienempään vinguttimeen, millä saa vähän suomenkin olosuhteilla antaa jenkaa.
Kingiä en kuitenkaan oo vaihtamassa  8)
Kirjattu
Suzuki GSX1300 B-King 08
-,,- DR600S -87
-,,- GT550 -73
(EX)Suzuki Bandit 600 01

Mägine

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 55
Vs: Koeajokokemuksia: muut mopot
« Vastaus #271 : Toukokuu 26, 2017, 19:32 »

Mp-Nurmen koeajopäivä Jyskässä takana. Pari suizaa ja pemari tuli testittyä.

Suzuki DL650 V-storm
Hyvä ajoasento ja melko kevyen oloinen. Luistonesto toimii ihan hyvin ja sen saa pois.
Todella hiljainen ja pari kertaa meni vahingossa rajottimelle motarin rampilla.
Ihan hyvä ajaa ja pärjää hiekallakin, mutta tehoo sais olla ton kokoluokan mopossa mun makuun enemmän.

Suzuki gsx-r 1000.
202hv tykki. Paino n. 200kg täydellä tankilla.
Kyllähän se liikku. Alaväännöt huonommat kun Kingissä, mutta ylhäältä tykittää kivasti. Keula nousee kevyesti kaasulla kakkosella.
Luistonesto toimii hyvin, jousitus ja jarrut hyvät. Ajoasento raskas, 20min sekalaisessa ajossa alko jo käsiä väsyttää. Hieno mopo, mutta kingistä tykkään enemmän kuitenkin.

Bmw rnine t.
1170cc bokseri. Kivat äänet ja vääntävä moottori, ajosasento hyvä..
...huonoja puolia olikin sit enemmän. Bokseri tärähtelee kierrättäessä ikävästi ja tuntuu aiheuttavan pientä woblaamisen kaltaista liikettä. Kingiä 30kg kevyempi, mutta ajossa paljon kankeampi ja raskaampi. Ei vaihdenäyttöä ja polkimessa on aika paljon klappia, joten ykkösellä tulee etittyä pienempää usein. Seisontatuen vipu liian lähellä vaihdepoljinta.

Ihan kiva retrofiilistelypyörä, mutta vajaan 20ke hinta ei herätä oikein innostusta, kun ei saa tarpeeksi vastinetta rahalle.

Kirjattu
Suzuki GSX1300 B-King 08
-,,- DR600S -87
-,,- GT550 -73
(EX)Suzuki Bandit 600 01

Mägine

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 55
Vs: Koeajokokemuksia: muut mopot
« Vastaus #272 : Heinäkuu 4, 2017, 22:58 »

Piti oikein listata lapulle, mitä kakspyöräsiä on tullut kokeiltua. 8 mopoa, 6 kevaria ja n. 20 isompaa pyörää sain kerättyä. Ja lisää tulee, kun ei A-kortti oo vuotta pisempään kerennyt olemaan taskussa. Kaikki omalla tavallaan ihan hienoja pyöriä, jotkut parempia kuin toiset.

Pari uutta pärrää tuli edellisellä viikolla testattua.


Suzuki GSX-R 600 07
Kevyt, siro, nätti ja kompakti. Äänet oli nätit Yoshimuran putkella, kun ottaa sen verran hanakasti kierroksia.
Alavääntöähän tossa ei ollut B-kingiin, tai edes litraseen verrattuna käytännössä ollenkaan. Ihan mukavasti tosin liikkuu, kun kierrokset pitää yli kymppitonnin.
Ei pääse vakiovälityksillä oikein oikeuksiinsa, kun parhaan suorituskyvyn alue on niin kapea. Ykkösellä ja kakkosella kiihtyy, isommilla vaihteilla alkaa olla vetoalueella sen verran jo vauhtia, että loppuu tehot. Näin isoimpiin pyöriin tottuneena.
Aikuisten oikeesti, saa kuitenkin olla jo jonkun verran keskivertoa parempi kuski, että tosta kusiasesta ottaa kaiken irti sopivalla mutkapätkillä. Suoraa osaa melkein kuka tahansa ajaa kovaa, mutta mutkapätkällä onkin toinen juttu.
+Keveys, ulkonäkö, äänet, racing-henkisyys.
-Alavääntö, ajoasento


KTM EXC 125 14
Tää on sitten keveydeltään jo jotain lähes uskomatonta. Kuskilla kun rupeaa olemaan painoa kamoineen lähemmäs 100 kiloa, niin jousitus "yllättäen" löysä.
Tehoa ja suorituskykyä kevariksi kiitettävästi, mutta isompaan pyörään tottuneella saisi maisema vaihtua rivakamminkin.
500 kuutioisiin aloittelupyöriin verrattuna huiput ja kiihtyvyys jää kotarissa jonkin verran (~30km/h hitaampi ja satkuun +1s).
Jossain polulla ja enskapätkällä taas sitten tehoa ihan tarpeeksi, ainakin omalla kokemuksella ja taitotasolla.
+Todella kevyt ja ketterä, siro ja hieno, kevariksi huippu suorituskyky.
-Alavääntö, hintataso, huoltovälit ja -kulut.


Sen perusteella mitä olen pyöriä ajellut, pysyttelen oikein mielelläni B-kingissä. Siinä on mun mielestä omaan käyttööni paras vastine rahalle, mitä moottoripyörämaailma tarjoaa. No okei, onhan se vähän möhkö ja toimintasädettä sais olla hiukkasen enemmän, mutta mikäpä pyörä olisi täydellinen. Ehkä se tulee vuosien kuluessa vastaan, tuskinpa kuitenkaan. Ja vaikka tulisi, niin B-king ei kyllä tallista tule minnekään katoamaan  8)

Toki DR800 ja RGV250 kelpaisi sitten ihan muuhun käyttöön Kingin ja PV suzukin viereen.
Kirjattu
Suzuki GSX1300 B-King 08
-,,- DR600S -87
-,,- GT550 -73
(EX)Suzuki Bandit 600 01

Lappis

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 83
Vs: Koeajokokemuksia: muut mopot
« Vastaus #273 : Elokuu 23, 2017, 19:10 »

Honda Varadero pääsi koeajettavaksi tuossa aikaisemmin kesällä.
Aika traktorimainen ja ruma ku prkle,  mutta äärimmäisen miellyttävä ajoasento. En ihmettele, että käyttäjäkunta on pääsääntöisesti sitä eläkeukkelia. Niin on tämänkin ajetun yksilön omistaja.
Piti hiukan vääntöä testata satkun vauhdissa kääntämällä kahva ympäri ja kyllähän traktori liikahti, mut ei tarvinnut g-voimien kanssa tapella.
Eläkeläisten pyörä. En näe itseäni tällaisen omistajana koskaan. Se Bemarin vastine onkin sit eri asia. Tuli hiukan moiseen tutustuttua alkukesästä, mut vain istumalla päällä. Aika tykki adventureksi. Eläkeläisyys/traktorimaisuus kaukana.
Mutta; Varadero ei mua nyt hurmannut puolelleen. Kyllä musta kyykkypuolta löytyy huomattavasti enemmän kuin mukavuudenhaluisuutta.
Kirjattu
GSF 1250 SA ´07 GT (´16->)
GSF 650 SA '07 ('15-'16)

Suiza 1200

  • Ylläpito
  • Hero member
  • *****
  • Viestejä: 3052
  • Foorumin perustaja
Vs: Koeajokokemuksia: muut mopot
« Vastaus #274 : Elokuu 25, 2017, 22:49 »

Suzuki b king yoshimuran trc vaimentimet, ecueditorilla säädetty & vaihteiden rajoittajat poistettu.
2230km koeajon perusteella havaittua.

Plussat ja miinukset:
+todella muhkea ja tyylikäs ulkonäkö mustassa pyörässä
+hyvät saundit (Yoshimura trs)
+tankin "ponttoonien" tuoma suoja jaloille
+harvinainen

-kankeus mutkissa
-tankin koko
-keskituen puute
-paino
-ei sovi pidemmälle kuskille ilman muutoksia (kaveri ei voinut ajaa, kun polvet oli kiinni ponttooneissa)
-ruiskun ominaisuus nykiminen kaasariin verrattuna 
-työläs huolettava naku pyöräksi, kun katteita on riittämiin

Kingi taipui mutkiin aika kankeasti.
Vaihdoin siihen uuden 190/50 takarenkaan, mutta silti käytös mutkissa tuntui kankealta.
Teho paperilla vs. tuntuma käytännössä on hyvin erilaista.
Kone on ehkä turhan tasaisen tuntuinen ja siitä syystä tuntuu tehottomalta numeroihin nähden.

Vertailuna käytän bandit 1200- 99, jossa kansiset kansi, kannesta höylätty 1mm, ärrän nokat, akran kokoputkisto, k7 1000 ärrän takaiskari.
Noilla tuli vuorotellen ajettua moneen kertaan, niin helppo oli vertailla.
Hankintahintaa ja vakuutusmaksuja on turha vertailla.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 25, 2017, 23:07 kirjoittanut Suiza 1200 »
Kirjattu
Bandit 1216T -99, 1200T -99, 1200 -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07

Mägine

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 55
Vs: Koeajokokemuksia: muut mopot
« Vastaus #275 : Elokuu 31, 2017, 00:38 »

n. 10tkm kokemuksella B-kingistä:
...kankeus mutkissa...
Tätä en aivan allekirjoita. Mulla on ollu muutama 200/50 kumi ja yksi 190/55 kumi takana ja ei se mun mielestä mitenkään kankeelta tunnu. Eihän se ketteryys mitään duke 690 luokkaa ole, mutta ei tuo 600 bandiittiin verrattuna kankeampi ole.
Dunlopilla tuntuu jonki verran toki kankeammalta, kun vaikkapa Pirellin Rossolla.

-tankin koko
-keskituen puute
Tankki on joo pieni, reippaammassa ajossa toimintasäde jtn. 220-240km, mutta nätisti ajamalla menee 300-350km tankillisella. Saishan se toki olla muutaman litran isompi.
Keskiseisontatukea en ole kaivannut. Sivutuki on kohtuullisen tukeva ja takarenkaan irrotteluun sopii 20e bilteman nostin.

Noi molemmat kuuluu mun mielestä tämän pyörän ominaisuuksiin ja ideologiaan. Vähän tämmönen rähinäpyörähän tämä on, jota ei ole tehty matkustajan kuljetukseen tahi millekkään pisemmille reissuille, vaan kapungissa ajeluun ja hiljasilla maaseudun teillä hurjasteluun.

...vakuutusmaksuja on turha vertailla.
Kingiin vakuutus osakaskolla n. 270e/vuosi. 1200 bandiittiin näyttäis olevan satasen halvempi. Ihan ovat mun mielestä vertailukelpoiset.


Mitä sitten tulee jousitukseen ja alustaan ylipäätänsä, niin se on kingissä aika paljon paremmin kunnossa, kun vanhanmallin bandiiteissa. Jos 1200 bandussa saa rahalle vastinetta, niin kingissä sitä on tarjolla vielä enemmän mun mielestä, vaikka hankintahinta onkin n. kolminkertainen. Eikä tarvii koneeseenkaan kummemmin kajota, kun vaihtaa vaan pöntöt, poistaa rajottimet, säätää ja pistää pari piikkiä pienemmän eturattaan. Ylhäälläkin on sitä kakkua tarjolla putkiviribandiittiin nähden.
Kirjattu
Suzuki GSX1300 B-King 08
-,,- DR600S -87
-,,- GT550 -73
(EX)Suzuki Bandit 600 01

Suiza 1200

  • Ylläpito
  • Hero member
  • *****
  • Viestejä: 3052
  • Foorumin perustaja
Vs: Koeajokokemuksia: muut mopot
« Vastaus #276 : Syyskuu 2, 2017, 08:49 »

^ Kankeus korostuu entisestään esimerkiksi 180 astetta olevassa moottoritien liittymässä, kuin liikenneympyrässä ja ero on tosiaan reilu.

257.7km / 15.55l oli pisin pätkä mitä yhdellä tankilla pääsi ihan normi ajoa ja kulutus oli aina melko tarkkaan 6 litraa tai sen yli.
Tankin koko 16l, niin ei sillä enää kovin paljoa olis enempää ajanut.

Ketjun rasvailuun, vanteiden pesuun, yms. se keskituki olis enemmän kuin hyvä, kun siihen on tottunut.
Se ei varmaan sovi pyörän tyyiin ja painoakin tulis lisää.

2 piikkiä pienempi eturatas kuulostaa jo aika paljolta.

Bandussa on edellisen omistajan jäljiltä piikin isompi eturatas.
Tosi hyvin se silläkin vetää ja nostaa keulaa kaasulla.

Kirjattu
Bandit 1216T -99, 1200T -99, 1200 -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07

Lappis

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 83
Vs: Koeajokokemuksia: muut mopot
« Vastaus #277 : Syyskuu 4, 2017, 12:07 »

Ajelin neljä päivää Roodoksella 250-kuutioisella Intruderilla ja ihan hauska peli oli. Pääväylilllä pysyin muun liikenteen tahdissa (80-90 km/h) ja pikkuteillä oikein mukava peli.

Tuolla on niin liukkaat asfaltit, että ei isompaa kannata teihin/liikenteeseen tottumattoman ottaakkaan. Enkä löytänytkään isompaa vuokralle.
Kirjattu
GSF 1250 SA ´07 GT (´16->)
GSF 650 SA '07 ('15-'16)

Mägine

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 55
Vs: Koeajokokemuksia: muut mopot
« Vastaus #278 : Syyskuu 13, 2017, 12:21 »

Ktm 690 Enduro R ABS vuodelta 2016 tuli käytyä testaamassa. Akrapovicin putki ja evo softa.

Lähin pyörä, mistä on hyvin kokemusta on varmaan Dr600, joten verrataan siihen.
Painoa kotarissa n. 15kg vähemmän täydellä tankilla ja tehoa n. 25hv enempi. Kyllä sen eron huomaa. Katukäyttöön riittää kotarissa tehot ja Dr:ssä saisi olla enemmän.. Kotarilla nousee keula ihan vahingossa kakkosella ja vielä kolmosellakin, mutta Dr:ssä saa jo kakkosella vähän nykästä, että nousee kivasti.

Kotarissa oli paljon kovempi (ja parempi) alusta, mikä sopii kadulle hyvin.
Ktm on noin 4cm korkeampi, todellisuudessa enemmän, kun jousitus ei anna niin paljoa periksi. Tälläselle 180cm/100kg vantteralle kaverille istuinkorkeus on sellainen, että toiselta puolelta yltää varpaat maahan hyvin.

Jarrut on todella hyvät kotarissa, Dr.ssä ei juuri ollenkaan, jos 690 vertaa. Absit toimii hyvin.   

Muutenkin oli miellyttävä ajokokemus, tehoa on enskaksi hyvin ja tuntui ketterältä.. Tommonen hieman vanhempi 690 smc tai enduro olisi kyllä kova peli B-kigin rinnalle  8)
Kirjattu
Suzuki GSX1300 B-King 08
-,,- DR600S -87
-,,- GT550 -73
(EX)Suzuki Bandit 600 01

Mägine

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 55
Vs: Koeajokokemuksia: muut mopot
« Vastaus #279 : Helmikuu 2, 2018, 21:32 »

Aprilia Tuono V4
tuli tänään messuilla kokeiltua. Äänet on vähän lussun oloiset. Ajoasento alkoi jostain syystä rasittamaan toista rannetta. Jotuiskohan pyörästä vai pienestä muutaman kuukauden tauosta ennen tätä. Kevyen oloinen peli.
Kaasuun reagoi vähän turhan herkästi ja aluksi ajo oli vähän nykivän oloista.
Ihan pirteä ja mielenkiintoinen tapaus, mutta en kyllä nakujen kuninkaaksi kruunaisi ihan tältä perusteelta.
Kirjattu
Suzuki GSX1300 B-King 08
-,,- DR600S -87
-,,- GT550 -73
(EX)Suzuki Bandit 600 01

Kökkö

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 62
Vs: Koeajokokemuksia: muut mopot
« Vastaus #280 : Helmikuu 10, 2018, 16:17 »

En ymmärrä,että miten kukaan voi  lähteä oikeasti testimielessä koeajamaan mitään isoa prätkää tuollaiselle pienelle sisäradalle jossa suurin sallittu nopeus 60km/h?? Tajuan jotkut pienet mopot,mutta eihän moottoripyörän ominaisuuksista pääse hyvä jos etäisesti hajulle noissa olosuhteissa. Jollekkin kortittomalle tuo on tietysti hauska tilaisuus päästä kokeilemaan jotakin moottorivehjettä tai henkilölle,joka ei ole ikinä ajanut mitään mopoa,mutta motoristille joka haluaa oikeasti vertailla eri moottoripyöriä ,niin tienpäälle ja vielä kaupungista ulos on mentävä.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 10, 2018, 16:19 kirjoittanut Kökkö »
Kirjattu
ex 1250s -08,nyk muu mopo

Miikaael

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 113
Vs: Koeajokokemuksia: muut mopot
« Vastaus #281 : Helmikuu 10, 2018, 20:17 »

Ei ne päästäny ulos ajelemaan.  ;) Eihän tuolla radalla kaikkia ominaisuuksia päässyt pyöristä ulosmittaamaan, mutta aika hyvin sitä tuollakin radalla löyty pyöristä eroja.
Onneks ne ei pakottanu siellä ketään väkisin ajelemaan, mutta halukkaita koeajajia riitti kyllä perjantaina ainakin jonoksi asti.
Itse ajoin kans Tuonon ja Super Duken. Ja kyllä noista kahdesta Duke olis selvästi enempi mun mieleen.
Kirjattu
1250SA -10
ex: 1200S -05, GSX750 -00