Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Koeajokokemuksia: muut mopot

Aloittaja numbie, toukokuu 15, 2008, 22:37

« edellinen - seuraava »

Mägine

Pari mopoa tuli koettua:

Suzuki GSX-R1000 K7.
Ala- ja keskivääntö on melko selvästikin löysempää, kun B-kingissä, vaikka kingin välitykset on pisemmät ja painoa reilusti enempi. Sitten kun antaa kierroksia niin mennään. Ylhäällä on mukavasti jerkkua ja kone tuntuu kierrosahneelta ja kuulostaa tehokkaalta (sliparilla tietysti).
Ajoasento vakiopalikoilla sattuu tämmöselle 180cm/95kg kuskille ihan kohtalaisen mukavasti. Kapupunkipyörittelyyn ei ihan paras, mutta isommille nopeuksille ok. Toki kahvat alhaalla ja jalkatapit korkeella.
Hienon näköinen pyörä. Mukava oli käydä kokeilemassa, kun ei kunnon kyykkyä ole tullut ennen testattua. Kevyt ja jousitus tuntui hyvältä. Jarrut melko samaa luokkaa kun kingissä.


Kawasaki Z1000 (vanhempi malli).
Ajoasento rennompi, pystympi ja helpompi kun Gikserissä. Alhaalla enemmän vetoa kun gikserissä, mutta ylhäällä karkaa GSX-R kyllä aika kauas. Jarrut tuntu hyvältä ja pyörä suht kevyeltä. Melko keulimisherkkä. Suomen olosuhteisiin tehoa kyllä varsin riittävästi ja jos ajelee alle kortinlähtorajan, niin tehoa enemmän kun tarpeeksi.


Jos sais halvalla vakuutukset ja olis ylimäärästä rahaa, nii hommaisin 600 gixxerin mutkapätkille ja radalle. Heräs jotenkin kilogikserin myötä kiinnostus tommoseen vähän pienempään vinguttimeen, millä saa vähän suomenkin olosuhteilla antaa jenkaa.
Kingiä en kuitenkaan oo vaihtamassa  8)
Pari Suzukia ja Ktm

Mägine

Mp-Nurmen koeajopäivä Jyskässä takana. Pari suizaa ja pemari tuli testittyä.

Suzuki DL650 V-storm
Hyvä ajoasento ja melko kevyen oloinen. Luistonesto toimii ihan hyvin ja sen saa pois.
Todella hiljainen ja pari kertaa meni vahingossa rajottimelle motarin rampilla.
Ihan hyvä ajaa ja pärjää hiekallakin, mutta tehoo sais olla ton kokoluokan mopossa mun makuun enemmän.

Suzuki gsx-r 1000.
202hv tykki. Paino n. 200kg täydellä tankilla.
Kyllähän se liikku. Alaväännöt huonommat kun Kingissä, mutta ylhäältä tykittää kivasti. Keula nousee kevyesti kaasulla kakkosella.
Luistonesto toimii hyvin, jousitus ja jarrut hyvät. Ajoasento raskas, 20min sekalaisessa ajossa alko jo käsiä väsyttää. Hieno mopo, mutta kingistä tykkään enemmän kuitenkin.

Bmw rnine t.
1170cc bokseri. Kivat äänet ja vääntävä moottori, ajosasento hyvä..
...huonoja puolia olikin sit enemmän. Bokseri tärähtelee kierrättäessä ikävästi ja tuntuu aiheuttavan pientä woblaamisen kaltaista liikettä. Kingiä 30kg kevyempi, mutta ajossa paljon kankeampi ja raskaampi. Ei vaihdenäyttöä ja polkimessa on aika paljon klappia, joten ykkösellä tulee etittyä pienempää usein. Seisontatuen vipu liian lähellä vaihdepoljinta.

Ihan kiva retrofiilistelypyörä, mutta vajaan 20ke hinta ei herätä oikein innostusta, kun ei saa tarpeeksi vastinetta rahalle.

Pari Suzukia ja Ktm

Mägine

Piti oikein listata lapulle, mitä kakspyöräsiä on tullut kokeiltua. 8 mopoa, 6 kevaria ja n. 20 isompaa pyörää sain kerättyä. Ja lisää tulee, kun ei A-kortti oo vuotta pisempään kerennyt olemaan taskussa. Kaikki omalla tavallaan ihan hienoja pyöriä, jotkut parempia kuin toiset.

Pari uutta pärrää tuli edellisellä viikolla testattua.


Suzuki GSX-R 600 07
Kevyt, siro, nätti ja kompakti. Äänet oli nätit Yoshimuran putkella, kun ottaa sen verran hanakasti kierroksia.
Alavääntöähän tossa ei ollut B-kingiin, tai edes litraseen verrattuna käytännössä ollenkaan. Ihan mukavasti tosin liikkuu, kun kierrokset pitää yli kymppitonnin.
Ei pääse vakiovälityksillä oikein oikeuksiinsa, kun parhaan suorituskyvyn alue on niin kapea. Ykkösellä ja kakkosella kiihtyy, isommilla vaihteilla alkaa olla vetoalueella sen verran jo vauhtia, että loppuu tehot. Näin isoimpiin pyöriin tottuneena.
Aikuisten oikeesti, saa kuitenkin olla jo jonkun verran keskivertoa parempi kuski, että tosta kusiasesta ottaa kaiken irti sopivalla mutkapätkillä. Suoraa osaa melkein kuka tahansa ajaa kovaa, mutta mutkapätkällä onkin toinen juttu.
+Keveys, ulkonäkö, äänet, racing-henkisyys.
-Alavääntö, ajoasento


KTM EXC 125 14
Tää on sitten keveydeltään jo jotain lähes uskomatonta. Kuskilla kun rupeaa olemaan painoa kamoineen lähemmäs 100 kiloa, niin jousitus "yllättäen" löysä.
Tehoa ja suorituskykyä kevariksi kiitettävästi, mutta isompaan pyörään tottuneella saisi maisema vaihtua rivakamminkin.
500 kuutioisiin aloittelupyöriin verrattuna huiput ja kiihtyvyys jää kotarissa jonkin verran (~30km/h hitaampi ja satkuun +1s).
Jossain polulla ja enskapätkällä taas sitten tehoa ihan tarpeeksi, ainakin omalla kokemuksella ja taitotasolla.
+Todella kevyt ja ketterä, siro ja hieno, kevariksi huippu suorituskyky.
-Alavääntö, hintataso, huoltovälit ja -kulut.


Sen perusteella mitä olen pyöriä ajellut, pysyttelen oikein mielelläni B-kingissä. Siinä on mun mielestä omaan käyttööni paras vastine rahalle, mitä moottoripyörämaailma tarjoaa. No okei, onhan se vähän möhkö ja toimintasädettä sais olla hiukkasen enemmän, mutta mikäpä pyörä olisi täydellinen. Ehkä se tulee vuosien kuluessa vastaan, tuskinpa kuitenkaan. Ja vaikka tulisi, niin B-king ei kyllä tallista tule minnekään katoamaan  8)

Toki DR800 ja RGV250 kelpaisi sitten ihan muuhun käyttöön Kingin ja PV suzukin viereen.
Pari Suzukia ja Ktm

Lappis

Honda Varadero pääsi koeajettavaksi tuossa aikaisemmin kesällä.
Aika traktorimainen ja ruma ku prkle,  mutta äärimmäisen miellyttävä ajoasento. En ihmettele, että käyttäjäkunta on pääsääntöisesti sitä eläkeukkelia. Niin on tämänkin ajetun yksilön omistaja.
Piti hiukan vääntöä testata satkun vauhdissa kääntämällä kahva ympäri ja kyllähän traktori liikahti, mut ei tarvinnut g-voimien kanssa tapella.
Eläkeläisten pyörä. En näe itseäni tällaisen omistajana koskaan. Se Bemarin vastine onkin sit eri asia. Tuli hiukan moiseen tutustuttua alkukesästä, mut vain istumalla päällä. Aika tykki adventureksi. Eläkeläisyys/traktorimaisuus kaukana.
Mutta; Varadero ei mua nyt hurmannut puolelleen. Kyllä musta kyykkypuolta löytyy huomattavasti enemmän kuin mukavuudenhaluisuutta.
GSF 650 SA '07 (15-16)
GSF 1250 GT '07 (16-21)
GSX-R 750 '04 ((19->)*
VL Intruder LC 1500  (21->23)
Suzuki GSX 1400 '03 (23-)
*ratapyörä

Suiza 1200

#274
Suzuki b king yoshimuran trc vaimentimet, ecueditorilla säädetty & vaihteiden rajoittajat poistettu.
2230km koeajon perusteella havaittua.

Plussat ja miinukset:
+todella muhkea ja tyylikäs ulkonäkö mustassa pyörässä
+hyvät saundit (Yoshimura trs)
+tankin "ponttoonien" tuoma suoja jaloille
+harvinainen

-kankeus mutkissa
-tankin koko
-keskituen puute
-paino
-ei sovi pidemmälle kuskille ilman muutoksia (kaveri ei voinut ajaa, kun polvet oli kiinni ponttooneissa)
-ruiskun ominaisuus nykiminen kaasariin verrattuna 
-työläs huolettava naku pyöräksi, kun katteita on riittämiin

Kingi taipui mutkiin aika kankeasti.
Vaihdoin siihen uuden 190/50 takarenkaan, mutta silti käytös mutkissa tuntui kankealta.
Teho paperilla vs. tuntuma käytännössä on hyvin erilaista.
Kone on ehkä turhan tasaisen tuntuinen ja siitä syystä tuntuu tehottomalta numeroihin nähden.

Vertailuna käytän bandit 1200- 99, jossa kansiset kansi, kannesta höylätty 1mm, ärrän nokat, akran kokoputkisto, k7 1000 ärrän takaiskari.
Noilla tuli vuorotellen ajettua moneen kertaan, niin helppo oli vertailla.
Hankintahintaa ja vakuutusmaksuja on turha vertailla.
Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

Mägine

n. 10tkm kokemuksella B-kingistä:
Lainaus käyttäjältä: Suiza 1200 - elokuu 25, 2017, 22:49
...kankeus mutkissa...
Tätä en aivan allekirjoita. Mulla on ollu muutama 200/50 kumi ja yksi 190/55 kumi takana ja ei se mun mielestä mitenkään kankeelta tunnu. Eihän se ketteryys mitään duke 690 luokkaa ole, mutta ei tuo 600 bandiittiin verrattuna kankeampi ole.
Dunlopilla tuntuu jonki verran toki kankeammalta, kun vaikkapa Pirellin Rossolla.

Lainaus käyttäjältä: Suiza 1200 - elokuu 25, 2017, 22:49
-tankin koko
-keskituen puute
Tankki on joo pieni, reippaammassa ajossa toimintasäde jtn. 220-240km, mutta nätisti ajamalla menee 300-350km tankillisella. Saishan se toki olla muutaman litran isompi.
Keskiseisontatukea en ole kaivannut. Sivutuki on kohtuullisen tukeva ja takarenkaan irrotteluun sopii 20e bilteman nostin.

Noi molemmat kuuluu mun mielestä tämän pyörän ominaisuuksiin ja ideologiaan. Vähän tämmönen rähinäpyörähän tämä on, jota ei ole tehty matkustajan kuljetukseen tahi millekkään pisemmille reissuille, vaan kapungissa ajeluun ja hiljasilla maaseudun teillä hurjasteluun.

Lainaus käyttäjältä: Suiza 1200 - elokuu 25, 2017, 22:49
...vakuutusmaksuja on turha vertailla.
Kingiin vakuutus osakaskolla n. 270e/vuosi. 1200 bandiittiin näyttäis olevan satasen halvempi. Ihan ovat mun mielestä vertailukelpoiset.


Mitä sitten tulee jousitukseen ja alustaan ylipäätänsä, niin se on kingissä aika paljon paremmin kunnossa, kun vanhanmallin bandiiteissa. Jos 1200 bandussa saa rahalle vastinetta, niin kingissä sitä on tarjolla vielä enemmän mun mielestä, vaikka hankintahinta onkin n. kolminkertainen. Eikä tarvii koneeseenkaan kummemmin kajota, kun vaihtaa vaan pöntöt, poistaa rajottimet, säätää ja pistää pari piikkiä pienemmän eturattaan. Ylhäälläkin on sitä kakkua tarjolla putkiviribandiittiin nähden.
Pari Suzukia ja Ktm

Suiza 1200

^ Kankeus korostuu entisestään esimerkiksi 180 astetta olevassa moottoritien liittymässä, kuin liikenneympyrässä ja ero on tosiaan reilu.

257.7km / 15.55l oli pisin pätkä mitä yhdellä tankilla pääsi ihan normi ajoa ja kulutus oli aina melko tarkkaan 6 litraa tai sen yli.
Tankin koko 16l, niin ei sillä enää kovin paljoa olis enempää ajanut.

Ketjun rasvailuun, vanteiden pesuun, yms. se keskituki olis enemmän kuin hyvä, kun siihen on tottunut.
Se ei varmaan sovi pyörän tyyiin ja painoakin tulis lisää.

2 piikkiä pienempi eturatas kuulostaa jo aika paljolta.

Bandussa on edellisen omistajan jäljiltä piikin isompi eturatas.
Tosi hyvin se silläkin vetää ja nostaa keulaa kaasulla.

Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

Lappis

Ajelin neljä päivää Roodoksella 250-kuutioisella Intruderilla ja ihan hauska peli oli. Pääväylilllä pysyin muun liikenteen tahdissa (80-90 km/h) ja pikkuteillä oikein mukava peli.

Tuolla on niin liukkaat asfaltit, että ei isompaa kannata teihin/liikenteeseen tottumattoman ottaakkaan. Enkä löytänytkään isompaa vuokralle.
GSF 650 SA '07 (15-16)
GSF 1250 GT '07 (16-21)
GSX-R 750 '04 ((19->)*
VL Intruder LC 1500  (21->23)
Suzuki GSX 1400 '03 (23-)
*ratapyörä

Mägine

Ktm 690 Enduro R ABS vuodelta 2016 tuli käytyä testaamassa. Akrapovicin putki ja evo softa.

Lähin pyörä, mistä on hyvin kokemusta on varmaan Dr600, joten verrataan siihen.
Painoa kotarissa n. 15kg vähemmän täydellä tankilla ja tehoa n. 25hv enempi. Kyllä sen eron huomaa. Katukäyttöön riittää kotarissa tehot ja Dr:ssä saisi olla enemmän.. Kotarilla nousee keula ihan vahingossa kakkosella ja vielä kolmosellakin, mutta Dr:ssä saa jo kakkosella vähän nykästä, että nousee kivasti.

Kotarissa oli paljon kovempi (ja parempi) alusta, mikä sopii kadulle hyvin.
Ktm on noin 4cm korkeampi, todellisuudessa enemmän, kun jousitus ei anna niin paljoa periksi. Tälläselle 180cm/100kg vantteralle kaverille istuinkorkeus on sellainen, että toiselta puolelta yltää varpaat maahan hyvin.

Jarrut on todella hyvät kotarissa, Dr.ssä ei juuri ollenkaan, jos 690 vertaa. Absit toimii hyvin.   

Muutenkin oli miellyttävä ajokokemus, tehoa on enskaksi hyvin ja tuntui ketterältä.. Tommonen hieman vanhempi 690 smc tai enduro olisi kyllä kova peli B-kigin rinnalle  8)
Pari Suzukia ja Ktm

Mägine

Aprilia Tuono V4
tuli tänään messuilla kokeiltua. Äänet on vähän lussun oloiset. Ajoasento alkoi jostain syystä rasittamaan toista rannetta. Jotuiskohan pyörästä vai pienestä muutaman kuukauden tauosta ennen tätä. Kevyen oloinen peli.
Kaasuun reagoi vähän turhan herkästi ja aluksi ajo oli vähän nykivän oloista.
Ihan pirteä ja mielenkiintoinen tapaus, mutta en kyllä nakujen kuninkaaksi kruunaisi ihan tältä perusteelta.
Pari Suzukia ja Ktm

Kökkö

#280
En ymmärrä,että miten kukaan voi  lähteä oikeasti testimielessä koeajamaan mitään isoa prätkää tuollaiselle pienelle sisäradalle jossa suurin sallittu nopeus 60km/h?? Tajuan jotkut pienet mopot,mutta eihän moottoripyörän ominaisuuksista pääse hyvä jos etäisesti hajulle noissa olosuhteissa. Jollekkin kortittomalle tuo on tietysti hauska tilaisuus päästä kokeilemaan jotakin moottorivehjettä tai henkilölle,joka ei ole ikinä ajanut mitään mopoa,mutta motoristille joka haluaa oikeasti vertailla eri moottoripyöriä ,niin tienpäälle ja vielä kaupungista ulos on mentävä.
ex 1250s -08,nyk muu mopo

Miikaael

Ei ne päästäny ulos ajelemaan.  ;) Eihän tuolla radalla kaikkia ominaisuuksia päässyt pyöristä ulosmittaamaan, mutta aika hyvin sitä tuollakin radalla löyty pyöristä eroja.
Onneks ne ei pakottanu siellä ketään väkisin ajelemaan, mutta halukkaita koeajajia riitti kyllä perjantaina ainakin jonoksi asti.
Itse ajoin kans Tuonon ja Super Duken. Ja kyllä noista kahdesta Duke olis selvästi enempi mun mieleen.
Yamaha Tracer 900 -18
ex: 1250S -09, 1250SA -10, 1200S -05, GSX750 -00

Mägine

Ktm koeajopäivä:

-390 RC. Ajolenkki oli tosi lyhyt, koska pyörä sammui pari kertaa ajossa kytkin pohjassa. Melko helppo ajettava ja kevyt. Koneeseen toivoisi lisää puhtia. Muuta vaikea sanoa noin lyhyen pätkän perusteella.

-790 Duke. 690 verrattuna tasaisempi, raskaampi ja pirteämpi. Isoon pyörään tottuneelle vääntöä saisi olla lisää. Kutosella kun lyö 80-100 vauhdissa kaasun auki, niin ainoastaan tärinä lisääntyy. Luistonesto ja quickshifter mukavat lisät. 105hv riittää hyvin taajamiin ja mutkapätkille.

-1290 Super Duke R. Siinä on kyllä fyysisesti pieni pyörä. Ja moottorin koko huomioiden varsin kevyt. Rähinähenkinen vaikutelma jäi lyhyine välityksineen. Voisin kuvitella olevan hyvä keulimispyörä kun tehoa on mukavasti ja lyhyt akseliväli. Kyllä se ainakin kolmosella vielä kaasusta nostaa.
Tärinää riittää. Alle satasen vauhdeissa ei tee mieli käyttä kutosta.
Tuntui että menohalut on kuitenkin B-kingin kanssa aika samaa luokkaa, vaikka reippaasti kevyempi pyörä onkin.


Honda & Kawasaki koeajopäivä:

-Africa Twin 1000 DCT. Tää automaattisysteemi oli erikoinen. Kaupunkiajoon tuo automaatti sopii hyvin, mutta muualla on kivempi vaihtaa itse. Manuaaliasetuksella pyörä on puoliautomaatti. Kytkimen puute ei haittaa oikeastaan tälläisessä pyörässä.
Suhteellisen pirteän oloinen, vaikka painoa on 240kg ja tehoa 95hv. Lyhyen sorapätkän perusteella mukava ajaa myös asvaltin ulkopuolella.
Varsin miellyttävä matkaenduro, vaikka endurostahan tuo on kaukana. Yllättävän korkan oloinen.
Positiivinen kuva jäi, paitsi hinnasta. Rapiat 21 tonnia on mun mielestä paljon tämän genren pyörästä.

-CB1100RS. Ihan kivan näköinen retropeli, jossa tanko on turhan kapea. Vääntöä on ihan mukavasti, mutta tehoa kaipaisi hiukan enemmän. Lukemat jotain 88hv/95nm. Mittaristo ehkä turhan pelkistetty.
Tuli vähän peruspyörämäinen fiilis retroasussa, mitä tämä onkin.

-Z900RS Kawa. Tässä oli jo vähän voimaakin ja hienot äänet! 111hv/98Nm. Kevyen ja ketterän oloinen. Kaikki hallintalaitteet kohdallaan ja muutenkin varsin onnistunut retropyörä. Selvästi Hondan CB rs:ää ja Bemarin rnineT:tä parempi kaikin puolin.
Tykkäsin jopa. Jos olisin uutta tämäntyylistä pyörää ostamassa, niin selvä ykkösvalinta.

Ducatin koeajopäivä:

-Scrambler 1100. Luulin ajavani 800 Scramblerilla ja vääntö yllätti. Tehoa ja suorituskykyä ei ollut ainakaan liikaa. 86hv/88Nm. Ulkonäkökin iskee melko hyvin. Ajoasento oli vähän erikoinen, mutta ei voi kuitenkaan huonoksi haukkua. Mittaristo on erikoinen toteutus.

-Supersport S. 113hv/97Nm L-twini. Nimi hämää, sillä ajoasento on melko leppoisan oloinen. Tärinää riittää, tehoa on ihan sopivasti viemään 210kg pyörää mutkapätkilla. Mikään tykki ei kuitenkaan ole kyseessä. Ajotietokoneet ja luistonestot löytyy. Tyylikäs pyörä, jolla on hyvä ajaa.

-Panigale V4. Tässä on sitä tehoa jo oikeasti. 214hv/198kg tankattuna. Melkoinen tykki oli.
Luistonesto ja keulimisenesto ovat tarpeellisia varusteita. Punaraja 14 500 rpm kohdilla. 9000-13000 kierroksilla tehoa on todella runsaasti.
tämäkin vain tärisee aika paljon. Ja ajoasento on aika raskas. 25 minuutin aikana alkoivat kädet puutua.
Hienot äänet ja nätti pyörä.
Hintaa 31 tonnia perusmallilla. Jos ei olis rahasta kiinni, niin olis kyllä pakollinen ostos. Ei kyllä tehot lopu kesken.


-Bmw K1600.
Jos tykkää ajella matkaa, niin tässä on kyllä siihen passeli peli. Kutoskoneen ansiosta ei voi väittää tylsäksi. Hienot ja erikoioset äänet.
Pakki, vakionopeussäädin, aktiivijousitus, penkin- ja kahvanlämmittimet, audio- ja navigointijärjestelmä, sekä napista säätyvä pleksi. Varustelua löytyy.
Tämän päällä tuli sellainen fiilis, että istuu nojatuolissa. Voisi ajaa vaikka 500km putkeen.
Tehoa 160hv ja vääntöä 175Nm, joita 350kg paino rauhottaa kummasti.
Vääntöä on kuitenkin painosta huolimatta reilusti. Kohtalaisen rivakan ohituksen voi tehdä kutosella alle 3000 kierroksilta.
Ei kuitenkaan ihan omantyylinen pyörä, vaikka erittäin mielenkiintoinen kokemus olikin.
Pari Suzukia ja Ktm

Lappis

#283
Lahden mp-servicellä oli Suizan koeajomahdollisuus, joten paikalle ja vuoden -17 gikseri(litranen) ajoon.

Mitä tästä nyt voisi sanoa? Ultimaattinen lelu, minkä kyllä tahtoisin ratakäyttöön. 
Pieni, kevyt ja tehokas. Motarilla kävin hiukan kiihdyttelemässä, mutta eihän näillä rajoituksilla gikseristä saa mitään irti. Kuten sanottua, rataa huutaa.

Yllätyksenä tuli hyvä alavääntö; 30 lasissa, kolmonen sisällä eikä mitään ongelmaa.
Jäykkä alusta, kaikki töyssyt tuntui. Uskomattomat etujarrut, takajarrua ei tuntenut yhtään.
Ajoasento sitä ihteänsä. Ei pitkille matkoille.

Mutta voi pojat kuinka mun haave ratapyörästä sai uutta potkua.
Lelujen lelu, ei mitään pahaa sanottavaa. Hienoin superbike, varsinkin, jos sen perän tuunailee.

Edit. 8.9;
Kaverin matkaharrikkaa kävin testaamassa ja onhan kömpelö traktori. Alaväännöistä tietoakaan, heikot jarrut ja tärisevä. Ihan leppoisa kruisailupeli, mut ei ole mun juttu. Tuli nopeasti ikävä omaa pyörää
GSF 650 SA '07 (15-16)
GSF 1250 GT '07 (16-21)
GSX-R 750 '04 ((19->)*
VL Intruder LC 1500  (21->23)
Suzuki GSX 1400 '03 (23-)
*ratapyörä

Mägine

Honda CB1000R neo cafe
Hassun näköinen pyörä hassun näköisellä mittaristolla. En oikein tiedä tykkäänkö ulkonäöstä. Edellinen CB1000R oli hivenen paremman näköinen omaan silmään.
Muuten ihan kiva naku, mutta jotenkin kankean ja metallisen oloinen, vaikka jousitus ei kova ollutkaan. Tehoa tuntui olevan ihan mukavasti ja välitykset melko lyhkäset. Vähän jäi sellainen vaikutelma, että ulkonäkö ei ihan vastaa ajotuntumaa. Jotenkin tavallisen nakupyörän oloinen hiukan lyhkäsemmillä välityksillä ja erilaisella ulkonäöllä.

Toki hieman latteaan fiilikseen voi vaikuttaa sekin, että satoi ja oli aika viileää. Lisäksi ajelin vielä väärästä rampista ylös ja jostain syystä motarille ei päässyt enää oikeaan suuntaan.


Suzuki DL1000XA v-myrsk... eiku strommi
Ihan mukava putputin. Tehoa ei mitenkään vallattomasti ollut, mutta vääntöä ihan mukavasti. Kyllä tuollasella pisempäänkin reissuun voisi lähteä. Jos pitäisi valita tämän ja uuden africa twinin väliltä, niin varmaan päätyisin tähän hintaeron vuoksi.
Ei ollut mikään pettymys, kun en oikeeastaan juuri mitään odottanutkaan  :P



Yamaha Mt-09 SP
Perusmallin heikoin lenkki, eli jousitus on tässä parannettu. Melko pieni, kevyt ja ketterä. Ajoasento hieman erikoinen.
Jännä juttu, miten 115hv moottori on saatu tuntumaan noin pirteältä lyhyillä välityksillä ja terävällä kartalla. Keulimisherkkyyskin varmaan vaikuttaa asiaan omalta osaltaan.
Kivat äänet koneessa ja muutenkin moottori varsin miellyttävä.
Hinta erittäin kilpailukykyinen.
Pieksee 790 Dukea ja GSX-S750:aa kokonaisuutena kuin pässiä narussa.



GSF650 Bandit
Ruiskubandiittia tuli testailtua vihdoin. Paras olisi ehkä ollut verrata silloin, kun ajeli itsekin 600 bandiitilla. Nyt tuntui varsinkin alakierroksilla puhdittomalta. Muuten kyllä tehot ihan riittävät.
600 Bandiittiin nähden ehkä hiukan pirteämpi, tasaisempi ja vastaa kaasuun pehmeämmin. Ulkonäkö on myös parantunut tässä uudemmassa.
Pari Suzukia ja Ktm