Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Koeajokokemuksia: muut mopot

Aloittaja numbie, toukokuu 15, 2008, 22:37

« edellinen - seuraava »

tharenth

Lainaus käyttäjältä: tharenth - toukokuu 22, 2015, 22:10
Kävin kokeilemassa isoa strommia vuosi sitten viime kesänä Lahdessa, olisikohan ollut '05 vuosimallia. Ehkäpä siitäkin jotain muistan, kokeillaan:

+ yllättävän ketterä ja kevyt käsittellä kunhan liikkuu, parkkiksella pyörittely oli hieman tuskaista mutta kyllä sen kanssa pärjää
+ moottori väänsi ja pelasi hyvin vaikkakin tuntui hieman viimeistelemättömältä (täristi melkoisesti ja käyntiääni oli jotenkin kolkko)
+ tilava ja ryhdikäs ajoasento, sopii mainiosti pitkälle matkalle
- tunnelma kajuutassa oli hyvin muovinen ja viimeistely jätti toivomisen varaa (ainakin kyseisessä yksilössä)
- kaamea turbulenssi kypärään moottoritiellä, ei pystynyt paria kilometriä pidempään ajamaan kun potta tärisi ja heilui koko ajan, korjaantunee pleksin korkeudensäädöllä
- ei ehkä niin maastokelpoinen kuin jotkin muut adventure-kojeet
Yhteenvetona: Hyvä ja toimiva peruspyörä joka toimii kevyessä adventure-käytössä ja pitkillä matkoilla. Nimenomaan peruspyörä, eli ei kannata hirveitä fiiliksiä hakea vaan toimivaa kulkupeliä. Vähän kuin Bandit, siis. Ketteryydessä häviää pikku-tiikerille ja muille pienemmille mutta muuten käsiteltävyys ihan ok tasoa tässä kokoluokassa. Soraa voisin kuvitella tällaisella ajavani silloin tällöin mutta kyllä enemmän asfaltille tuo on tehty. Edelleenkin iso strommi on listallani mahdolliseksi seuraavaksi pyöräksi, pitää varmaan käydä uudelleen ajamassa nyt kun on enemmän pyöriä ajettu. Mutta perusvarma vaihtoehto, siis, suht hyvät fiilikset jäi, 8/10 p.

Kävin kokeilemassa ison strommin (vm 02) uudestaan ja nyt pitää heti hieman korjata sanomisiaan. Aika ei tällä kertaa ole kullannut muistoja, vaan tuo olikin paljon parempi kuin muistin. Tässä kommentteja jotka mätsäävät edellisen arvioni kohtiin:
+ edelleen yllättävän ketterä ja kevyt käsitellä, tykkäsin kääntyä kurveihin enemmän kuin bandulla. Jalat ylsivät riittävästi maahan eikä parkkiksellakaan tullut ongelmia
+ moottori oli parempi kuin muistin, tai sitten nyt on saanut enemmän vertailupohjaa kun on muita käynyt kokeilemassa. Todella mukava ja vääntävä ja yksi kivoimmista v-twineistä mitä olen kokeillut. Käyntiäänetkin oikein mukiinmenevät vakioputkellakin. Oikein värinätön, varsinkin yli neljäntonnin kun kierrättää
+ ajoasento oli hyvin muistissa, ei valitettavaa siitä ja kaikki hallintalaitteet olivat heti tutut. Polvikulma jäi mukavan rennoksi vrt. bandit
+/- kajuutta hieman muovinen mutta samaa tasoa kuin capo ja bandu
- edelleen hieman pyörteilyä kypärässä mutta ei niin paha kuin viimeksi. Pleksin säädöllä/vaihdolla/modauksella korjaantunee. Myyjä sanoi että peilienkin muoto vaikuttaa ja ne pitää kuitenkin vaihtaa koska ne neliömäiset ovat varsin kamalat
- ei niin maastokelpoinen kuin esim. capo mutta riittää mainiosti käyttööni, hyväkuntoisia sorateitä voi päästellä huoletta

Oikein kiva fiilis jäi tällä kertaa. Käytettävyys ja hallittavuus olivat kaikinpuolin hyvää tasoa, ehkä paremmin kuin rosmossa ja ehdottomasti paremmin kuin capossa. Ei häviä paljoa pikku-tiikerille (kestopäällysteellä). V2 ei nyt niin puhtaasti vedä kuin bandun iso i/ö-pannu mutta tasaista vauhtia kun menee niin asiaan ei kiinnitä huomiota. Kiihdytyksissä ei niin kiva mutta eipä tämä mikään sporttilaite olekaan. Äänistä tykkäsin, varsinkin moottorijarruttaessa pitää hauskaa melua. Tällaisen v-twinin kanssa voisin kuvitella eläväni, toisin kuin joidenkin muiden vastaavien kohdalla. Asfaltillehan stromming on tehty mutta menee siis hieman soraakin, kuten varmaan omat ajoni tulevat olemaan. Vakaa meno maantiellä sekä tarpeeksi ketterä parkkisella riittävät täyttävät tarpeeni oikein mallikkaasti. Monella tapaa yhtä hyvä kuin iso tiikeri mutta murto-osalla hinnasta. Tiikeri on toki parempi vaihtoehto kunnon offroad-pyörittelyyn + maailmanympärimatkoille mutta asfaltilla kun pysytään niin erot eivät ole suurensuuret. Vielä kun moni on ruksinut pyöräänsä sivulaukut + muuta touring-sälää niin peli alkaa olla selvä. Eiköhän tällainen seuraavaksi tule (ellen sitten jaksa odottaa että tiikereiden hinnat tulevat tarpeeksi alas, mikä on epätodennäköistä). 8.8/10 p.
1200 vm. 1997

Mägine

Pari uutta vertailukohtaa sain koeajojen muodossa viimeviikonloppuna.

Ensin oli vuorossa Suzuki DR800, eli maailman suurin yksipyttyinen moottoripyörä. Tehoero tuohon meidän kuussatkuun ei ollut kovin suuri, mutta vääntöjä oli paremmin. Putket tosin oli vakio mehupillit, joten niiden vaihdolla saisi varmaan hiukan potkua.
Paperilla melko raskas, mutta eipä tuo parkkipaikkapyörittelyä ja työntelyä lukuunottamatta kovin raskaalta tuntunut ajossa. Hyvä vanhanliiton allroad-pyörä. Pienemmät polut jättäisin väliin, kuten millä tahansa mulla +-200kg luokkaa painavalla moottoripyörällä.
Kate ohjasi ilmavirran rinnan/kaulan kohdille tällä 179-180cm varrellani. Helppo ja leppoisa ajettava kaikkiaan.

Toisena vuorossa 35kw tehoihin kuristettu Kawasaki Versys 650. Omalaatuinen ulkonäkö. Äänimaailma vakioputkistolla vähän laimea, mutta hyvä ja pehmeä ajaa. Teho kyllä piisaa normaalikäyttöön.
Pari Suzukia ja Ktm

TPJ

Lainaus käyttäjältä: RedBandit - huhtikuu 24, 2015, 21:12
KTM 1290 SD pikaisesti koeajettu. Mainittakoon täysin uudet kumet/uusi pyörä, street kartta ja TC päällä. Ei hirveesti säväyttänyt, mutta piti persdynoa käydä vähän kalibroimassa. Peto loisti possaolollaan.

En tiedä miten paljon race kartta yms. olisi vaikuttanut, mutta sadekuuro pääsi yllättämään, enkä alkanut säätelemään asetuksia ja 2000,- omavastuu rajoitti kokeiluhaluja.

Kyllä siinä kuminauhamaista kulkua piisas ja kevyt pyörähän se on mutta... Pitäisi kyllä päiväksi saada koeajoon, mutta jos rahaa olisi yllinkyllin, niin tällä kokemuksella jäisi ostamatta. Oman rosvon osakkeet nousi huomattavasti!

Motormanilla ja Oulu Adventurella http://www.ouluadventure.fi/ on koeajopäivät tänä viikonloppuna ja kävin tänään kokeilemassa tuollaista Dukea mihin oli laitettu Acran slipari, tehot jossain 190 huiteilla.

Täytyy sanoa että tuo Tc vaikuttaa aivan pirusti tehoihin! Ajoin ensin ilman noita apuja, ainoastaan ABS oli toiminnassa. Ihan helkkarin levoton kapistus tuossa moodissa! keula ei pysy tiessä oikeen millään, kolmosella pomppii pystyyn kaasusta kun lähtee ohittamaan satasen vauhdista:)
Mun mielestä tuossa oli kyllä paljon enemmän petoa mita luonto antoi kokeilla yleisillä teillä, kelaa tosi nopsaa vauhtia siten ettei huomaakkaan. Ei kyllä pysyis kortti taskussa kovin kauaa tuollaisella, ainakaan noilla race asetuksilla, Tc ja street moodi kyllä sitten hillitsi hyvin teho piikkiä.

Ei oikein oman Banditin tehot tuntuneet missään tuon jälkeen, mutta kyllä se jotenkin itselle sopivammalta tuntu kun ajeli kotiinpäin, tosi ei ahtamiskuume ainakaan vähentynyt tuolla koeajolla:D

1200s -03

track08

Työkaveri tuossa sattui kurvaamaan parkkipaikalle juuri samaan aikaan minun kanssa ja antoi Yamaha V-Maxinsa (1999, 145 hp) mulle koeajoon. Vajaan viiden minuutin koeajon aikana kävi kyllä hyvin selväksi, että kiihtyvyys on kohdillaan. Viiden tuhannen kierroksen jälkeen tulee selkeä piikki, jonka jälkeen kiihtyvyys jatkuu repivänä 9500 kierrokseen (punarajalle) saakka. 280 kg paino kyllä tuntuu, mutta on matalalla. Jarruttamiseen on hyvä varata enemmän aikaa ja tietä kuin Banditilla. Äänet ovat aivan eri luokkaa kuin Banditissa. Kyllä mä silti omaan prätkään olen tyytyväinen, vaikka vähän lisää tehoa siihen kaipailenkin.. (:
GSX1250FA'12 ('16-'19) Ibiza
GSX1250FA'10 ('14-'16)
GSF650S'05 ('07-'11)

Fibanacci

Tuli testattua 1098 ducati streetfighter. Siinä oli termingnonin pöntöt, ilmanputsari ja ruiskukartat muutettu. Sen verran ääntä, että äänimerkkiä ei tarvitse ilman killereitä. Ihan hyvin vetoja kun pitäis olla +140hp takapyörällä ja kuivapaino jotain alle 170kg. Alusta aika hyvä vaikka oli halvempi s-malli showan alustalla, eikä kalliimmalla öhlinssillä. Brembon radiaalijarrut ihan käsittämättömät. Monella pyörällä ajanut mutta ei mikään oo ollut lähelläkään. Yhden sormen kun varovasti asetti kahvalle niin jo alkoi jarrut puremaan ;D Kahdella sormella olis varmasti jarruttanut takapyörän ilmaan jos olis pomperi. Kiva vempain mutta ei kauhean monikäyttöinen. Matka-ajo aikamoista masokismia ja taajamassa pitkä ykkönen ja jäykkä kuivakytkin ei oo toimivin yhdistelmä.
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)

Lappis

Pohjois-Pohjanmaan tourneella kävin kaverilla, joka oli laittanut itselleen prätkän teinivuosien jälkeen. 600 Honda, ankarasti tuunattu/rakenneltu. Minichoppper.
Hauska on sana, mikä tuohon päti erinomaisesti. Takapää tuntui jotenkin epäilyttävältä tietyissä tilanteissa ja sellainen yleinen vaappuminen oli läsnä koko ajan. Mutta kasikympin nopeudessa pienellä mutkatiellä toimi riittävästi.

Ei tuolla kyllä kaupungista ulos viitsisi itse lähteä.
GSF 650 SA '07 (15-16)
GSF 1250 GT '07 (16-21)
GSX-R 750 '04 ((19->)*
VL Intruder LC 1500  (21->23)
Suzuki GSX 1400 '03 (23-)
*ratapyörä

Handegunnar

Minulla V-Stom 1000 oli toista vuotta, tosin Kawasaki merkkisenä. Tässä muutamia kommentteja edellisiä lainaten.

Lainaus käyttäjältä: tharenth - toukokuu 30, 2015, 23:16
V2 ei nyt niin puhtaasti vedä kuin bandun iso i/ö-pannu mutta tasaista vauhtia kun menee niin asiaan ei kiinnitä huomiota. Kiihdytyksissä ei niin kiva mutta eipä tämä mikään sporttilaite olekaan.
Tämä oli yksi seikka joka alkoi ärsyttämään. Kun oli tottunut Banditin lähtöihin, ei se "V2:n mahtava vääntö" oikein säväyttänyt.

Lainaus käyttäjältä: tharenth - toukokuu 30, 2015, 23:16
Äänistä tykkäsin, varsinkin moottorijarruttaessa pitää hauskaa melua. Tällaisen v-twinin kanssa voisin kuvitella eläväni, toisin kuin joidenkin muiden vastaavien kohdalla. Asfaltillehan stromming on tehty mutta menee siis hieman soraakin, kuten varmaan omat ajoni tulevat olemaan. Vakaa meno maantiellä sekä tarpeeksi ketterä parkkisella riittävät täyttävät tarpeeni oikein mallikkaasti.
Äänet kuulee vain paikoillaan, ne eivät kauaa jaksa ilahduttaa. Strommi on tosiaankin tehty asfaltille, mutta on siitä huolimatta kaupungissa kankea ja kömpelö. Paikallaan liikutteluun korkeutensa ja painavuutensa takia hankala.

Se sorateillä ajelukin jäi aika vähälle. Ei se kovin hauskaa ole, ainakaan tuollaisella painavalla möhlyllä. Ehkäpä mopoiässä soratiekiintiö tuli täyteen, kun ei muita teitä ollutkaan.
Bandit 1250A -07, ex.Bandit 1200 naked -99 (huoltosuhde jatkuu)

Mägine

#262
Muutamasta moposta syntynyt koeajokokemuksia kuluneen kauden aikana.

Yamaha mt-07 (35kw): Tuntui kun olisi mopon puikkoihin hypännyt. Kevyt ja ketterä, ehkä jopa hiukan liiankin. Ihan mukavat alaväännöt, tehoa oli kaupunkiajoon oikein mukavasti, mutta meno loppuu äkkiä, kun nopeus lähestyy kolminumeroista lukua.
Kallistusvarat vähäiset. Jalkatapit raapii herkästi maata. Varmaan mukava pyörä kevarin jälkeen, varsinkin jos on pienikokoinen.

Suzuki sv650n: Ihan kivan näköinen nakupyörä, joka kulkikin suht kivasti. Vääntää mukavasti. Sama asia kuin ER6n-Kawan kohdalla jäi vaivaamaan, eli kun pyörällä ajoi mutkaan, niin oikein haukkasi itsensä kallistettavaan suuntaan. Tuntui, että kurvissa saa oikein kammeta vastaan. "Liian" ketterä? En oikein innostunut tästä, mutta tähänkin tottuu.
Kallistusvarat aika maltilliset.
Muuten kiva peli ajella. Tämäkin hyvä vaihtoehto kevarin jälkeen tai kakkospyöräksi.

BMW F800: Tämän genren (tai merkin) pyörät eivät ihan hirveästi iske, mutta aika mutkaton pyörä ajaa. Sorateille ihan kivasti tehoa, joskin painoa liikaa. korkea painopiste, matala kulutus. Ulkonäkö ei iske.


Suzuki B-king ( Nykyinen pyöräni  8) ) : Ehdottomasti paras pyörä mitä olen tähän mennessä ajanut. Paino ei tunnu missään ja koko aivan täydellinen. Hyvä ajoasento, hyvä jousitus, melko hyvät jarrut ja paukkua piisaa. Kuulostaa sliparin kanssa tosi mahtavalta. Ulkonäkö iskee ja olen tykännyt tästä pyörästä todella paljon.
Helkkarin pitkät välitykset, mutta silti liikkuu upeesti kahvasta kääntämällä.
Keulii kakkosella satkun vauhdista, kun nopeasti sulkee kaasun ja avaa sen. Nelosvaihteella lyö maantievauhdeissa tyhjää vesikelillä, kun downshiftaa ja lähtee ohittamaan.
Helppo peli ajaa, vaikka tehoa piisaa.

Plussaa siitä, että on harvinainen, mutta kiitos Busan tekniikan, osia saa hyvin.
Pari Suzukia ja Ktm

Handegunnar

Lainaus käyttäjältä: Mägine - tammikuu 13, 2017, 23:57
Suzuki sv650n: Ihan kivan näköinen nakupyörä, joka kulkikin suht kivasti. Vääntää mukavasti. Sama asia kuin ER6n-Kawan kohdalla jäi vaivaamaan, eli kun pyörällä ajoi mutkaan, niin oikein haukkasi itsensä kallistettavaan suuntaan. Tuntui, että kurvissa saa oikein kammeta vastaan. "Liian" ketterä? En oikein innostunut tästä, mutta tähänkin tottuu.
Näistä on molemmista kokemusta, kun perheessä on ollut kumpikin. Kääntyvät tosiaankin hyvin ketterästi, mutta isoon Banditiin tottuneelle ovat liian hengettömiä.

Lainaus käyttäjältä: Mägine - tammikuu 13, 2017, 23:57
Suzuki B-king ( Nykyinen pyöräni  8) ) : Ehdottomasti paras pyörä mitä olen ajanut. Paino ei tunnu missään ja koko aivan täydellinen. Hyvä ajoasento, hyvä jousitus, hyvät jarrut ja paukkua piisaa. Kuulostaa sliparin kanssa tosi mahtavalta. Ulkonäkö iskee ja olen tykännyt tästä pyörästä todella paljon.
B-kingiäkin katselin viime syksynä nettimotosta. Tekniikka B-Kingissä vetosi. Mullakin ulkonäkö iski, mutta vastaan. Johtunee varmaan siitä, kun olen tämmöinen vanha äijä, enkä tykkää Star Wars tai Star Trek elokuvista, vaan länkkäreistä  ;D
Bandit 1250A -07, ex.Bandit 1200 naked -99 (huoltosuhde jatkuu)

Mägine

Nojoo, tuo ulkonäkö on makuasia.
B-kingiin tosin pitää ehdottomasti vaihtaa vaimentimet ja kilventeline. Ne tekevät jo ihmeitä.





Tämmönen mopo mulla  :-*
Pari Suzukia ja Ktm

Mägine

Mp17-messuilla tuli käytyä paria pyörää kokeilemassa. Kokemus oli toki aika pintapuolinen, kun aikaakaan ei ollut rajattomasti ja ratakin sellainen, että piikin tehot riittäisivät sille. Pääsuoralla oli 60 rajoitus.

Ktm Duke 690 R.
Kevyt ja korkea. Jarrut ja jousitus hyvät. Moottorissa kivasti vääntöä keskellä, mutta venyy kyllä myös suhteellisen pitkälle. Pienillä kierroksilla täristää ikävästi. Oli varsin ketterä tiukoissa mutkissa ja kakkosella keventi keulaa pääsuoralla. Muutenkin keveyden ja väännön ansiosta tuntuu numeroitaan pirteämmältä (vähän reilu 70hp). Jonkin verran edellistä 600cc bandiittiani pirteämpi.

Tämmösen voisin kuvitella ottavani kakkospyöräksi, jos ei olisi rahasta kiinni. Sopii myös hyvin kuristettuna A2-kortille, kevarin jälkeen.


Suzuki GSX-S750.
Hyvä ajoasento. Jonkin verran Dukea matalempi ja raskaampi, joskin vakaampi ajettava. Kone pehmeä rivinelonen, jossa teho tulee tasaisesti ulos. Äänet vakiona paremmat kuin dukessa.
Tehoa on ihan kivasti, varsin sopivasti suomen olosuhteisiin (~115hp). Jarrut ja alusta ok.
Pari Suzukia ja Ktm

track08

Lainaus käyttäjältä: Mägine - maaliskuu 20, 2017, 13:05
Suzuki GSX-S750.
Hyvä ajoasento. Jonkin verran Dukea matalempi ja raskaampi, joskin vakaampi ajettava. Kone pehmeä rivinelonen, jossa teho tulee tasaisesti ulos. Äänet vakiona paremmat kuin dukessa.
Tehoa on ihan kivasti, varsin sopivasti suomen olosuhteisiin (~115hp). Jarrut ja alusta ok.

Koeajoin myös GSX-S750:n MP-messuilla. Suzuki GSX-S750:ssä ei ollut mikään asia hyvin. GSX-S1000:ssa hyvää oli edes kone. Tuntui että teho tuli nuhaisesti ulos. Koeajoin MP-messuilla myös Yamahan 700-kuutioisen Tracerin ja sekin tuntui ärhäkämmältä. Huonoa GSX-S750:ssä on kehno kone, mittaristossa kierroslukumittari hankalasti luettavassa digitaalisessa muodossa, laukkusarjan puute. Vahvasti tulee sellainen fiilis että seuraava prätkä ei ole enää Suzuki.
GSX1250FA'12 ('16-'19) Ibiza
GSX1250FA'10 ('14-'16)
GSF650S'05 ('07-'11)

Mägine

Lainaus käyttäjältä: track08 - maaliskuu 22, 2017, 13:31
Koeajoin myös GSX-S750:n MP-messuilla. Suzuki GSX-S750:ssä ei ollut mikään asia hyvin. GSX-S1000:ssa hyvää oli edes kone. Tuntui että teho tuli nuhaisesti ulos. Koeajoin MP-messuilla myös Yamahan 700-kuutioisen Tracerin ja sekin tuntui ärhäkämmältä. Huonoa GSX-S750:ssä on kehno kone, mittaristossa kierroslukumittari hankalasti luettavassa digitaalisessa muodossa, laukkusarjan puute. Vahvasti tulee sellainen fiilis että seuraava prätkä ei ole enää Suzuki.
Aika vaikea on koneesta tehdä mitään tarkempia johtopäätöksiä tuollaisella todella hitaalla radalla. Normaalilta pienehköltä nelipyttyseltä se vaikutti. Kuminauhamaisen (hengetön) luonne, joka vaatii kuitenkin kierroksia liikkuakseen.
Mikä luistonestoasetus sulla oli? Kakkosella / kolmosella vaikuttaa TC varmastikin tehoihin, ainakin ykkösellä.

Mun mielestä mittaristo ei ollut sen vaikeampi luettava, kuin dukessakaan. Putki vaihtuisi kuitenkin ulkonäkö ja äänisyistä, joten itse en tarviis kierroslukumittaria ollenkaan, vaan korvakuulolla menee vaikka ilman jenkamittaria. Kyllä oman pyörän sen verran hyvin oppii tuntemaan ajossa.

Laukkusarja seiskapuolikkaaseen nakuun?  :o
Pari Suzukia ja Ktm

track08

Lainaus käyttäjältä: Mägine - maaliskuu 22, 2017, 15:24
Mikä luistonestoasetus sulla oli? Kakkosella / kolmosella vaikuttaa TC varmastikin tehoihin, ainakin ykkösellä.

Luistonestoasetus oli sillä maksimiasetuksella, ettei ainakaan sutisi. Suzuki väittää 100% tehoista on saatavilla kaikilla luistonestoasetuksilla.

Lainaus käyttäjältä: Mägine - maaliskuu 22, 2017, 15:24
Mun mielestä mittaristo ei ollut sen vaikeampi luettava, kuin dukessakaan.

Mittaristo ei toimi ollenkaan auringon paistaessa siihen. Kiinnitin vain huomiota mittaristoon siltä osin, että se oli samanlainen kuin tonnisessakin.

Lainaus käyttäjältä: Mägine - maaliskuu 22, 2017, 15:24
Laukkusarja seiskapuolikkaaseen nakuun?  :o

Mua kiinnostaa vaan ne katetut mallit: GSX-S1000FA ja GSX-S750FA. Laukkusarjan tilanne on sama kaikkiin GSX-S-malleihin: laukkutelineitä ei ole saatavilla ollenkaan - vain pehmeitä sivulaukkusarjoja.
GSX1250FA'12 ('16-'19) Ibiza
GSX1250FA'10 ('14-'16)
GSF650S'05 ('07-'11)

tsumia

Lainaus käyttäjältä: track08 - maaliskuu 24, 2017, 14:45
Luistonestoasetus oli sillä maksimiasetuksella, ettei ainakaan sutisi. Suzuki väittää 100% tehoista on saatavilla kaikilla luistonestoasetuksilla.

Jos itse pitäisi tuollaista ominaisuutta toteuttaa, niin rajaisin tiukoilla asetuksilla maksimitehoa pienissä nopeuksissa (pienillä vaihteilla) ja ne täydet tehot tulisi sitten vasta isoilla vaihteilla, kun normaalioloissa sutiminen on "mahdotonta". Tuolloin väite 100% tehosta kaikilla luistonestoasetuksilla (mutta ei kaikilla kierros/vaihdeyhdistelmillä) toteutuisi. Jos annettaisin aina täydet tehot ja tunnistetaan jollain anturilla luisto, niin tullee (mutu) aika kulmikkaasti toimiva luistonesto. Suzuki voi tietysti olla tehnyt toisinkin, mutta se jo vanhemmissa laitteissa ollut (A)TRE juttuhan on vähän alkeellisempi versio tuosta, joten miksipä eivät rajaisi noilla asetuksilla vielä lisää.

En silti väitä etteikö voisi nuhainen olla :)
1250SA -07