Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Koeajokokemuksia: muut mopot

Aloittaja numbie, toukokuu 15, 2008, 22:37

« edellinen - seuraava »

T.Ojala

Lainaus käyttäjältä: harmaahukka - heinäkuu  2, 2012, 18:59
Tuplaäksä on vallan hieno pyörä. Paitsi ettei kamalia jarruja saa muutettua normaaleiksi ilman melkoista ähellystä ja rakentelua.

-hh-
Onhan se ihan kiva peli.Bandun myin toukokuussa pois ja pari viikkoa on tuplaäksällä(-01 45tkm) tullut ajeltua.Aika kyykkyhän se on banduun verrattuna ja ranteet meinaa puutua.Hieman hajuton/mauton/väritönhän se on eli moottoripyörien skoda octavia ;D.
xx -01 ex.sv 1000s ex.bandit 1200(s) nykyään n -97 ex.
ex.Tecnomotor cross s,helkama raisu, honda cb750four -74,cb750k-81,zx6r-97,husse wr250-99

Hale63

Lainaus käyttäjältä: T.Ojala - heinäkuu  8, 2012, 21:05
Onhan se ihan kiva peli.Bandun myin toukokuussa pois ja pari viikkoa on tuplaäksällä(-01 45tkm) tullut ajeltua.Aika kyykkyhän se on banduun verrattuna ja ranteet meinaa puutua.Hieman hajuton/mauton/väritönhän se on eli moottoripyörien skoda octavia ;D.
Tuo tupla X oli mullakin periaatteessa toisena vaihtoehtona, mutta busa jäi käsiin ;)
Hayabusa 2003
ex Bandit 1200S -99

BTmies87

Lainaus käyttäjältä: Fibanacci - kesäkuu 25, 2012, 21:34
Juhannuksena tuli heitettyä vähän lenkkiä HD electra glide classicilla.
Mitäs vuosimallin harrikkaa koeajoit?
Kirjoituksestasi päätellen koeajamasi harrikka oli täysin vakio. Twincam96 ja twincam103(vakiona 2012 malleissa ja paljon parempi alavääntö) eivät täysin vakiona ole lainkaan parhaimmillaan, tiedän mitä puhun koska isällä on 2010 HD road king twincam96 moottorilla. Vakiopakoputki, ilmanputsari ovat aika tukkoisat. Lisäksi vakio polttoaineensäädöt ovat täysin pielessä(moottori käy sairaan laihalla seoksella) päästönormeista johtuen jonka vuoksi moottori käy todella kuumana. Vakiona teho oli 64hv takarenkaalta. Stage1 viritykset(vapaammin hengittävät putket, vapaa virtaussuodatin, super tuner säätöyksikkö) niin johan heräsi harrikka henkiin, teho takarenkaalta 79hv ja vääntö 134nm. Moottori kuumenee paljon vähemmän. Vääntää paljon alempaa kuin tehtaalta tuotu harrikka.

Käyppä joskus koeajamassa stage1 harrikkaa jossa on twincam96 tai twincam103. Saatat varmaan yllättyä kun vertaat koeajamaasi yksilöön.

Fibanacci

Lainaus käyttäjältä: BTmies87 - heinäkuu  9, 2012, 19:10
Mitäs vuosimallin harrikkaa koeajoit?
Kirjoituksestasi päätellen koeajamasi harrikka oli täysin vakio.
Se oli 2006 vuosimallia eli 88 koneella mutta kuitenkin ruiskupeli. Uudenveroinen peli se oli eikä paljon ajettu. Varmaan noi uudemmat ja isommat koneet vääntää paremmin. Tuossa ei näytä olevan kuin 116nm/3500rpm ja painoa on kuitenkin 350kg eli ei ihme jos ei paljon liikahda. Omassa bandussa tais olla 4000rpm kieppeillä 100nm takarenkaalla eli ei isoa eroa alaväännöissä. Bandussa ei vaan tehon tuottaminen lopu 5000 rpm.
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)

BTmies87

En yhtään ihmettele fibanacci. :P Tuo koeajamasi harrikka alkaa olla jo täysin "kivikauden" pyörä. 2007 twincam96 ja kuutosvaihde(yli pitkä matkavaihde) käyttöön, samalla kaikkiin tuli sähköinen cruise vakioksi. Lisäksi 2010 harrikat muuttuivat käytännössä eri pyöriksi kuin mitä vanhemmat harrikat. 2010 muutokset ovat ainakin uudempi runko,leveämpi takarengas, brembon ABS jarrut, kaasuvaijeri vaihtui sähköjohdoksi, ajonesto/varashälytin RFID ominaisuudella.

Harrikoissa piilee sellainen juju, että ulkonäkö pysyy samankaltaisena kuin ennen. Mutta tekniikka kehittyy välillä. Harrikan valmistajat toistaiseksi keskittyvät moottoreissaan huipputehon sijasta alavääntöön, Sinne 5000rpm asti on ihan turha kierrättää, rajoitin tulee peliin siinä 5500-5700rpm näissä uudemmissakin. Suurinosa harrikan omistajista ei juuri koskaan revittele lähellekkään 5000rpm.
Toki tuohon vanhaan twincam88:iinkin stage1 virit tuo pientä parannusta mutta hyöty korostuu uudemmissa twincameissa.

Mutta juu OT loppuu minun osalta tähän.

Fibanacci

Rfid oli muuten jo tuossakin mallissa. En väitä vastaan, ettei uusissa olisi enemmän ominaisuuksia. Iso osa myytävistä ja tiellä liikkuvista on tosin aika vanhaa tekniikkaa ja niiden hinnalla saa aika paljon enemmän ominaisuuksia joltain muilta merkeiltä. Olis kyllä mielenkiintoinen kokeilla näitä uusia. Joskus 2008 ajoin suht uudella paksulla pojalla mutta nyky vinkkelistä sehän on vanhaa tekniikkaa.
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)

harmaahukka

Tuossa nyt on niin paljon genrekysymys, ettei minusta ole oikein edes keskustelun aiheeksi. H-D ei noudata juuri mitään moottoripyörägeometrian ja ajon optimointia, vaan perustuu cruising-ideaan. Banditia olen aina pitänyt sellaisena cruiserin ja sportin välimuotona, jolla voi molempia pikkuisen harjoittaa, muttei ole loistava oikein missään. Sopii siis köyhille ::) ;D

-hh-
1200S -05

Mik@

Lainaus käyttäjältä: sepe - kesäkuu 15, 2012, 16:31
Tonninen on ihmeen ketterä käsiteltävä. Itse asiassa en muista ajaneeni yhtä helposti käsiteltävää pyörää. Mutta on se ruma  ;)

Tuli minullakin koeajettua tuo uusi Versyksen tonninen. Tuntui mukavalta peliltä, moottori pirteän oloinen. Mutta omaan makuun liian ketterä ohjaukseltaan, vähän turhan "kevyt" käännellä. Tuntui isommalta kuin onkaan.

Samalla kertaa koeajoin myöskin Hondan uuden crosstourerin. Ei aihettanut samanlaisia fiiliksiä kuin tuo Versys. Jotenkin matkamallin oloinen. Kaksi negatiivistä asiaa jäi päällinmäisenä mieleen eli digitaalinen kierroslukumittari ja iso tuulensuoja. Oli tuossa koeajomallissa asennettu yläasentoon ja sattui samaan aikaan vesikuurot joten suoja vesipisaroita täynnä ja kun kaupungissa ajettaessa piti katsella myöskin siihen lähietäisyydelle niin eihän sen läpi mitään näe. Tuplapisarat haittasi eli suojassa ja kypärän visiirissä.

Ulkonäöstä voi olla montaa mieltä mutta joku noiden ulkonäöstä tekee niistä kuitenkin persoonallisen oloisia.

Roof

Tuli myös koeajettua noita "katumaastureita" super tenere ja triumphin tiger. Toivottavasti menee vaihtokuume ohi tässä loman aikana. Varsinkin tuossa tigerissa mielestäni loistava moottori ja rivakka menemään 134 hv ja vääntöä riitti. Ajoasento sopivan leppoisa ja mukava päästellä menemään mutkateitä.
Bandit 1250S  -09

pusteri

Tarkoitus mennä alla olevaan tapahtumaan:
9th. Koskenkorwa MC- Saturday on the RaceWay BOTNIARING  klo: 10.00- 17.00
Kaikille avoin Saturday on the RaceWay- ratapäivä järjestetään jälleen Koskenkorwa MC:n toimesta Botniaringin moottoriradalla lauantaina 11.8.2012. Tapahtumaan ovat tervetulleita kaikki moottoripyöristä sekä rata- ajosta kiinnostuneet ja paikalla on myös tapahtuman päätukijan, Moto- Seinäjoen koeajopyöriä testattavaksi.Paikalla on lisäksi rengasmyynti asennuspalveluineen, tehodynamometri, vaatemyyntiä sekä moottoripyörätarvikkeiden sekä varaosien myyntiä.
http://www.koskenkorwamc.com/
ex-1250SA -07 & 1200S -01

pusteri

#220
Tulipa sitten käytyä Botniaringillä vaikka sateessa jouduin ajamaan alkumatkan ja aikani odoteltua ruuhkan loppumista ja nopeimpien poistumista radalta uskalsin mennä myös ajamaan.
Tuli testattua TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200 jonka moottori,jousitus ja ajoasento tekivät ajamisesta miellyttävän kokemuksen.
Jos jotain miinusta niin se oli kaasukahvan pieni on/off tuntuma joka varmasti olisi säätämällä poistettavissa(tehty bandiitille) ja jos pyörällä ajaisi enemmän siihen totuisi tai sen jopa omistaisi niin ei varmasti haittaisi  ;)
Allround pyörät alkaneet kummasti kiinnosta mutta kun katsoo hintalappua niin Bandit tuntuu taas ihan ylihyvältä vaihtoehdolta...

(kuvia tapahtumasta:  https://plus.google.com/photos/100696211764903253993/albums/5775552525988603665   )
ex-1250SA -07 & 1200S -01

Kolmone

FJR 1300: iso, raskas ja kömpelö (verrattuna Gixxeriin;-), mutta yllättävän hyvä ja ketterä isoksi matkapyöräksi. Erityisesti ilahdutti hyvät katteet ja hiljainen äänimaailma.
GSF 1250 S 2008 ja muutama 50 cc, GSF 400 1992, CBR1000RR 2008YZF-R6 2008,
GSX-R 600 K9, GSX-R 1000 K6, GSX-R 1000 K2, 1200 S->N -04, 600 S -98, NX 250 Dominator -90, PV 50 -88, 2 x PV50 -81

JuhaT

Mieliteko isompaan matkapyörään on päässyt hiipimään mieleen.
Kävin kokeilemassa Hondan Pannaria, se ei oikein sopinut omaan käteen. Etupää oli jotenkin levoton enkä saanut mitään luottamusta Pannariin.
Seuraavaksi ajoin FJR:n, se on sporttinen ja tuntui ajoltaan hyvältä ja laadukkaalta. Jotenkin se on paksu rungoltaan ja ajoasennosta muodostuu jalkojen osalta jotenkin aukinainen, ei oikein pääse pyörän sisään. Ei herättänyt omistamisen halua.
Mutta Kawan GTR sopi todella mielyttävästi käteen. Siinä tuntui olevan kaikki FJR:n hyvät puolet + kapeampi runkoisena ajoasennosta tuli luonteva, hieman pystympi ja mukavampi kuin FJR. Satula on mukavampi kuin Yamahassa.
Kawaa on moitittu raskaaksi hitaassa ajossa, mutten huomannut mitään muista poikkeavaa.
Saa nähdä miten käy ostopäätöksen kanssa, mutta omistamisen halu kyllä heräsi.
Kawasaki GTR. ex Suzuki GSF 1250SA 2007
Vantaa

tonttuj

Lainaus käyttäjältä: JuhaT - syyskuu 16, 2012, 20:13
Seuraavaksi ajoin FJR:n, se on sporttinen ja tuntui ajoltaan hyvältä ja laadukkaalta. Jotenkin se on paksu rungoltaan ja ajoasennosta muodostuu jalkojen osalta jotenkin aukinainen, ei oikein pääse pyörän sisään. Ei herättänyt omistamisen halua.
Mutta Kawan GTR sopi todella mielyttävästi käteen. Siinä tuntui olevan kaikki FJR:n hyvät puolet + kapeampi runkoisena ajoasennosta tuli luonteva, hieman pystympi ja mukavampi kuin FJR. Satula on mukavampi kuin Yamahassa.
Viittitkö vihjaista ihan muuten vaan, missä koeajoit Yammun ja missä Kawan?

kerma

Lainaus käyttäjältä: Bandit227 - heinäkuu  6, 2012, 18:29
Honda VFR 1200FD
Moottoripyörä jota oli mukava ajella  ;)
Omaan pyörään oli mukavempi nousta  8)

Mikäs VFRssä oli huonoa? Kiinnostaa nimittäin toi F-versio, ei FD.
GSX 1250 FA (-11)
GS 500 (-02), GSF 650 SA (-10)