Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Koeajokokemuksia: muut mopot

Aloittaja numbie, toukokuu 15, 2008, 22:37

« edellinen - seuraava »

numbie

Eilen oli KuvaMP:llä koeajopäivät (Suzuki&Kawasaki liekö ollut BMW:kin?)

Itse päätin kokeilla Kawasakin  Z1000, kun on tuo nakuvillitys päällä (johtuneeko keleistä? ;))

En oikein vakuuttunut tuosta Kawasakista. Mukava ja kevyt pyörä ajaa, mutta jotenkin ulkonäkö ja luonne olivat ristiriidassa. Oli aika sellainen perushyväpyörä. Ts. Kawa jätti aika kylmäksi, mikä tuonluonteiselle pyörälle on miinus

+ kevyt käsitellä ja kevyt muutenkin
+ ihan ok vääntö alhaalta lähtien (mukavasti meni taajamanopeuksia ilman hirveitä vaihtamistarpeita)
+ ulkonäkö
+ rouheat äänet

- persoonaton, puuttui se jokin
- penkki huono, ei matka-ajoon
- 120 km/h vauhdissa kierroksia n. 5000 -> ei hyvä matka-ajoon

Olen joskus Yamahan FZ1-S mallilla ajanut ja minusta siinä on hirmuisesti hauskempi kone. Myös vanhempi Z1000 oli hauskempi, siinä oli niin selvä tehopiikki ja kiihdytyksissä sai tosissaan nojata eteenpäin, että ei tullut ns. syliin.

koeajo 2. Suzuki Gladius

Suzuki-miehellä oli kyllä rivissä GSXR1000 ja Hayabusa, mutta en uskaltanut lähteä kokeilemaan. Lähinnä siksi, että jos tykkäisinkin liikaa 1000 kyykystä tai Hayabusasta, niin menisi Bandit vaihtoon  ;) ;)

Gladius oli oikeasti hauska laite. 650 V2 veti mukisematta, kunhan kierroksia oli noin 4000 ->. Aikuisten oikeasti myös Suomessakaan ei tarvitsisi mitään tuon isompaa ja tehokkaampaa pyörää, mutta... Jos miettii omia ajoja (töihin, iltalenkit, päivälenkit, pari-kolme pitempää reissua kesässä), niin tuollakin pärjäisi. Jos Suzukilla olisi tuollainen 1000-kuutioinen Gladius, niin siinä olisi vakavasti otettava kilpailija Banditille  ;)

+ kevyt ja ketterä
+ voimaa tasaisesti noin 4000->
+ vaihdenäyttö  :o

- ehkä liian pieni mun alle (185/88)
- lujemmassa vauhdissa voimaton (6.vaihde ja yli 100 km/h)

numbie

ps. mitä tulee tuohon Yamaha FZ-1 keskusteluun, niin ainakin sillä S-mallilla ajelin silloisessa Pieksämäellä Partaharjun maastoissa noin 20-40 km/h lujempaa mutkatietä kuin silloisella kankealla sepelimyllyllä Kawasaki 750 GPZ. Kyllä se paino ratkaisee, tuollainen Banditia kevyempi kääntyy pelkällä puolikkaalla p***kannikalla mutkiin hanakasti  ;) ;)
Bandit 1200 S vm. -04 2007-2012,  2013-2018 Suzuki RF 900 R -96, Kawasaki ZZR 1200 -04 2018 -2020 BMW K1200S -05 2020 ->

bandu 12

Lainaus käyttäjältä: numbie - toukokuu 22, 2010, 11:25
Suzuki-miehellä oli kyllä rivissä GSXR1000 ja Hayabusa, mutta en uskaltanut lähteä kokeilemaan. Lähinnä siksi, että jos tykkäisinkin liikaa 1000 kyykystä tai Hayabusasta, niin menisi Bandit vaihtoon  ;) ;)
Oli myös GSX1250FA jota itse kävin ajamassa. Siinä oli tosiaan huomattavasti tanakampi
vääntö alakierroksilla kuin tuossa omassa. Muiltakin osin laite tuntui vakuuttavalta. En uskaltanut
käydä kysymässä vaihtotarjousta tässä vaiheessa mutta kiinnostuksen se kyllä herätti. Vahvasti. 8)

pusteri


Lainaus käyttäjältä: Hombre - toukokuu 22, 2010, 07:23
Lainaus käyttäjältä: tsumia - toukokuu 21, 2010, 23:25
Mulle jäi sellainen mielikuva, että yammua sai vääntää mutkaan enemmän kuin bandittia, mutta varmaan erilaisella ajotyylillä voisi mennä mukavastikin.


En allekirjoita tuota, näin molemmat mopot omistaneena.

En myös minäkään, vain bandiittejä omistaneena 8)
ex-1250SA -07 & 1200S -01

Suiza 1200

Lainaus käyttäjältä: pusteri - toukokuu 22, 2010, 13:20

Lainaus käyttäjältä: Hombre - toukokuu 22, 2010, 07:23
Lainaus käyttäjältä: tsumia - toukokuu 21, 2010, 23:25
Mulle jäi sellainen mielikuva, että yammua sai vääntää mutkaan enemmän kuin bandittia, mutta varmaan erilaisella ajotyylillä voisi mennä mukavastikin.


En allekirjoita tuota, näin molemmat mopot omistaneena.

En myös minäkään, vain bandiittejä omistaneena 8)


Sun pitäs saada ensin jotain vertailu pohjaa yammusta, niin sitten olisi edes jotain tuntumaa aiheeseen ;)
Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

pusteri


BMW S 1000 RR ajettu eilen ja aivan mahtava laite.Tonniseksi todella pienen tuntuinen kooltaan vai oliko se ajoasento liiankin sikiömäinen kun en koeajolenkin jälkeen meinannut saada vanhaa selkää suoraksi.Bemarilla ajon innoittamana lähdin Jurvan Botniarigille katsomaan 1. SM Road Racing osakilpailua jossa ehdin nähdä kolme lähtöä.Supersport,jokamies ja superbike jotain, niissä oli kirjaimiakin perässä...
ex-1250SA -07 & 1200S -01

pusteri

Lainaus käyttäjältä: Suiza 1200 - toukokuu 22, 2010, 22:40
Lainaus käyttäjältä: pusteri - toukokuu 22, 2010, 13:20

Lainaus käyttäjältä: Hombre - toukokuu 22, 2010, 07:23
Lainaus käyttäjältä: tsumia - toukokuu 21, 2010, 23:25
Mulle jäi sellainen mielikuva, että yammua sai vääntää mutkaan enemmän kuin bandittia, mutta varmaan erilaisella ajotyylillä voisi mennä mukavastikin.


En allekirjoita tuota, näin molemmat mopot omistaneena.

En myös minäkään, vain bandiittejä omistaneena 8)


Sun pitäs saada ensin jotain vertailu pohjaa yammusta, niin sitten olisi edes jotain tuntumaa aiheeseen ;)

Mulla on tuntumaa enemmän vain banduista ja juuri siltä pohjalta Yamaha FZ1:stä pidänkin parempana kunnon mutkatielle... 
ex-1250SA -07 & 1200S -01

Antsa

Tulipa tuossa kokeiltua kolleegani 1000R Hondaa, jota oli vielä piristetty Pover Comanderilla.
Kyyti oli huimaa. Tuohon verrattuna oma pyörä kuuluu kastiin mopo, jos pirteyttä, kiihtyvyyttä sekä lujaa ajettavuutta haluaa.

Asento sitten olikin aivan hirveä tälläiselle "atleetti vartaloiselle" Bandinistille.  Kantapäät pers vaossa sekä polvet suussa ja tietty suu auki kuten joulupöydän sialla.  ;D HUH. Ei meikäläisen pyörä.
1250 SA ABS-14. EX 1250 SA  ABS-12.   EX 1250 SA  ABS-10,   EX 1200 SA -06

vihtori

Lainaus käyttäjältä: poku - toukokuu 19, 2008, 00:09
Olen aina kokeillut uusia pyöriä, jotenkin se myös kuuluu tähän harrastukseen ja näin tulin myös banun omistajaksi vuosi sitten, mutta on hauskaa kun joku uskaltaa ostaa pyörän ajamatta! Viikko sitten tapasin Lahnuksen Shellillä herran ja rouvan juuropeenilla ja olivat Porvoosta ajelleet katseleen missä Heino on koska sieltä oli tarkoitus hakea uusi 8Bemu jolla ajettaisiin ameriikan Pan. Kysyin, kuinka olivat päätyneet ko. mopottimeen? Lukemalla testejä ja niitä vertailemalla?Haloo! Kyllä niitä pitää uskaltaa itse koittaa, eihän sitä muuten tiedä. Viimekesänä moni kysyi että miksi snadi banu eikä isorosvo ja vastaus on tänäkin vuonna sama, pidän siitä.
Minulta on kanssa monesti kysytty,miksi pikkuinen,kun olisi nyt saatavana tuo GSX1250FA,kokeilin pyörää sattumalta,kun siihen tuli tilaisuus,mutta olen vaihtanut touring pleksin ja ostanut givin V36 sivu ja V46 takalaukun,niin pyörä on todellakin mukava ajaa vaikka 2 päällä ja meinaan euroopassa sillä kiertää noin 6500km,sitten voisin harkita vaihtoa isoompaan ,jos nuo väännöt ei toimi tuossa pienessä GSX650F:ssä,kun mitään eroa en juurikaan siinä koe ajo tilaisuudessa huomannut,mikä olisi sävähdyttänyt minut vanhasta pienestä tuohon suurenpaan,mutta aika saa taas näyttää.
Minustakin harrastukseen kuuluu kokeilla erimerkkejä ja eri kokoisia pyöriä,mutta aina kun olen sen kokeiluni tehnyt,olen tullut samaan tulokseen,jotta kyllä tuo oma on sitten minulle se sopivin,kun kovaahan ei saa ajaa, niin tuolla kerkiän aivan hienosti ja en ole edes koittanut huippuja edes tuolla, mutta toivon ainoastaan väännön riitävän europan turneeni läpiviemiseen.

Jouni

Ensimmäisen (nykyisen) pyörän ostin ilman että edes koe-istuin sitä.
Katselin silloin liikkeiden tarjontaa ja päädyin pikku-bandiittiin, sovin kaupat puhelimessa ja maksoin etumaksun.
Muutaman päivän päästä myyjä soitti ja pahoitteli että bandiitti oli myyty, mutta saisin tilalle gsx 650F melkein samaan hintaan (en tuota erotusta enää muista).

numbie

Hei!

aiheen aloittajan muistuttelen, että koitetaan pysyä otsikon alla: Koeajokokemuksia muut mopot

Bandittia voi ylistää esim. otsikon Miksi valitsit Banditin tai hylkäsit sen -alla

Pysyy tämä foorumi luettavampana, kun pysytään aiheessa.  ;D ;D
Bandit 1200 S vm. -04 2007-2012,  2013-2018 Suzuki RF 900 R -96, Kawasaki ZZR 1200 -04 2018 -2020 BMW K1200S -05 2020 ->

arde

Mun nykyinen Triumph RS,muriseva 3 pyttynen,hienosti kiihtyy,vetää jo alhaalta.Pyörässä yhdistyy 4 pyttysen pehmeys ja 2 pyttysen vääntö,vähän ylä painoinen,niinkuin Banditkin,mutta kiva sitä on ajaa...keulii helposti,jos haluaa,mainio myös matka-ajossa.

Fibanacci

Pääsin testaamaan entisen Bandinistin, nykyisen busanistin uutta busaa muutaman kymmenen kilometriä. Peli oli kirjaimellisesti parisataa km ajettu joten ihan ei raaskinut sitä riivata täysillä. Ajoasento on kyllä tällaiselle ei neuvolassa punnittavalle kaverille suht kestämätön, ainakin alkuun. Ehkä siihen jotenkin tottuisi siitä ilosta, että koneessa voimaa kyllä piisaa. Jarrut oli eri planeetalta Bandiittiin verrattuna vaikka busan jarruja ei testeissä erityisesti kehuta. Alusta tuntui vakiosäädöissä yllättävän pintapehmeältä ja mukavalta. Voin uskoa jonkun testin kommentin, että 200km/h jälkeen alkaa homma paremmin toimimaan. Koneen, jarrut ja alusta kyllä ottaisin mutta ajoasentoa en. En tiedä millainen se b-king sitten olisi vaikka se onkin vakiokuosissa ruma kuin perhana.
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)

Bandito

Eilen ajelin vajaa sata kilometriä Honda Blackbird 1100 XX:llä. Aluksi tuntui vaikealta tottua ajoasentoon. Kädet pitkällä edessä ja jalat aika korkealla. Pienissä vauhdeissa hieman rasittava asento. Ehkä vaatisi totuttelua. No siitä kun moottoritielle pääsi, niin ajoasento ei tuntunutkaan enään pahalle. Ilmavirta kevensi sopivasti painetta käsiin. Kate toimi erinomaisesti. Melukaan ei häirinnyt vaikka unohdin laittaa korvatulpat korviini. Moottorista löytyy paljon tehoa, mutta alavääntö ei mitenkään hämmästyttänyt. Isolla tiellä pyörä kulki vakaasti. Taajamaan en pyörää valitsisi vaikka mutkiin pyörä kääntyikin herkästi. Jotenkin painavamman oloinen pyörä, kuin Bandit. Kaasukahvan palautusjousi oli kireä. Kahvaa sai puristaa aika lailla.

Kun vaihdoin takaisin omaan pyörääni, olin iloisesti hämmästynyt siitä miten kevyt Bandit oli käsitellä Hondaan verrattuna. Kiihtyikin ihan vastaavasti, ainakin alle moottoritienopeuksissa. Ja istua sai suhteellisen pystyssä.

Jusa

Tuli tuossa testattua triumphin speedmaster 900.
Yllättävän mukava peli ajella ja vetojakin oli aika mukavasti vaikka ei kai noissa hyvin paljon tehoa kuitenkaan ole.
Aluksi meinasi jalat tipahdella maahan kun en älynnyt, että ne jalkatapit on edessä.  ;D
Tiukassa parkkipaikka pyörityksessä meinaa lähteä tanko ääriasennossa viemään ellei jäpitä vastaan, monella customilla on kyllä sama juttu.

Kaikenkaikkiaan mukava kruisailu pyörä lepposeen ajoon ja koneen luonne miellyttävä!
Soveltuu pitkille ihmisille varmasti hyvin, koska itse olen 170cm pätkä ja ei varmaan minua pienempi ylettäisi järkevästi tankoon ja polkimille.

m81

Z750 -06 koeajettu ja ainut asia mikä oli huonompaa kuin banditissa oli laatikko mikä oli melko kankea. Tosin banditin n-mallisella en koskaan ole ajanut mutta kypärämelu hävisi kyllä täysin kun tuolla nakulla ajoi. Onhan tuossa tietysti paukkujakin eri tavalla kuin pikkubandussa mutta kyllä alustasta lähtien kaikki tuntui itselle sopivammalta.