Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Koeajokokemuksia: muut mopot

Aloittaja numbie, toukokuu 15, 2008, 22:37

« edellinen - seuraava »

T.Ojala

Tänään kävin testaamassa Triumph speed tripleä eli sitä isompaa...Tampereella oli tk-biketeamissa koe-ajopäivät.Olis siellä ollut rocketista
lähtien pelejä kokeiltavana mutta toi 1000e omavastuu ei innostanut kokeilemaan 350kg "customia".

Kapoiselta ja sirommalta tuntui kun päälle hyppäsi verrattuna banduun.Äänet oli kuitenkin pettymys kun tuota 3-sylinteristä on niin kovasti
kehuttu äänimaailman suhteen.Okei,vakioputkistohan siinä oli paikoillaan.

Tapit tuntui olevan 5cm korkeammalla ja 2cm taempana kuin bandussa ja polvet oli todella koukussa tällaisella 183cm pitkällä.Tämä oli
siis pelkkä tuntemus kun en niitä mittaillut ;D

Ajossa oli kyllä sitten lievä pettymys.Se brutaali alavääntö mitä bandussa on puuttui kokonaan.Kierroksia vaatii että liikkuu ja ei kierroksil-
lakaan tullut sellaista nyt mennään fiilistä.
Mutkiin toki taipui vähän ketterämmin ja oli kyllä mielenkiintoista kokeilla sellaista pyörää jossa on jarrut!Pysähtyminen oli sitten ihan eri
planeetalta kuin bandussa ja täytyykin alkaa miettimään mitä omille jarruille tekis.

Ajattelin tuonne mennessä että tohtiikohan sitä edes käydä kokeilemassa mitään uutta kun oma pyörä tuntuu sitten sen jälkeen kuitenkin ihan paskalta.

No,eipä tuntunut.Kiva oli bandulla käydä heittämässä lenkki Oriveden kautta kotio :).

Voihan se olla että mää en vaan ymmärrä...



xx -01 ex.sv 1000s ex.bandit 1200(s) nykyään n -97 ex.
ex.Tecnomotor cross s,helkama raisu, honda cb750four -74,cb750k-81,zx6r-97,husse wr250-99

pusteri

Lainaus käyttäjältä: muumu - toukokuu 10, 2010, 10:26
BMWn 1000RR ja uusi Busa testattu pikaisesti. Saksalaiset osaa tehdä kellontarkkaa mekaniikkaa joka jopa kulkee nykyään ja Busa taas kulkee edelleen hyvin. Kovin on kyykky ajoasento kuitenki yli 190cm pitkälle molemmissa. Mitäpä noista muuta voi sanoa kun koeajo suoritettiin tasaasella Pohojanmaalla suoralla moottoritiellä. Ei oikeen pääse mutkaominaisuudet esille... joutas tulla tuon moottoriradan jo tänne Ouluunkin.

Jarrut pitää kyllä päivittää Bandittiinkin on sen verran paljo paremmat pysäyttimet Bemarissa että ei tarvii Bandun jarruista puhua samana päivänä.

Mä kyllä haluaisin 1000ärrärrän testata, jäi kyllä k1300 ässästä niin hyvä"kuva" että sen täytyy olla hyvä!
ex-1250SA -07 & 1200S -01

Hombre

Tänään tuli päryytettyä 990 SMT:llä (leikkisästi sanottuna supermolotin)

+ Ajoasento
+ Voimaa kun vinguttaa
+ Ketterä mutkateillä
+ vosi olla aloittelijalle hyvä ratapyörä

- Pleksi joka pyörittää turbulenssin kypärään
- Väännön puute (ehkä oli liian suuret odotukset)
- Hinta (keksin monta parempaa yli 15 ke mopoa)
- Äänet (kuullosti puimurilta)
Kotka with flavor,,,

numbie

pe 14.5. oli Jyväskylässä Ducati-koeajopäivät. Päätin käväistä uudelleen kokeilemassa 1100 Monsteria. Laitetaan nyt sitten +/- meiningillä

+ V2 moottori (tuntuma ja vääntö, tai ainakin voimantunne sekä äänet)
+ etunoja ajoasento ok 185 cm pitkälle, oli ihan ok ajaa myös noin 120-140 km/h (vähemmän melua kuin S-mallin Banditissa, ei myöskään luonut painetta tuohon keskivartalon seudulle, mikä yleensä on nakulla ajaessa tullut)
+ ketterän ja samalla julmetun jämäkän tuntuinen ajaa

- hinta
- pitemmät päivämatkat (kova penkki, tavaroiden kuljetus)
- tärinä? (toisaalta myös plussa?)
- jäykkä kytkin, ei sovi kaupunkiajoon

Kyllä mä tuollaisen ostaisin, jos olisi rahaa.  :-\

Bandit tuntui tuon jälkeen endurolta.  :o

Bandit 1200 S vm. -04 2007-2012,  2013-2018 Suzuki RF 900 R -96, Kawasaki ZZR 1200 -04 2018 -2020 BMW K1200S -05 2020 ->

nikar

Eilen tuli ajettua ensin maisemareitti JKL-Vilppula-Ruovesi-Muroleenkanava-Kuru-TRE.
Sitten nopeasti  R.M.Heinolle, kun siellä oli Suzukin koeajopäivät.
Ehdin kokeilla Busan ja GSX-R 1000:sen.

Ei oikein minun selälle taipunut, kun toissa päivänä oli tullut autettua kaveria kesämökillä 40m2 terassin tekemisessä.
Olihan se Busa ihan kivan tuntunen, mutta tuli nuo rajoitukset liian äkkiä vastaan :(
GSX-R 1000 tuntui väristävän käsille enemmän kuin busa tai oma pyörä, mutta tuntui muuten kyllä jotenkin paremmin käteen sopivalta, onhan siinä painoa huomattavasti vähemmän, olisko siinä syy ...?
Molemmissa ongelmana on kyllä itselle kaupungissa ajaminen, liikaa painoa yläropassa käsien varassa.... ei sytyttänyt kumpikaan kunnolla...... KUNNES ....

..... sitten löytyi sellainen pyörä, ettei kyllä ole ikinä aikaisemmin niin hyvällä ajellut, nimittäin
Bike Worldissä oli Hondan koeajot ja kokeilin VFR-1200:sta. Kyllä oli hyvän tuntuinen.
- ajoasento vähän alempi kuin banditissä, mutta huomattavasti korkeampi kuin kyykkypyörissä, sopi kyllä heti selälle ja käsiinkin
- tehoa riittävästi 127Kw (muistaakseni)
- kierroslukuäänet maltilliset, piti oikein tarkistaa kierroslukumittarista pitääkö paikkansa, 6000rpm:ssä tuntui vasta kevyesti murahtelevan, kun läppä aukeni putkessa, hyvät soundit
- jarrut herkät ja tehokkaat
- mutkissa menee nätisti
- 1. vaihteella lähtö vaati huomattavasti enemmän kaasua kuin bandussa (tai busassa tai GSX-R:ssä)

Jos ei olis noin julmetun kallis, niin vaihtaisin saman tien ... kyllä jäi kaivelemaan, täytyy yrittää saada koeajo myös Jyväskylässä :)

Sori vaan, kyllä nyt täytyy myöntää, että bandu on kohdannut voittajansa, tosin kun huvikseen kysyin välirahaa, niin olisi saanut laittaa kolme omaa bandua, jotta pyörä olisi lähtenyt matkaan ja ei se nyt kolmea kertaa parempi ole kuitenkaan, eli suutari pysyköön lestissään ja omassa sarjassaan...




sepe

On sitten koeajettu uusi V-MAX. Aiheuttaa välittömän riippuvuuden.
Ei voi selittää. Kokeiltava itse. Ei keuli. Ei riitä pito :D :D :D.
1200S -03 ja 650S -06

tsumia

FZ1-N tuli kokeiltua tänään ihan verrokiksi B-Kingille. On kyllä reippaasti kevyempi ja samalla myös näppärämpi pyöriteltävä tuo FZ1-N. Melkein kuin mopolla ajelisi. Mun mielestä tuo FZ on kyllä raaemman luonteinen kuin kingi, vaikka kingiä niin brutaalina pidetäänkin. Vastaa kaasuun ripeämmin ja pyytää koko ajan vääntämään kahvasta. Vääntö on kyllä ohuempi ja kolmen tonnin paikkeilla ääni muuttui hiukan. Varmaan joku läppä aukeaa silloin. Siinä neljän tonnin jälkeen tuo alkaa kyllä etenemään aika hyvin ja sen ainoan reippaamman kiihdytyksen aikaan tuli huomattua etupää yllättävän kevyeksi (vaikka maassahan se rengas silti oli). Ruuhkassahan tällä nimittäin piti pääasiassa ajella. Hivenen huteran oloinen laite jollain tapaa ???

Ihan kiva laite ajella ja voisi jopa harkita, mutta ei se mielikuvaa kingistä pystynyt himmentämään. Äänimaailma on kyllä aika murea ja muutenkin pyörällä tuntuu olevan halu edetä pyytämättäkin. Keveys jäi myös positiivisena seikkana mieleen. Tökkimään jäi vaihdenäytön puuttuminen tuon hintaisesta pyörästä, hintaisekseen rimpulan oloinen seisontatuki, jonka alas potkaisu vaatii tarkkaavaisuutta, ettei polje vaihteita samalla. Mutkissakaan tuo ei oikein tuntunut omalta. "Yllättäen" tuuli tuntui aika hyvin ja tämän pyörän kanssa tuli mieleen se, että ilmanvastus pitää vauhdit matalina. Omasta mielestä suht selvä ero ilmanvastuksessa tämän ja kingin välillä. Ehkä tuuliolot vaikutti tai sitten ei.

Pyörää pois viedessä (16:55) ei paikalla näkynyt ketään, pyörä parkkiin ja katselemaan muita pyöriä. Pari jamppaa tuli notkumaan, joista toinen ilmeisesti henkilökuntaa. Katselin vähän aikaa ja lähdin pois. Ei siis varsinaisesti tullut luovutettua pyörää takaisin kenellekään, eikä kukaan kysellyt palautetta, eikä oikein voinut kysellä tarjousta tai muutakaan. Liikehän siis meni kiinni klo 17, joten olisi nyt jotain luullut kiinnostavan palaute ja pyörän vastaanotto.
1250SA -07

pusteri


Koeajoin päivällä R1 sekä FZ1-N ja olen samaa mieltä tsumian kanssa.Näppärä laite ajaa mutta vastaavasti kovissa nopeuksissa ohjauksen herkkyys antaa "huteran" tuntuman.Sivutukea en saanut painettua alas TCX ajokengillä vaan jouduin nousemaan pois pyörän päältä ???
Moottoria ei pysty arvioimaan koska ajoin R1 ensin ja siinä oli jotenkin V-moottorilta kuulostava murina ja hevosia enemmänkin kuin äijällä kanttia käyttää niitä. Vaikka en ole V-moottorisella pyörällä vielä ajanut ...  :o      Mutta jarrut olivat vastaavasti mielestäni ärrässä tehojen kanssa balansissa.
Asiallisia vehkeitä molemmat 8)
ex-1250SA -07 & 1200S -01

Suiza 1200

#113
Kieltämättä tuo FZ1-N, kun on kohtuu lyhyt ja kevyt, niin se voi tuntua jopa huteralta. Toki ohjausiskarilla saa vakautta kovimmille nopeuksille, mutta ketteryys kuitenkin säilyy  ;D
Ainakin TCX COMPETIZIONE GTX monoilla sen sivutuen laitto onnistuu ihan pyörän selästä sillä kantapaan suojan alareunalla. Toki saahan sitä tappia halutessaan jatkettua, jos se meinaa olla hankala käyttää.

Tähän astisista pyöristäni tuolla on ollut paras vetää mutkaa, niin radalla, kuin tiellä, mutta alustakin on vaihtunut tehtaan jäljiltä.

(hintaisekseen rimpulan oloinen seisontatuki, jonka alas potkaisu vaatii tarkkaavaisuutta, ettei polje vaihteita samalla.)
Tuon sivutuen hintaa en tiedä, mutta en ole sitä käytössä vielä rimpulaksi todennut. Sivutuen alas laitto vaatiin kyllä tarkkaivaisuutta.
B-kingi oli ennen Yamahan ostoa mielessä, mutta siitä meni maku, kun sen painon sai selville.

Toki myös kuskin koolla on vaikutusta pyörän valintaan ja ainakin näin 170cm lyhyelle toi yammu on yhtä näppärä kuin mopolla ajais.

Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

pusteri

#114
Toki ohjausiskarilla saa vakautta kovimmille nopeuksille, mutta ketteryys kuitenkin säilyy  ;D
Lainaus käyttäjältä: Suiza 1200 - toukokuu 21, 2010, 18:20
Kieltämättä tuo FZ1-N, kun on kohtuu lyhyt ja kevyt, niin se voi tuntua jopa huteralta. Toki ohjausiskarilla saa vakautta kovimmille nopeuksille, mutta ketteryys kuitenkin säilyy  ;D
Ainakin TCX COMPETIZIONE GTX monoilla sen sivutuen laitto onnistuu ihan pyörän selästä sillä kantapaan suojan alareunalla. Toki saahan sitä tappia halutessaan jatkettua, jos se meinaa olla hankala käyttää.

Tähän astisista pyöristäni tuolla on ollut paras vetää mutkaa, niin radalla, kuin tiellä, mutta alustakin on vaihtunut tehtaan jäljiltä.

(hintaisekseen rimpulan oloinen seisontatuki, jonka alas potkaisu vaatii tarkkaavaisuutta, ettei polje vaihteita samalla.)
Tuon sivutuen hintaa en tiedä, mutta en ole sitä käytössä vielä rimpulaksi todennut. Sivutuen alas laitto vaatiin kyllä tarkkaivaisuutta.
B-kingi oli ennen Yamahan ostoa mielessä, mutta siitä meni maku, kun sen painon sai selville.

Toki myös kuskin koolla on vaikutusta pyörän valintaan ja ainakin näin 170cm lyhyelle toi yammu on yhtä näppärä kuin mopolla ajais.



Heti ajon jälkeen mulla kävi mielessä sellainen "muistikuva" että olisin nähnyt joissain kuvissa sellaisen sun jammussa olleen ...
Onhan tuo FZ-1N aivan eri luokkaa ajettavuudelta kuin vanha bandu, voisipa sanoa että aivan eri maailma.  8)
Sama mono mullaki mutta gore-texinä mutta tais olla uudessa pyörässä nii jäykkä jousi vielä sivutuessa ;D

ex-1250SA -07 & 1200S -01

Suiza 1200

Lainaus käyttäjältä: pusteri - toukokuu 21, 2010, 19:35
Toki ohjausiskarilla saa vakautta kovimmille nopeuksille, mutta ketteryys kuitenkin säilyy  ;D
Lainaus käyttäjältä: Suiza 1200 - toukokuu 21, 2010, 18:20
Kieltämättä tuo FZ1-N, kun on kohtuu lyhyt ja kevyt, niin se voi tuntua jopa huteralta. Toki ohjausiskarilla saa vakautta kovimmille nopeuksille, mutta ketteryys kuitenkin säilyy  ;D
Ainakin TCX COMPETIZIONE GTX monoilla sen sivutuen laitto onnistuu ihan pyörän selästä sillä kantapaan suojan alareunalla. Toki saahan sitä tappia halutessaan jatkettua, jos se meinaa olla hankala käyttää.

Tähän astisista pyöristäni tuolla on ollut paras vetää mutkaa, niin radalla, kuin tiellä, mutta alustakin on vaihtunut tehtaan jäljiltä.

(hintaisekseen rimpulan oloinen seisontatuki, jonka alas potkaisu vaatii tarkkaavaisuutta, ettei polje vaihteita samalla.)
Tuon sivutuen hintaa en tiedä, mutta en ole sitä käytössä vielä rimpulaksi todennut. Sivutuen alas laitto vaatiin kyllä tarkkaivaisuutta.
B-kingi oli ennen Yamahan ostoa mielessä, mutta siitä meni maku, kun sen painon sai selville.

Toki myös kuskin koolla on vaikutusta pyörän valintaan ja ainakin näin 170cm lyhyelle toi yammu on yhtä näppärä kuin mopolla ajais.



Heti ajon jälkeen mulla kävi mielessä sellainen "muistikuva" että olisin nähnyt joissain kuvissa sellaisen sun jammussa olleen ...
Onhan tuo FZ-1N aivan eri luokkaa ajettavuudelta kuin vanha bandu, voisipa sanoa että aivan eri maailma.  8)
Sama mono mullaki mutta gore-texinä mutta tais olla uudessa pyörässä nii jäykkä jousi vielä sivutuessa ;D



Joo se ohjausiskari tuossakin vehkeessä on ihan paikallaan. Ennen tuon nykyisen pelin ostoa kävin heittää Yamaha centerin koeajo vehkeellä reilun 150km lenkin. Ihmettelin suuresti, kun pyörä oli niin lyhkäisen tuntuinen ja ketterä, mutta voblaamaan sitä ei saanut. Tuli vedettyä pätkää (alapitkällä) jossa on kohtuullista korkeuseroa ja nypyissä tuli kaasulla leikittyä aika reilusti ja kumi ei oikein tiessä pysynyt. Voblia tai levottumuutta ei kuitenkaan saanut aiheutettua. Suureksi yllätyksekseni melkein koti kulmien routa pateista sitten sai ihan kunnon voblit ja hetken mielessä vilisi jo parin tonnin omavastuut. Sain kuin sainkin pyörän takaisin hallintaan ja oli varmaa, että tälläinen on seuraava peli ja ohjausiskari on sitten pakollinen varuste.

Gore monot on pakolliset tässä maassa ja sellaiset ne on itsellänikin.

Tuskin siinä sivutuen jousessa on suurempaa eroa on se sitten uusi tai vanha, mutta "normaalia" tarkempaa huomiota sen käyttö vaatiin.
Kuitenkin sen sivutuen tapin jatkaminen on tarvittaessa helpompaa, kuin vähentää pyörästä painoa 21kg.
Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

tsumia

Lainaus käyttäjältä: Suiza 1200 - toukokuu 21, 2010, 18:20
Tähän astisista pyöristäni tuolla on ollut paras vetää mutkaa, niin radalla, kuin tiellä, mutta alustakin on vaihtunut tehtaan jäljiltä.

(hintaisekseen rimpulan oloinen seisontatuki, jonka alas potkaisu vaatii tarkkaavaisuutta, ettei polje vaihteita samalla.)
Tuon sivutuen hintaa en tiedä, mutta en ole sitä käytössä vielä rimpulaksi todennut. Sivutuen alas laitto vaatiin kyllä tarkkaivaisuutta.
B-kingi oli ennen Yamahan ostoa mielessä, mutta siitä meni maku, kun sen painon sai selville.

Mietein kanssa siinä ajellessa, että ohjausiskari voisi parantaa tilannetta. Mulle jäi sellainen mielikuva, että yammua sai vääntää mutkaan enemmän kuin bandittia, mutta varmaan erilaisella ajotyylillä voisi mennä mukavastikin.

Sivutuki antoi mulle jotenkin kevytrakenteisen vaikutelman. Kyllä se varmasti on riittävän kestäväksi tehtaalla silti laskettu.

Mäkin tahtoisin kyllä kevyemmän pyörän, kun bandittia on näin rimpulan kaverin joissain tilanteissa hankala käsitellä ;D Siinä mielessä kingi ei parantaisi tilannetta siltä osin. Se vaan vaikutti muilta osin passelilta ja jostain pitää kuitenkin tehdä kompromisseja.
1250SA -07

Tscc

Honda Cbr 954-02 n.50000km ajettu. Pihasta lähdettyä kääntösäde tosi suuri perusbanduun verrattuna. Hitaassa vauhdissa vaikeampi ajaa kuin omalla. Ohjaus tuntui raskaalle ja pyörä kankealle. Jalkatapit oli sopivan korkealla. Ajoasento ei sovi pikkuvauhtiin ja kaupunkipyörittelyyn. Sitten tien päälle ja tauluun 80km/h, vauhti ei tunnu ollenkaan ja tulee fiilis, että todellinen nopeus on enintään 50. Honda on ajamistani pyöristä vakain mikä on koskaan ollut alla. Keli on navakka etuviistosta tuleva tuuli ja se vaikuta pyörään mitään, peli etenee vuorenvakaasti mittarilukemaan 140. Tuplakupla heittää ilmavirran juuri sopivasti yli kypärän, itse olen n.180cm. Ruisku vastaa todella terävästi, odotin automaista viivettä, mutta kone vetää yllättävän riuskasti kutonen pesässä. Eipä uskois, että alla on 200 kuutiota vähemmän. Isommilla kierroksilla tuntuu tehoa olevan enemmän kuin omassa. Etujarru on aivan eri luokkaa, jarrut purevat voimallisesti pienelläkin puristuksella. Koneen soundi on metallisen kireä, tyhjäkäynnillä ääni kuulostaa siltä niinkuin jotain olis hajoamassa. Rengastuksena Metzeler z6 ja hormi oli vaihdettu. Tämän tyyppisellä pelillä on kyllä kiva käydä kokeilemassa, mutta Suomi-rajoitukset ei anna hyödyntää noita ominaisuuksia. Vähän vaikea sanoa oliko myllyssä enemmän ruutia, koska täyskatetulla on etulyöntiasema omaan nakupeliin verrattuna. Alavääntö n.4-5 tuhanteen on banditissa parempi. Tavalliset käyttöominaisuudet banditissa on ainakin itselle mieluisat. Honda oli myös hyvä, käyttötarkoitus vain hieman toisenlainen.
1200N -99
ex Z750-81  GPZ750-85  XJ900-88  FZ750-91  GSF1200-98  VTR1000-97

Hombre

Lainaus käyttäjältä: tsumia - toukokuu 21, 2010, 23:25
Mulle jäi sellainen mielikuva, että yammua sai vääntää mutkaan enemmän kuin bandittia, mutta varmaan erilaisella ajotyylillä voisi mennä mukavastikin.


En allekirjoita tuota, näin molemmat mopot omistaneena.
Kotka with flavor,,,

Suiza 1200

Lainaus käyttäjältä: Hombre - toukokuu 22, 2010, 07:23
Lainaus käyttäjältä: tsumia - toukokuu 21, 2010, 23:25
Mulle jäi sellainen mielikuva, että yammua sai vääntää mutkaan enemmän kuin bandittia, mutta varmaan erilaisella ajotyylillä voisi mennä mukavastikin.


En allekirjoita tuota, näin molemmat mopot omistaneena.

En ole 1250 bandua ajanut, mutta ainakin 1200 i/ö malliin verrattuna ei tuota yammua tarvitse kyllä mutkaan ainakaan vääntää.
Hyvin erilaisia tuntemuksia tuntuu eri pyörät herättävän eri ihmisissä, mutta jokaisella on oma makunsa ja hyvä niin.
Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.