Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Koeajokokemuksia: muut mopot

Aloittaja numbie, toukokuu 15, 2008, 22:37

« edellinen - seuraava »

Fibanacci

Lainaus käyttäjältä: quumies - kesäkuu 23, 2009, 17:23
Lainaus käyttäjältä: Fibanacci - kesäkuu 22, 2009, 22:23
Kaverin speed tripleä tyyppäsin. Aika erilainen ajoasento bandiittiin verrattuna. Tuntuu, että ohjaustanko on heti polvien edessä. Alusta ja erityisesti jarrut selvästi bandiittia paremmat. Kone tuntui vääntävän ihan alhaalta paremmin mutta korkeammilla kierroksilla veto oli jokseenkin samanlaista. Kone tärisee selvästi enemmän mutta ei mitenkään häiritsevällä taajuudella. Kaiken kaikkiaan paljon ketterämpi peli mutta matkailuun valitsisin edelleen banditin.


oliko 1050 vai 955. Eli vanhempi vaiko tuoreempi triple.

1050, putket vaihdettu ja ruiskun kartat viilattu uusiks.
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)

iiöö

Kävinpä paikallisella Triumph-diilerillä testaamassa Speed Triplen. Vihdoin pääsin koeajolle, vuosien haaveilujen jälkeen. Ketterän tuntuinen ajaa, jarrut on tehokkaat ja kone vääntää hyvin jo alakierroksilta. Muttamutta, pieni pettymys tuo oli. Olisin kaivannut koneeseen lisää potkua. Olen kuullut Tripleä mainostettavan kevytkeulaiseksi, mutta esmes kakkosella piti jo kytkimellä avittaa keula ylös. Ykkösellä toki nousi kevyesti, ja tasaisen vääntökäyrän takia oli tooodella helppo hallita Bandittiin verrattuna.

Eipä ole enää trumppakuumetta.
GSF-R 1200 K1

Suiza 1200

Kävin tänään koeajamassa Suzuki pv 50 vm.1999.
En enää muistanutkaan, että minkälaisia ne on ajaa ja kieltämättä aika oli hieman kullannut muistoja.
Toki kyseinen peli ei ollut edes vakio ja alustaakin oli paranneltu, mutta silti oli ajo hieman levotonta.
Kiihtyvyys ei ollut kovinkaan reipasta, joten eturengas pysyi hyvin koko kiihdytyksen ajan tiessä kiinni.
Huippuja tuli tietenkin kokeiltua ja sigmaan tuli lukemat 67km/h ja teki jo mieli kovasti hidastaa, kun edessä oli korotettu suojatie.
Ei ne suuret tehot, vaan pirun pienet pyörät & kompakti koko.

Vaihdelaatikko toimi ihan jouheasti, mutta kytkin ja jarrut tuntui hieman tunnottomilta, mutta niihinkin varmasti tottuu.
Vielä jäi kaupat tekemättä, mutta eihän sitä koskaan tiedä...
Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

T.Ojala

xx -01 ex.sv 1000s ex.bandit 1200(s) nykyään n -97 ex.
ex.Tecnomotor cross s,helkama raisu, honda cb750four -74,cb750k-81,zx6r-97,husse wr250-99

Arppa75

Lainaus käyttäjältä: Suiza 1200 - elokuu  8, 2009, 15:39
Kävin tänään koeajamassa Suzuki pv 50 vm.1999.
En enää muistanutkaan, että minkälaisia ne on ajaa ja kieltämättä aika oli hieman kullannut muistoja.
Toki kyseinen peli ei ollut edes vakio ja alustaakin oli paranneltu, mutta silti oli ajo hieman levotonta.
Kiihtyvyys ei ollut kovinkaan reipasta, joten eturengas pysyi hyvin koko kiihdytyksen ajan tiessä kiinni.
Huippuja tuli tietenkin kokeiltua ja sigmaan tuli lukemat 67km/h ja teki jo mieli kovasti hidastaa, kun edessä oli korotettu suojatie.
Ei ne suuret tehot, vaan pirun pienet pyörät & kompakti koko.

Vaihdelaatikko toimi ihan jouheasti, mutta kytkin ja jarrut tuntui hieman tunnottomilta, mutta niihinkin varmasti tottuu.
Vielä jäi kaupat tekemättä, mutta eihän sitä koskaan tiedä...




Paljonkos oli hintapyyntö ?? Mulla oli aikoinaan samanlainen vm-86  8)

Fibanacci

Lainaus käyttäjältä: Suiza 1200 - elokuu  8, 2009, 15:39
Kävin tänään koeajamassa Suzuki pv 50 vm.1999.
En enää muistanutkaan, että minkälaisia ne on ajaa ja kieltämättä aika oli hieman kullannut muistoja.
Toki kyseinen peli ei ollut edes vakio ja alustaakin oli paranneltu, mutta silti oli ajo hieman levotonta.
Kiihtyvyys ei ollut kovinkaan reipasta, joten eturengas pysyi hyvin koko kiihdytyksen ajan tiessä kiinni.
Huippuja tuli tietenkin kokeiltua ja sigmaan tuli lukemat 67km/h ja teki jo mieli kovasti hidastaa, kun edessä oli korotettu suojatie.
Ei ne suuret tehot, vaan pirun pienet pyörät & kompakti koko.

Vaihdelaatikko toimi ihan jouheasti, mutta kytkin ja jarrut tuntui hieman tunnottomilta, mutta niihinkin varmasti tottuu.
Vielä jäi kaupat tekemättä, mutta eihän sitä koskaan tiedä...


Paljo ois pitäny maksaa väliä?
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)

Suiza 1200

Lainaus käyttäjältä: Arppa75 - elokuu  8, 2009, 22:17
Lainaus käyttäjältä: Suiza 1200 - elokuu  8, 2009, 15:39
Kävin tänään koeajamassa Suzuki pv 50 vm.1999.
En enää muistanutkaan, että minkälaisia ne on ajaa ja kieltämättä aika oli hieman kullannut muistoja.
Toki kyseinen peli ei ollut edes vakio ja alustaakin oli paranneltu, mutta silti oli ajo hieman levotonta.
Kiihtyvyys ei ollut kovinkaan reipasta, joten eturengas pysyi hyvin koko kiihdytyksen ajan tiessä kiinni.
Huippuja tuli tietenkin kokeiltua ja sigmaan tuli lukemat 67km/h ja teki jo mieli kovasti hidastaa, kun edessä oli korotettu suojatie.
Ei ne suuret tehot, vaan pirun pienet pyörät & kompakti koko.

Vaihdelaatikko toimi ihan jouheasti, mutta kytkin ja jarrut tuntui hieman tunnottomilta, mutta niihinkin varmasti tottuu.
Vielä jäi kaupat tekemättä, mutta eihän sitä koskaan tiedä...




Paljonkos oli hintapyyntö ?? Mulla oli aikoinaan samanlainen vm-86  8)

Myyjän mielestä se hinta oli 850€.

Lainaus käyttäjältä: Fibanacci - elokuu  9, 2009, 01:50
Paljo ois pitäny maksaa väliä?
Suoran kaupan hommia, niin eipä tullut välirahaa kyseltyä.
Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

Kolmone

Lainaus käyttäjältä: Suiza 1200 - elokuu  9, 2009, 11:03
Lainaus käyttäjältä: Arppa75 - elokuu  8, 2009, 22:17
Lainaus käyttäjältä: Suiza 1200 - elokuu  8, 2009, 15:39
Kävin tänään koeajamassa Suzuki pv 50 vm.1999.
En enää muistanutkaan, että minkälaisia ne on ajaa ja kieltämättä aika oli hieman kullannut muistoja.
Toki kyseinen peli ei ollut edes vakio ja alustaakin oli paranneltu, mutta silti oli ajo hieman levotonta.
Kiihtyvyys ei ollut kovinkaan reipasta, joten eturengas pysyi hyvin koko kiihdytyksen ajan tiessä kiinni.
Huippuja tuli tietenkin kokeiltua ja sigmaan tuli lukemat 67km/h ja teki jo mieli kovasti hidastaa, kun edessä oli korotettu suojatie.
Ei ne suuret tehot, vaan pirun pienet pyörät & kompakti koko.

Vaihdelaatikko toimi ihan jouheasti, mutta kytkin ja jarrut tuntui hieman tunnottomilta, mutta niihinkin varmasti tottuu.
Vielä jäi kaupat tekemättä, mutta eihän sitä koskaan tiedä...




Paljonkos oli hintapyyntö ?? Mulla oli aikoinaan samanlainen vm-86  8)

Myyjän mielestä se hinta oli 850€.

Lainaus käyttäjältä: Fibanacci - elokuu  9, 2009, 01:50
Paljo ois pitäny maksaa väliä?
Suoran kaupan hommia, niin eipä tullut välirahaa kyseltyä.


Minulla(kin) on suunnitelmana hankkia joskus PV. Harmi että _kaikki_ ovat jollain tavalla tuunattuja, joten entisöinti on melkoinen operaatio. Myös hintapyynnöt ovat joskus huimia.

BTW viimeksi koeajoin PV:tä 125:n TZR:n koneella. Etupyörä pyrki asettumaan ylös, vaikka samanaikaisesti takapyörä pyrki siirtämään soraa vastakkaiseen kulkusuuntaan. Ajo-ominaisuudet ja jarrut olivat luonnollisesti alkuperäiset....
GSF 1250 S 2008 ja muutama 50 cc, GSF 400 1992, CBR1000RR 2008YZF-R6 2008,
GSX-R 600 K9, GSX-R 1000 K6, GSX-R 1000 K2, 1200 S->N -04, 600 S -98, NX 250 Dominator -90, PV 50 -88, 2 x PV50 -81

numbie

#83
kokeiltu Suzuki SV 1000 S -04

Odotin vähän enemmän ko. laitteelta, olivat pitkällekin sopivaksi kehuneet. No, parasta oli se V2 -koneen murina ja meininki, mutta muuten olin kyllä melko pettynyt.  :-\ Ei taida enää vanhan banditisti taipua kyykkyasentoon, joten tuotakaan ei voi hankkia. Ajoasento kävi tosi paljon käsille, ehkä tangon nosto 20-30 mm olisi auttanut. Olihan tuo mutkapätkällä ihan ok ajella, mutta kaupunkiajoon ja hitaaseen ajoon tuntui hirmu kankealta. Mutta tosiaankin, parasta oli soundit. Jos pyörää pelkästään soundin perusteella valitsisin, niin HD:n laitto olisi edessä.  :P

Muutenkin oli hintapyyntö -04 mallista aika paljon, 7 te (enemmän kuin eräs paljon ajettu musta hyvin laitettu Bandit btw), siinä oli minusta aika huonosti tuunattu kilpiteline, takana minivilkut ja edessä normit (samat kuin Banditissa). No, vilkut kyllä vilkkui iloisesti, olisikohan jotain jäänyt asentamatta? Pohjanoteeraus oli pellistä tehty tee-se-itse undertail. Kaunista pyörää oli urakalla yritetty rumentaa. (edit: ilmeiseti edellinen omistaja, ei nykyinen)

Ilmeisesti pitänee etsiä vielä naku tai sellaiseksi tehty. Koneen murinat ja meininki oli hauska (ja hyvät äänet). Kierroksia piti tosin olla 4500, että liikuttiin. Omassa Banditissa 2500-3000 riittää ja siitä lähdetään heti. Bandit tuntui tuon jälkeen korkeasarviselta endurolta, jossa on ompelukoneen moottori  :o :o
mutta oikein mukavalta ja kotoisalta. Ihan siitä riemusta kävin kumia korventamassa, kun takarengas menee huomenna vaihtoon. Pitäähän Banditin vaihtotarpeessa olevan takarenkaan näyttää huonolta, nyt oli kyllä kuminriekaletta riittävästi  8) 8) Olis tuolla ehkä vielä 1000 km rullannut, mutta kokeillaan seuraavalla taas 10 tkm saada rikki.
Bandit 1200 S vm. -04 2007-2012,  2013-2018 Suzuki RF 900 R -96, Kawasaki ZZR 1200 -04 2018 -2020 BMW K1200S -05 2020 ->

-TS-

Tänään testattua: Suzuki B-King ja GSX-R 1000

B-king on näppärä kikkailukampe, Bandittiin tottuneena ei tunnu edes kömpelöltä. Voimaa on kuin pienessä pitäjässä, jarrut hyvät ja ketteryys Banditin luokkaa vaikka melkoinen möhkö onkin (No niin on Bandittikin). Nakupyörä kun on, ajoviima alkaa ikävästi repimään 140 km/h mittarinopeuden. Melkoinen masiina, tunsin kun sarvet alkoivat kasvaa päähän sarviin nojatessa. Tämä pyörä suorastaan houkuttelee kääntämään kahvaa tarpeettoman paljon joka tilanteessa.
Plussaa myös uhmakas ulkonäkö edestäpäin katsellessa. Takapää vakiona karsea.
Ei tullut hinkua vaihtaa Rosvoa tähän.

GSX-R 1000 taas... Yllätyin positiivisesti. Moottori on sitkas luonteeltaan, ajelin kuutosvaihteella viittäkymppiä ja moottori lähti vetämään kakistelematta. Kaasun kääntö satasen vauhdissa aiheuttaa riemua kun nopeusmittari kiipeää ylöspäin huimaa kyytiä. Pienemmillä vaihteilla suorite on jo aivan älytön! Pienissä nopeuksissa hankala ajaa, mutta se kuulunee asiaan. Ajokortin gigserillä saa hyllylle hetkessä, koska sopiva matkanopeus näyttäisi olevan 140-160 km/h kun vauhti ei tunnu missään ja tarvittaessa (vaikkapa ohituksissa) pienellä ranneliikkeellä nopeutta saa lisättyä 50-100 km/h.
Ajettavuuskaan ei ole niin äkkinäinen kuin muilla ajelemillani japsikyykyillä koska veto tulee heti eikä vasta tietyn kierrosluvun jälkeen.
Jarrut ovat todella tunnokkaat ja alusta napakka. Muutamassa kohtaa tuttu tie tuntui yllättävän töyssyiseltä verrattuna Banditin leppoisaan kyytiin.

Tähän jäi hinku. Onneksi ei ollut myyjää tarjoilemassa välirahatarjousta. Ja koska tarvin edelleen pyörän jolla kulkee kaksi ihmistä mukavasti niin jääköön Gigseri haaveeksi..
Ehkä sitten joskus.

miinusta: alaselkä ei oikein tykännyt kyykkyasennosta, mutta ajettaessa asiaa voi korjata kun nojailee hetken tankkiin.

plussaa: Muihin kyykkyihin verraten ei tällä ajaessa mennytkään ranteet ja niska heti sököksi.
Oli Bandit 1250 SA '07, nyt BMW K1200 R Sport '07
-Kauden '11 aloituskilsat 33358, Kauden '12 aloituskilsat 36633, Kauden 14 aloituskilsat 38140, kauden '15 aloituskm: 39303

Hombre

Missäs pääsit ajamaan kingiä?
Kotka with flavor,,,

-TS-

Lainaus käyttäjältä: Hombre - elokuu 21, 2009, 19:31
Missäs pääsit ajamaan kingiä?

Frank Nymanilla oli koeajossa (ja on tämän viikonlopun)
Oli Bandit 1250 SA '07, nyt BMW K1200 R Sport '07
-Kauden '11 aloituskilsat 33358, Kauden '12 aloituskilsat 36633, Kauden 14 aloituskilsat 38140, kauden '15 aloituskm: 39303

pusteri


Kävin ajamassa tänään Yamaha FJR 1300 sekä BMW K 1300S : Bemari oli mahtava ajettava, ainoat miinukset olivat että moottorin oikea poski koeajon alussa häiritsi sekä sivutuen "löytäminen". Jammu oli enemmän "skootterihenkinen" kulkuväline... Lopputuloksena reissulta jäi käteen öljyt ja suodatin Banduun  ;)
ex-1250SA -07 & 1200S -01

Hombre

Lainaus käyttäjältä: -TS- - elokuu 21, 2009, 21:47
Lainaus käyttäjältä: Hombre - elokuu 21, 2009, 19:31
Missäs pääsit ajamaan kingiä?

Frank Nymanilla oli koeajossa (ja on tämän viikonlopun)

Nyt tuli kingi koeajettua, eikä päässyt housut kastumaan  :P

Kiva mopo, mutta enakko odotukset oli ilmeisesti liian suuret, hyvin on vääntö piiloitettu,,,,
Kotka with flavor,,,

Rockster

Tänä kesänä ennen Banditin ostoa on tullut kokeiltua mm. seuraavia:

Triumph Speed Triple (-08, ajettu 20tkm):

Aivan mahtava kapistus. Kevyt ja he**etin ketterä. Voimaa löytyy runsaasti ja pyörä käyttäytyy hienosti. Keveys ja ketteryys tekevät sen, että koko ajan tekee mieli ajaa kovaa. Jarrut komppaavat muutenkin sporttista olemusta ja fiilistä hyvin. Jarrutus tekee mieli jättää viime tinkaan. Äänet ovat kolmipyttyisessä hyvin rouheat. Pyörä on myös julmetun nätti, poislukien rumat ajovalot, mutta sen muuten komia pyörä saa anteeksi. Hinta on julma ja kyytiläisen oltavat ovat niin olemattomat, että valinta ei kohdistunut Triumppaan. Jos ajo olisi vain yksin räpäilyä, olisin saattanut haksahtaa Speed Tripleen.

Triumph Street Triple (-09, uusi):

Kuin edellä, mutta voima jää puuttumaan ja samalla muna. Ei edes käynyt mielessä.

Kokemuksia uudemmista pyöristä on muuten lähinnä HD Sportsterista (-07) ja Yamaha FZ1n:stä (-08). Niistä pari sanaa vielä.

HD Sportster:

Nuhainen, äänekäs ja koliseva. Ei kulje, eikä pyörällä kykene ajamaan yli 50 kilsan siivuja. Periaatteessa hauska peli, mutta ajaminen ei ole nautinto.

Yamaha FZ-1n:

Kevyt, ketterä ja hauska. Tehoa riittää hevosvoimissa, mutta vääntöä uupuu pahasti. Konetta pitää kierrättää, että mopon menohalut heräävät. Koni lähtee valoista laiskasti, ellei kuski käännä kahvaa ihan huolella. Myllylle pitää antaa kierrosta reilut 7000, että voima välittyy asfalttiin. Toinen miinus mopossa on härskin hintainen kasko, joka nielaisee ajobudjetista mukavan siivun vuodessa. Pyörä itsessään on todellinen kaunotar, ehkä yksi hienoimmista nakuista markkinoilla.

Näistä syistä valinta kohdistui siis Banditiin ja olen ollut pyörään hyvin tyytyväinen. Mutkateillä ajaminen on yllättävän sujuvaa, vaikka mopo aika läski onkin :D