Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Koeajokokemuksia: muut mopot

Aloittaja numbie, toukokuu 15, 2008, 22:37

« edellinen - seuraava »

tsumia

BMW K 1300 S, todella kevyet tyypit, muutama kilometri ja rauhallisesti. Jotain ajatuksia heräsi kuitenkin. Ajoasento yllättävän luonteva, vaikkakin paljon etukenompi kuin Banditissa. Pyörä tuntuu paljon Bandittia kevyemmältä, vaikka painaakin about saman. Vääntää nöyrästi alhaalta ja tuntuu liikehtivän kevyemmin pienemmällä kaasulla. Banditilla saa vääntää kahvaa ronskimmin. Tokihan pyörissä on se n. 75 heppaa tehoeroakin, mutta sekin ero tulee vasta isommilla kierroksilla. Moottorinohjauksessa on melkeinpä onnistuttu paremmin, kun en kiinnittänyt ollenkaan huomiota kaasun on/off tyyppisyyteen, jonka Banditissa huomaa aika selvästi. Vaihdelaatikko sitten ei tunnu vastaavan yli kahdenkympin pyörää. Vaihdetta vaihtaessa kyllä huomaa, että nyt vaihtui, kun pitää sellaista meteliä. Kuulemma vaihdelaatikko on edellisestä mallista kehittynyt paljon, joten millainenkohan se vanha sitten on ollut :o ??? Etujousitus ottaa ainakin pikku epätasaisuudet hyvin vastaan. Suoraan ajellessa huomio kiinnittyi jostain syystä etujouseen ("vähän" erilainen ratkaisu), joka nypytti edestakaisin, mutta sarvissa ei tuntunut yhtään mitään. Nyt on vilkuissakin menty normaaliin ratkaisuun, tosin kytkin on aika tunnoton. Voishan tuollaisella vaihdelaatikosta huolimatta ajaa ::)
1250SA -07

pxu

Lainaus käyttäjältä: Handegunnar - huhtikuu 27, 2009, 20:37
Viime perjantaina ajoin BMW K1300S:n ja Haybusan.
...
Bemari varmaan hyvä tehokas matkapyörä, mutta siinä ei ole rock'n rollia.

Siinä K1300R:ssä sitä "rock'n rollia"vasta on !!!  :o ::) On niin ärtsyn näköinen peli että huhhuh! Koeajo-ominaisuuksista ei ole hajuakaan, tää on vaan ulkonäköön liittyvää mutua. :)

K1200RS:llä olen ajanut, ja ihmettelin kuinka hyvin jalat yltää maahan ja on "helppo" käsitellä vaikka on paljon isompi kuin oma pikkurosmoni. Kyllä sillä vaan kummasti vauhtiin pääsikin...  ::)
GSF1250SA (vm11)-12
exGSF650SA

muumu

Lainaus käyttäjältä: tsumia - kesäkuu 15, 2009, 11:26
BMW K 1300 S, todella kevyet tyypit, .....
-----8<-----
..Vaihdelaatikko sitten ei tunnu vastaavan yli kahdenkympin pyörää. Vaihdetta vaihtaessa kyllä huomaa, että nyt vaihtui, kun pitää sellaista meteliä.
Ite kävin ajamassa tuommosella ja täysin päinvastanen kuva jäi laatikosta. Tuntuma oli kuin Sveitsiläisessä kellossa. Ei turhia välyksiä ja vaihteet napsu silmään huomiotaherättävän täsmällisesti. Varpaan kärjellä oikeen tunsi kun pykälä meni päälle.
BAT1200S -01

tsumia

Lainaus käyttäjältä: muumu - kesäkuu 15, 2009, 13:02
Ite kävin ajamassa tuommosella ja täysin päinvastanen kuva jäi laatikosta. Tuntuma oli kuin Sveitsiläisessä kellossa. Ei turhia välyksiä ja vaihteet napsu silmään huomiotaherättävän täsmällisesti. Varpaan kärjellä oikeen tunsi kun pykälä meni päälle.

Mä en sitten taas ole ajanut tolla vanhemmalla isolla banditilla, joten en osaa sanoa miten siinä menee. Pikkubanditilla tuli ajettua autokoulussa, eikä enää muistikuvia siitä. Kaveri, jolla on tuollainen K 1200 S sanoi, että tuossa K 1300 S:ssä on selkeästi parempi vaihdelaatikko, mutta oli kyllä edelleen sitä mieltä, että japsit tekee paremmat laatikot. Aiemmin pidin vesirosvon laatikkoa hiukan karkeana, mutta bemun koeajon jälkeen en pidä enää :D Eihän siinä välyksiä ollut ja hyvin ne sinällään päälle meni, mutta ei ne napsunnat kai ihan niin paljoa täydy varpaissa tuntua ja kuulua ???
1250SA -07

Isorosmo

Lainaus käyttäjältä: muumu - kesäkuu 15, 2009, 13:02
Lainaus käyttäjältä: tsumia - kesäkuu 15, 2009, 11:26
BMW K 1300 S, todella kevyet tyypit, .....
-----8<-----
..Vaihdelaatikko sitten ei tunnu vastaavan yli kahdenkympin pyörää. Vaihdetta vaihtaessa kyllä huomaa, että nyt vaihtui, kun pitää sellaista meteliä.
Ite kävin ajamassa tuommosella ja täysin päinvastanen kuva jäi laatikosta. Tuntuma oli kuin Sveitsiläisessä kellossa. Ei turhia välyksiä ja vaihteet napsu silmään huomiotaherättävän täsmällisesti. Varpaan kärjellä oikeen tunsi kun pykälä meni päälle.

Noissa Bemareissa vaikuttaa vaihdemäärä, 5-lovinen mekkaloi ja 6-lovinen on asiallinen. Oon ite kokeillu R RT:tä ja K RS:ää. Tykkäsin RT:n ajoasennosta ja RS:n ajettavuudesta. RT:n moottorin luonne on ihan väärä Bandittiin tottuneelle ja RS:n ajoasento on liian makaava. K GT pitäis vielä kokeilla...
1200S -06

Handegunnar

Lainaus käyttäjältä: muumu - kesäkuu 15, 2009, 13:02
Lainaus käyttäjältä: tsumia - kesäkuu 15, 2009, 11:26
BMW K 1300 S, todella kevyet tyypit, .....
-----8<-----
..Vaihdelaatikko sitten ei tunnu vastaavan yli kahdenkympin pyörää. Vaihdetta vaihtaessa kyllä huomaa, että nyt vaihtui, kun pitää sellaista meteliä.
Ite kävin ajamassa tuommosella ja täysin päinvastanen kuva jäi laatikosta. Tuntuma oli kuin Sveitsiläisessä kellossa. Ei turhia välyksiä ja vaihteet napsu silmään huomiotaherättävän täsmällisesti. Varpaan kärjellä oikeen tunsi kun pykälä meni päälle.

En minäkään vaihteiden toiminnasta mitään huomautettavaa löytänyt. Kyllä ne toimivat ainakin yhtä hyvin kuin omassa Banditissa. Luultavasti olemme Muumun kanssa ajaneet samalla yksilöllä (Oulussa EMC:llä harmaa Busa). Liekö noissa sitten yksilöeroja.

En tiedä onko Kawasakeissa yleensä hyvin toimiva vaihdelaatikko, mutta ainakin ajamassani ZZR 1400:ssa vaihteiston toiminta oli loistavaa; kevyt, täsmällinen ja äänetön. Eikä vitos erkassakaan huono laatikko ole.
Bandit 1250A -07, ex.Bandit 1200 naked -99 (huoltosuhde jatkuu)

tsumia

Lainaus käyttäjältä: Handegunnar - kesäkuu 15, 2009, 15:08
Lainaus käyttäjältä: muumu - kesäkuu 15, 2009, 13:02
Lainaus käyttäjältä: tsumia - kesäkuu 15, 2009, 11:26
BMW K 1300 S, todella kevyet tyypit, .....
-----8<-----
..Vaihdelaatikko sitten ei tunnu vastaavan yli kahdenkympin pyörää. Vaihdetta vaihtaessa kyllä huomaa, että nyt vaihtui, kun pitää sellaista meteliä.
Ite kävin ajamassa tuommosella ja täysin päinvastanen kuva jäi laatikosta. Tuntuma oli kuin Sveitsiläisessä kellossa. Ei turhia välyksiä ja vaihteet napsu silmään huomiotaherättävän täsmällisesti. Varpaan kärjellä oikeen tunsi kun pykälä meni päälle.

En minäkään vaihteiden toiminnasta mitään huomautettavaa löytänyt. Kyllä ne toimivat ainakin yhtä hyvin kuin omassa Banditissa. Luultavasti olemme Muumun kanssa ajaneet samalla yksilöllä (Oulussa EMC:llä harmaa Busa). Liekö noissa sitten yksilöeroja.

Tuossa oli kyse BMW:n K 1300 S -mallista. Busassa laatikko toimii aika huomaamattomasti ja hiljaisemmin.
1250SA -07

muumu

Joo EMCllä kävin testaamassa bemaria.
BAT1200S -01

numbie

jatketaanpa aihetta:

JKL toukokuu 20.5.

Honda CBR 1000 R (se naku). Olihan mukava ja hyvä pyörä ja konekin tuntui vetävän ihan ongelmitta alakierroksilta lähtien. Mutta ei nuo Hondat säväytä, mutta hyviä pyöriä.

Oulu 29.5.

Ducati GT 1000 (retronaku, pinnavanteilla). Tämä oli kiva pyörä, tosin ehkä minulle liian pieni. Hieman rupesi tuo V2-kone kiinnostamaan.

Ducati Monster 1100. Näppärä oli tämäkin, mutta ei säväyttänyt. Ehkäpä pitäisi päästä joskus Triumphia kokeilemaan, jos se 3-sylinteriä olisi sittenkin paras.

No, kaikkien näiden jälkeen Bandit tuntui pitkältä kaukojunalta, mutta olipa silti mukava tuttu tunne.  ;D ;D
Bandit 1200 S vm. -04 2007-2012,  2013-2018 Suzuki RF 900 R -96, Kawasaki ZZR 1200 -04 2018 -2020 BMW K1200S -05 2020 ->

Fibanacci

Kaverin speed tripleä tyyppäsin. Aika erilainen ajoasento bandiittiin verrattuna. Tuntuu, että ohjaustanko on heti polvien edessä. Alusta ja erityisesti jarrut selvästi bandiittia paremmat. Kone tuntui vääntävän ihan alhaalta paremmin mutta korkeammilla kierroksilla veto oli jokseenkin samanlaista. Kone tärisee selvästi enemmän mutta ei mitenkään häiritsevällä taajuudella. Kaiken kaikkiaan paljon ketterämpi peli mutta matkailuun valitsisin edelleen banditin.
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)

quumies

Lainaus käyttäjältä: Fibanacci - kesäkuu 22, 2009, 22:23
Kaverin speed tripleä tyyppäsin. Aika erilainen ajoasento bandiittiin verrattuna. Tuntuu, että ohjaustanko on heti polvien edessä. Alusta ja erityisesti jarrut selvästi bandiittia paremmat. Kone tuntui vääntävän ihan alhaalta paremmin mutta korkeammilla kierroksilla veto oli jokseenkin samanlaista. Kone tärisee selvästi enemmän mutta ei mitenkään häiritsevällä taajuudella. Kaiken kaikkiaan paljon ketterämpi peli mutta matkailuun valitsisin edelleen banditin.


oliko 1050 vai 955. Eli vanhempi vaiko tuoreempi triple.

Handegunnar

Lainaus käyttäjältä: Fibanacci - kesäkuu 22, 2009, 22:23
Kaiken kaikkiaan paljon ketterämpi peli mutta matkailuun valitsisin edelleen banditin.

Siihen tarkoitukseen löytyisi Triumphilta Sprint ST, joka voisi olla matkailuun parempikin kuin Bandit. Ainakin se on alunperin siihen suunniteltu, mikä näkyy esim. pyörän kapeutena sivulaukkujen kanssa. Kone on sama kuin Speed Triplessä (liekö viritysasteessa jotain pientä eroa). Minulla haluttaisi kovasti tyypätä Sprint ST, mutta siihen ei ole tarjoutunut mahdollisuutta (onneksi ehkä 8)). Kolmipyttyinen vaikuttaisi ainakin paperilla hyvältä ratkaisulta moottoripyörässä (minun tarpeisiin siis ;))
Bandit 1250A -07, ex.Bandit 1200 naked -99 (huoltosuhde jatkuu)

JF65

Yamaha 1300 xvs (tms? customi kuitenkin): oli outo ajaa, ei tultu kaveriksi  millään. En löytänyt vaihteita, astinlaudat tärisivät jalkoihin kaiken kaikkiaan epävarma olo oli olla tuon pyörän selässä, kummassa lie vika ollut. Viime vuonna kokeilin 1900:sta Jammua ja se oli kiva peli, toisin kuin tämä ja Hondan Shadow, myös viime vuoden kokeiluja.

Ducati 1100 Monster: ensi alkuun tuntui todella kiikkerältä (ekat 20 metriä), sitten enää ei! Kunhan totuin siihen ettei pyörää näy enää nyrkkien jälkeen oltiin sinut. Ihana mootori, kapea, ketterä mutta vakaa ajettava ja ilmavirta alkaa kantamaan nopeasti eikä etukeno ajoasento käy käsille rasittavaksi. Ja kun on naku ei edes kypärässä suhise. Mutta...  pieni on tankki, eikä sillä kaksin matkaa kauemmas taiteta, laukut... . Ehkä sitten loppuu tämä köyhtyminen ja alan rikastua, niin kakkospyöräksi.

Ducati GT 1000: ihan kiva ja mukava, löysältä vaan tuntui.

Uusia kokeillessa mietin että kuinkahan surkealta tuntuu (taas!) istua oman vanhan ratsun selkään, vaan ei! Mitään ratkaisevasti parempaa ei ollut missään mopottimessa (lue: monster) ja omaan käyttööni Bandu on paras!

numbie

Lainaus käyttäjältä: Handegunnar - kesäkuu 23, 2009, 20:06
Lainaus käyttäjältä: Fibanacci - kesäkuu 22, 2009, 22:23
Kaiken kaikkiaan paljon ketterämpi peli mutta matkailuun valitsisin edelleen banditin.

Siihen tarkoitukseen löytyisi Triumphilta Sprint ST, joka voisi olla matkailuun parempikin kuin Bandit. Ainakin se on alunperin siihen suunniteltu, mikä näkyy esim. pyörän kapeutena sivulaukkujen kanssa. Kone on sama kuin Speed Triplessä (liekö viritysasteessa jotain pientä eroa). Minulla haluttaisi kovasti tyypätä Sprint ST, mutta siihen ei ole tarjoutunut mahdollisuutta (onneksi ehkä 8)). Kolmipyttyinen vaikuttaisi ainakin paperilla hyvältä ratkaisulta moottoripyörässä (minun tarpeisiin siis ;))

Tuolla Kemoralla oli eksynyt Bandit-looshiin tuollainen Triumph-kuski. Entinen pyörä kuulemma olisi Honda Blackbird ja oli tyytyväinen vaihtoon (ei mene niin helposti ylinopeuden puolelle). Veteli ihan komeasti ohi radalla ainakin minusta. No, hitaassa ryhmässähän mä ajoinkin.  ;D
Bandit 1200 S vm. -04 2007-2012,  2013-2018 Suzuki RF 900 R -96, Kawasaki ZZR 1200 -04 2018 -2020 BMW K1200S -05 2020 ->

Kolmone

Lainaus käyttäjältä: numbie - kesäkuu 24, 2009, 11:53
Lainaus käyttäjältä: Handegunnar - kesäkuu 23, 2009, 20:06
Lainaus käyttäjältä: Fibanacci - kesäkuu 22, 2009, 22:23
Kaiken kaikkiaan paljon ketterämpi peli mutta matkailuun valitsisin edelleen banditin.

Siihen tarkoitukseen löytyisi Triumphilta Sprint ST, joka voisi olla matkailuun parempikin kuin Bandit. Ainakin se on alunperin siihen suunniteltu, mikä näkyy esim. pyörän kapeutena sivulaukkujen kanssa. Kone on sama kuin Speed Triplessä (liekö viritysasteessa jotain pientä eroa). Minulla haluttaisi kovasti tyypätä Sprint ST, mutta siihen ei ole tarjoutunut mahdollisuutta (onneksi ehkä 8)). Kolmipyttyinen vaikuttaisi ainakin paperilla hyvältä ratkaisulta moottoripyörässä (minun tarpeisiin siis ;))

Tuolla Kemoralla oli eksynyt Bandit-looshiin tuollainen Triumph-kuski. Entinen pyörä kuulemma olisi Honda Blackbird ja oli tyytyväinen vaihtoon (ei mene niin helposti ylinopeuden puolelle). Veteli ihan komeasti ohi radalla ainakin minusta. No, hitaassa ryhmässähän mä ajoinkin.  ;D

Taisi mennä ohi kaikista hitaan ryhmän Banditeista...
GSF 1250 S 2008 ja muutama 50 cc, GSF 400 1992, CBR1000RR 2008YZF-R6 2008,
GSX-R 600 K9, GSX-R 1000 K6, GSX-R 1000 K2, 1200 S->N -04, 600 S -98, NX 250 Dominator -90, PV 50 -88, 2 x PV50 -81