Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Koeajokokemuksia: muut mopot

Aloittaja numbie, toukokuu 15, 2008, 22:37

« edellinen - seuraava »

tsumia

Ajoin tuossa parisenkymmentä kilometriä vesisateessa 03 mallista GSX-R 600. No jälleen ensimmäisen 500 metrin jälkeen oikea ranne ilmoitti tyytymättömyytensä klipareihin. Sopivaa käden asentoa ei tahtonut löytyä, mutta jos pitää ryhdin selkä/vatsalihaksilla ja kädet rentoina, niin ranteet ei oireile. Muuten älyttömän kevyen oloinen vehje, vaihteet toimi jotenkin pehmeämmin mitä banditissa ja ihan normi rauhallisessa kiihdytyksessä kierrokset kipusi 5000-6000 välille. Banditilla tulee jo aika ripeä kiihdytys jos tuonne asti vetää. Alakierroksilla ei kyllä tapahtunut mitään, vasta jossain 8000 kieppeillä alkoi jotain löytymään. Tässä vaiheessa kirkastui mieleen taas se miksi otin kerralla isomman banditin - se alavääntö!! Maantienopeudesta kaasua sai vääntää ihan reippaasti, eikä tapahtunut oikeastaan mitään, paitsi äänet muuttui. Ei kyllä pitäisi kaasua vääntämällä aloittelijankaan käsistä lähteä, ellei nyt kovin korkealle kierrätä. Etujarru tuntui tehokkaammalta, mutta onpa tuo kevyempi pyöräkin.
1250SA -07

banditos

 oon ajanu kaiken merkkisiä mopoja, mutta bandu tuntuu kaikkein parhaalta
se on se vääntö. kun on tottunut autoon ni odottaa samaa myös rätkältä.::)

tsumia

Nyt tuli käytyä kokeilemassa hiukan 07 mallista käytettyä FZ1-S ABS:ää.

Ajoasento on ehkä hivenen etukenompi kuin Banditissa. Vaikka tuo katettu olikin, niin yllättävän vähän tavaraa siinä edessä oli. Kate oli tosiaan pienempi (kapeampi ja matalampi) kuin Banditissa, vähän tuli mieleen, että onkohan tuossa enää paljoa eroa nakuun (varsinkin pikku lipalla varustettuun), joka olisi vieläpä paremman näköinen. Muutenkin katehässäkkä antoi hiukan halvan vaikutelman ???

Kytkin on vaijeritoiminen ja kevyempi kuin Banditissa. Etujarrut tuntuivat tehokkaammilta ja ilmeisesti olivatkin. Ripeämmällä jarrutuksella sai perän ilmaan (oikeastaan liiemmin yrittämättä), Banditilla ei ole vielä onnistunut (joko vauhtia on liian vähän tai absit ottaa vastaan). Jousitus otti kaarteessa kuopat pehmeämmin vastaan, kun taas Banditissa hanurituntuma kuoppiin on kovempi. Jousitusta säätämällä voisi tietenkin saada Banditissakin muutosta asiaan.

Iso miinus tulee taas puuttuvasta vaihdenäytöstä (ei ainakaan osunut silmiin). Jokatapauksessa alavääntö on perstuntumalla mitattuna jonkun verran heikompi kuin Banditissa (vesimallissa, i/ö:n alaväännöstä ei kokemusta). Sitten, kun antaa enemmän kierroksia, niin aletaan puhumaan ihan eri säveltä. Mutkiin kääntyy kyllä tosi näppärästi ja kevyesti, painoeron kyllä huomaa. Hanaa antaessa ei tule puutumista ylärekisterissä (en nyt silti tappiin asti vetänyt), vaan meno jatkuu iloisena vielä siinä missä Banditin meno alkaa hyytymään. Selkeästi enemmän räppäily ja räyhähenkinen peli mitä Bandit, mutta sopii varmaan matkaankin ihan hyvin. Keula tuntui noin muutenkin kevyeltä, joten nousee varmaankin helposti. Ei viitsinyt kokeilla, ettei satu mitään...

Seisontatuki on sitten jo ihan eri planeetalta mitä Banditissa :o :o :o Siis miten ihmeessä yli 14 tonnin ovh:lla varustetussa vehkeessä seisontatuki voi olla suoraan jostain 60 luvulta?! :o :o Hirvittävä rimpula verrattuna Banditiin. Pitää oikein katsoa mistä kohtaa se potkaistaan alas, tuntuma huono ja kauhea sivusuuntainen klappikin. Jää vähän sellainen tuntuma, että noinko se nyt pysyy pystyssä ollenkaan. Tuesta huolimatta ihan harkitsemisen arvoinen laite. Ihan suinpäin en lähtisi vaihtamaan, mutta kyllä se tiukka hinta silti tuli kyseltyä :D
1250SA -07

Hombre

Lainaus käyttäjältä: tsumia - elokuu 14, 2008, 11:23
Keula tuntui noin muutenkin kevyeltä, joten nousee varmaankin helposti. Ei viitsinyt kokeilla, ettei satu mitään...

Ei nouse vakiona, vaatii yhden hampaan pienemmän eturattaan, on jaappanin pojjat ajatelleet myös alottelijoiden turvallisuutta.

Lainaus käyttäjältä: tsumia - elokuu 14, 2008, 11:23

Seisontatuki on sitten jo ihan eri planeetalta mitä Banditissa :o :o :o Siis miten ihmeessä yli 14 tonnin ovh:lla varustetussa vehkeessä seisontatuki voi olla suoraan jostain 60 luvulta?! :o :o Hirvittävä rimpula verrattuna Banditiin. Pitää oikein katsoa mistä kohtaa se potkaistaan alas, tuntuma huono ja kauhea sivusuuntainen klappikin. Jää vähän sellainen tuntuma, että noinko se nyt pysyy pystyssä ollenkaan.

Pysyy pystyssä, mutta vanha sanonta ei tällä rahalla tämän parempaa pitänee paikkansa  ;D
1216 T -99

Suiza 1200

Ainakin vakio FZ1-N malli nousee pystyyn pienellä kaasun pumppauksella.
Hieman laitettu taas nostaa tassua pelkällä kaasun lisäämisellä.

60-luvun pyörät on minulta jääneet ajamatta, mutta kyllä sekin pyörä pysyy sivutuella hyvin pystyssä.
Ainut sivuseisontatuen huono puoli on, että se jalalla painettava tappi on varsin lyhyt.
Siihen voi laittaa vaikka kumiletkusta hieman jatkoa.

Turha tuota on lähteä vertaamaan bandiitteihin, kun kyseessä on kuitenkin kaikin puolin eri pyörä.
1200S Bandiiteista on kokemusta reilut 70tkm ja FZ1-N:stä noin 800km.
Kawasaki Z H2 SE -23
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua. Bandit 1216T -99.

Tscc

Suiza 1200 kommentteja Jammusta odotellaan.Muutkin pyörät sen verran kiinnostavat,vaikka Bandiitista en ole luopumassa.Fz on jo sen verran uudemman aikakauden luomus varsinkin i/ö:n verrattuna,että sikäli perusteellinen analyysi kiinnostaa.Itselle on muodostunut kyseisestä pyörämallista aika positiivinen kuva,lukuunottamatta Yamahan tonnisten alavääntöä.Joka todennäköisesti ei kuitenkaan ole suurikaan murhe.
1200N -99
ex Z750-81  GPZ750-85  XJ900-88  FZ750-91  GSF1200-98  VTR1000-97

b12

Lainaus käyttäjältä: Suiza 1200 - elokuu 16, 2008, 21:09
Turha tuota on lähteä vertaamaan bandiitteihin, kun kyseessä on kuitenkin kaikin puolin eri pyörä.
Päinvastoin, vaikka onkin eri pyörä kyseessä, niin itseäni ainakin kiinnostaisi kuulla mikä on fiilis jamahan puikoissa verrattuna bandittiin. Eroja luultavasti rupeaa löytymään aika nopeasti...

m-aa-ko

kävin koettaan kaverin upo uutta daytonaa vitsit kuinka makea ajettava hieno tuote tuntui kyllä aika pieneltä banun jälkeen... en silti itselle hanki ei ole mun tyylin pyörä...

ÖÖ.

#38
Muuan oranssia laitetta tuli tänään koitettua. Nyt on vaihtokuume tapissa.  :'(

Täydellinen ajoasento omaan makuun. Höyhenen kevyt verrattuna bandittiin ja tehoa mukavasti. Olo oli kuin olis uudestaan motskaritouhut alottanu, jatkuva virne kypärän sisällä. Väliraha oli liikaa joten Banditilla mennään toistaiseksi. Sopivasta hinnasta voin myydä hyvään kotiin  ;)

Hombre

Lainaus käyttäjältä: ÖÖ. - syyskuu 29, 2008, 20:14
Muuan oranssia laitetta tuli tänään koitettua. Nyt on vaihtokuume tapissa.  :'(

Täydellinen ajoasento omaan makuun. Höyhenen kevyt verrattuna bandittiin ja tehoa mukavasti. Olo oli kuin olis uudestaan motskaritouhut alottanu, jatkuva virne kypärän sisällä. Väliraha oli liikaa joten Banditilla mennään toistaiseksi. Sopivasta hinnasta voin myydä hyvään kotiin  ;)

Kotari vai kawa?
1216 T -99

ÖÖ.


Henkka_X

Käpäsin koeajamassa kesällä Hondan 1000RR Firebladen. Kyykky on kyykky ja rock'n roll on musiikkia  8). Säästää mukavasti rahaa kun ei tarvitse käydä hierottamassa selkäänsä joka viikko kesällä ::) Muuten kyllä hieno pyörä alansa ammattilaisille.

JuhaT

 ;D Ensi lauantaina päästään Lopella ajaan KTM 250 EXC Racing  enduromopoilla,
Lähdetään MotoJyskyn enska safarille.
Ei oikein malttaisi odottaa ;D
Kawasaki GTR. ex Suzuki GSF 1250SA 2007
Vantaa

JuhaT

Kurapyörä ajopäivä on nyt takana. Motojyskyn järjestelyt, mopot, varusteet ja henkilökunta/oppaat olivat hienot. Maasto oli markää ja kuraista mutta kuran pitääkin lentää. Osalle ensikertalaisista keli oli hieman hankala, mutta kyllä oli hieno vetää!  Ja ajot loppu siihen ettei ollut voimia enään jatkaa eli ei jäänyt polkuja joita olisi vielä halunnut ajaa. SUOSITTELEN lämpimästi tätä kokemusta. Kotarit ja husset olivat tämän vuotisia ja hienossa kunnossa.
Kawasaki GTR. ex Suzuki GSF 1250SA 2007
Vantaa

CyberAngel

B-King koeajo yllätti - sadekeliasento oli lussu,
mutta täysteho venytti ranteet niin,
että illalla rapsutin selälläni vuoteessa vaivatta jalkapohjiani.

Banditista Bussiin vaihtaneena
uusi neste-Bandit oli järkyttävät lössö (syksy-07)
heti perään Triumph Street Triple 675 oli magee (1 päällä)
kone kiersi 3000-12000 vaivatta ja oli mielettömän ketterä
oli vaikea luovuttaa mopo takaisin - suosittelen!

Uusi Bussi ei säväyttänyt, eikä ZZR-1400:kaan
GTR-1400 oli eka tosi hiljanen pyörä kun kumartui
vaatisi sporttisemman stongan

Tuon wanhan K1200S BMW: koeajo oli jees, muttei hinta
voisihan tuon uuden K1300 Ässän käydä ajaan,
mutta hinta on edelleen varsin rapea
toisaalta sähköntuotto ja kantavuus ovat markkinoiden parhaat
Puhumattakaan vastaavan GT-mallin 945W laturista ja
200kg->230kg kantavuutta Ässään verrattuna
Lisäksi tyrkyllä on riittävästi lisävimpaimia syömään sitä sähköä

Mustarastas XX oli mukava (lopetettu malli),
mutta se jokin puuttui - nämä ovat makuasoita

Suskan 1400 muskelipyörä (lopetettu malli) näyttää isolta,
mutta jopa 172cm neitonen tuumasi jotta
"ajaessa vaikuttaa autokoulun viissataselta"