Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Koeajokokemuksia: muut mopot

Aloittaja numbie, toukokuu 15, 2008, 22:37

« edellinen - seuraava »

muumu

Samaan tulokseen tulin tuon GTR1400 osalta. Todella ketterä ja mukava ajella. Tosin en sanoisi että ketterämpi kuin Banditti tuoreella takarenkaalla.

Tuli vaan semmonen tunne että ajaa kotilolla  :o Pyörä ei niiaa jarrutuksissa eikä nostele kiihdytyksissä kaulaa ja muutenkin kovasti sivistynyt peli. Kiihdytyskin on niinku mitään ei tapahtus.. Kävin testaamassa  vertailun vuoksi myös Yamahan FJR1300 ja täytyy sanoa että Kawan ottasin ennemmin jos tuommosta hakisin. Molemmissa hakkas pitkän äijän koipiin moottorin katteet pysähdellessä jota pidän isona miinuksena.

Samoilla linjoilla kuitenki että on tuo Banditti aina Banditti ;D

Oon yrittäny Suzukin koeajoja bongata että pääsis B-Kingillä ajamaan mutta eihän semmosia kuulemma ees oo Oulussa :o Maahantuoja ei kuulemma järjestä eikä ainakaan Ouluun jaksa paikallinen myyjä pyöriä hakea Espoosta.. Sain kuitenki semmosen tiedonjyvän että maahatuojalla on kaikki pyörät koeajossa Espoossa eli jos sinnepäin menossa niin ei muutaku päiväks koeajoon joku Suzukin peli ja nokka kohti taivaanrantaa ;)
BAT1200S -01

sepe

Lainaus käyttäjältä: muumu - kesäkuu 10, 2008, 17:45
Samaan tulokseen tulin tuon GTR1400 osalta. Todella ketterä ja mukava ajella. Tosin en sanoisi että ketterämpi kuin Banditti tuoreella takarenkaalla.

Tuli vaan semmonen tunne että ajaa kotilolla  :o Pyörä ei niiaa jarrutuksissa eikä nostele kiihdytyksissä kaulaa ja muutenkin kovasti sivistynyt peli. Kiihdytyskin on niinku mitään ei tapahtus.. Kävin testaamassa  vertailun vuoksi myös Yamahan FJR1300 ja täytyy sanoa että Kawan ottasin ennemmin jos tuommosta hakisin. Molemmissa hakkas pitkän äijän koipiin moottorin katteet pysähdellessä jota pidän isona miinuksena.

Samoilla linjoilla kuitenki että on tuo Banditti aina Banditti ;D

Oon yrittäny Suzukin koeajoja bongata että pääsis B-Kingillä ajamaan mutta eihän semmosia kuulemma ees oo Oulussa :o Maahantuoja ei kuulemma järjestä eikä ainakaan Ouluun jaksa paikallinen myyjä pyöriä hakea Espoosta.. Sain kuitenki semmosen tiedonjyvän että maahatuojalla on kaikki pyörät koeajossa Espoossa eli jos sinnepäin menossa niin ei muutaku päiväks koeajoon joku Suzukin peli ja nokka kohti taivaanrantaa ;)
Ja jos on äijällä pitkät koivet, niin ei tarvi edes uneksia B-kingistä. Koivet ei yksinkertaisesti taivu tankin syvennöksiin, vaan terävät kulmat painaa sisäreisiin. Jopa minulla. Goodbye B-king! Terv. mittarista riippuen 183-184 cm.
1200S -03 ja 650S -06

muumu

Ai on se ahdas istua. No eipä tarvii sitte b-kingiä laittaa mutta pitää sillä ajamassa käydä joskus kuitenki.. Tai ostaa AVKlta kipattu ja heittää katteet mäkeen ni ei paina ;D
BAT1200S -01

Kolmone

Tällaiset persjalkaiset siis voivat edelleen jatkaa B-Kingistä unelmointia. Ei vaan uskalla koeajolle, käy muuten lompakkoa sääli ;)
GSF 1250 S 2008 ja muutama 50 cc, GSF 400 1992, CBR1000RR 2008YZF-R6 2008,
GSX-R 600 K9, GSX-R 1000 K6, GSX-R 1000 K2, 1200 S->N -04, 600 S -98, NX 250 Dominator -90, PV 50 -88, 2 x PV50 -81

välläri

Pääsin tässä koe-ajamaan Yamaha FZS600,vm.-03
"-ei ole riemulla rajaa,kun Keijo kesämopolla ajaa"

Foorumia pidempään tai ehkä tarkemmin seuranneet voivat löytää tästäviestistä säälittävää ironiaa  :D

Suiza 1200

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - kesäkuu 10, 2008, 22:22
Tällaiset persjalkaiset siis voivat edelleen jatkaa B-Kingistä unelmointia.

Vielä se on koeajamatta, mutta kylmätyypit osoitti, että se on persjalkaisten mopo.
Tosin minulla ei ole mitään sitä vastaan ;)

Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

Handegunnar

Lainaus käyttäjältä: sepe - kesäkuu 10, 2008, 21:12
Ja jos on äijällä pitkät koivet, niin ei tarvi edes uneksia B-kingistä. Koivet ei yksinkertaisesti taivu tankin syvennöksiin, vaan terävät kulmat painaa sisäreisiin. Jopa minulla. Goodbye B-king! Terv. mittarista riippuen 183-184 cm.

Mulla on pituutta suunnilleen saman verran ja pitkät jalat. Siksi kai yleensä eurooppalaisissa pyörissä (etenkin saksalaisista) on minulle parempi ajoasento kuin japanilaisissa.
Bandit 1250A -07, ex.Bandit 1200 naked -99 (huoltosuhde jatkuu)

morris66

onkos kukaan täältä käynyt -08 Busaa testaamassa, kiinnostas kuulla tuntemuksia

Hombre

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - kesäkuu 10, 2008, 22:22
Tällaiset persjalkaiset siis voivat edelleen jatkaa B-Kingistä unelmointia. Ei vaan uskalla koeajolle, käy muuten lompakkoa sääli ;)

Se on rahaa vain, ja löytyypähän taas uusi syy mennä naama virneessä töihin  :P
Kotka with flavor,,,

paksuaki

Lainaus käyttäjältä: morris66 - kesäkuu 11, 2008, 09:49
onkos kukaan täältä käynyt -08 Busaa testaamassa, kiinnostas kuulla tuntemuksia

Joo...ja on aivan uskomaton pyörä!! Ainakin itselleni täydellinen ajoasento ja todella heppo/miellyttävä ajaa..!! :P
GSF-R1200N K1.
Ex-Pyörät: ZZR600 -93 -> GSF1200N -97 -> GSF1200N K4 -> GSX-R1100W -94 -> VS750 Intruder -91 -> GSX750 Inazuma -99 -> GSF1200(S) -97 -> CBR 954RR -03 -> GSF1200(S) -96.

morris66

No samaa olen vähän kuullut Busasta muualtakin,  osin puolueellista ja ja sitten täysin vilpittömältä taholtakin.... :)
Moraalista yksin keskustelua juupas eipäs olen harrastellut vaihtamisen mielekkyydestä koska Bandu on niin  helvatan hyvä pyörä meikäläiselle ja toistaiseksi tuntuu vielä siltä että rahat säästyy (pankin) ja ajellaan rosmolla.

tuutticb

Lainaus käyttäjältä: morris66 - kesäkuu 11, 2008, 09:49
onkos kukaan täältä käynyt -08 Busaa testaamassa, kiinnostas kuulla tuntemuksia

Testattu on. En vaihtaisi. Huono ajoasento, jalat koukussa ja käsiä särki kymmenen kilometrin lenkin jälkeen. Turhaa tehoa, ei pysty hyödyntämään normaaliajossa. Tuuli ottaa kiinni yllättävänkin kovasti, vaikka kuvittelin menevän paljon Bandittia sulavammin. Kone pitää melkoista rousketta pikkukierroksilla.
1250SA -07

tsumia

Kävin justiinsa koeajamassa 08 busaa. Sellainen n. 20 minuutin lenkki, josta puolet pikkuista mutkatietä ja toinen puoli suoraa maantietä.

Laite itsessään näyttää varsin massiiviselta, mutta kun se lähtee liikkeelle, se tuntuukin kevyemmältä ja näppärämmältä mitä Bandiitti. Ajoasentoon varmaan tottuu, kun se jo tuossa ajassa alkoi tuntumaan ihan toimivalta, vaikka aluksi olikin huono.

Plussaa verrattuna 1250SA

  • vaihteet, loksahtelee hiljaisemmin ja jämptimmin. Banditti nyt näillä öljyillä vaatii vähän isompaa runttausta.
  • jarrut. Etujarru tuntui tehokkaammalta, takajarrussa pientä tuntumanpuutetta
  • menee mutkissa kuin itsekseen, Bandiittia pitää vääntää enemmän mutkaan ja isommissa kanttauksissa on pieni epävarmuus pysyykö perä alla. Busan kanssa mutka meni ihan huomaamatta, kun katsoi vähän mutkan suuntaan.
  • vaihdenäyttö vakiona
  • tuntuu jotenkin ketterämmältä mutkissa
  • jäähdytysnesteen lämpötilan mittari

+-
nopeusmittari analoginen. Nyt jo vähän tottunut Banditin digitaaliseen, joten analoginen tuntui vaihteeksi oudolta.

Miinusta

  • cliparit ei sovi mun ranteille yhtään. N. kilometri kun oli ajettu, niin oikeaa rannetta särki jo. Nopeuden noustessa sataseen, alkaa ilmavirta hieman kevittämään yläkroppaa ja rannesärky lievenee.
  • jää "vähän" ominaisuudet käyttämättä täkäläisillä rajoituksilla
  • sivutuuli tuntui ottavan enemmän (tai sitten kuvittelin)

Normaalisti ajaen (eli alakierroksilla) vääntöeroa isoon bandiittiin ei oikein huomannut. Epäselväksi jäi mitä jalat olisi tykänneet pidemmästä ajosessiosta.
1250SA -07

harmaahukka

Käytännössä samat huomiot tein -04 mallista. Loota kyllä siinä vaikutti yhtä kroheelta kuin Bandussakin. Busa on on just sellainen pakko-ajaa-yli-satasen -malli, että saa käsille siedettävän paineen.

Kevythän tuo on kuin mikä kokoonsa nähden. Pitkä akseliväli ja silti taittuu ihan ajatuksesta mutkiin.

Mutta sitten yksi juttu: on se ihan eri hintainen!

-hh-
1200S -05

artzu

Kävin tässä testaamassa erään kaverin hankintaa. Kawasaki GPX 500R:ää -89 (ajettu vajaa 23000km!!!)
Kaveri osti sen yhdeltä tutulta vanhemmalta mieheltä. Pyörä ollut ajamattomana useita vuosia kuivassa autotallissa koska uutena kaaduttu katteet särki.  :(
Aika mielenkiintoinen tuulahdus kultaiselta 80-luvun loppupuolelta. Mukavan leuto ajettava määrätyllä tavalla ja tarvittaessa pikkuäkäinen kierros kampe.
Tulee komee peli kun saa toi kaveri siihen katteet hommattua.  :)

Tehtiin siihen tarvittavat huollot (akku, öljyt, suodatin ja muut nesteet, säädöt yms.)
Olihan tuossa kaasareissa (keihin 30 vai 32mm?) puhdistamista ja pitää kalibroida ne kun saan tilaamani laitteen ensiviikola.
Suzuki Bandit 1216T ic -00
Suzuki Bandit 1200N -99 (projekti)
Suzuki GSX-R 1100W -95 (emännän)