Jollakin taisi olla tuossa nickin alla jotain sellaista, että "ei ole riemulla rajaa, kun banditilla ajaa". Tämä pitää kyllä varsin hyvin paikkansa, mutta näin keväisin ja alkukesästä on paljon noita koeajopäiviä, niin voisi avata ketjun, jossa voisi kertoilla koeajokokemuksiaan. Itse olen ihan mielenkiinnosta yrittänyt päästä ajelemaan erilaisilla pyörillä, jonka jälkeen aina huomaa oman Banditin olevan kuitenkin se paras pyörä mulle.

ma 12.5. Aprilia Shiver 750 ja Tuono Factory
Kyllä tuo italialainen V2-koneella oleva pyörä tai V2-yleensäkin on ihan oma juttunsa. Shiver oli mulle vähän pieni, mutta tosi hauska kaupunkiin. Kova tuuli pilasi hieman ajonautintoa. Tuono oli enemmän minulle mieleen, mutta huomasin pitäväni kuitenkin rivinelosen räjähtävästä lähdöstä kuin V2:n tasaisesta voimasta. Mahdottoman hyvä Tuono oli ajaa, mutta nakupyöräksi oli outoa, että jalkatapit olivat lähes kyykkypyörän asennossa.

to 15.5. KTM SuperDuke R ja Kawasaki ZX6R
Tuo SuperDuke oli nakupyörä radalle eli penkki oli kova kuin mikä ja muutenkin aika räyhä/asennepyörä. V2-ruiskukoneesta huolimatta (tai siitä johtuen) oli tosi vaikea saada pyörä liikkeelle ja ajotyyliä ensimmäisen vartin aikana ajotyyliä voisi kuvata sanalla nykivä. Paremmin meni kun antoi kierroksia kunnolla, mutta sitten mentiin jo aika kovaa...

Ajo-ominaisuudet oli kyllä parhaat, mitä olen kokeillut, tuntui että kallistaa saa niin paljon kuin uskaltaa ja pyörä menee kuin juna. Jotenkin myös yli 100 km/h vauhdissa se pieni kate ohjaili tuulet pois eikä kaikki ilma tullut syliin. Kortti tuolla pyörällä lähtisi noin vajaassa kuukaudessa, kun ei sitä malttaisi olla ajamatta kovaa.

Tuo Kawasaki oli eka kunnon kyykky, jolla olen ajanut. Ei taida olla tuo kyykistely enää näin vanhan miehen laji. Hauska peli oli tuokin, kierroslukumittarissa oli 0-5000 tosi tiheässä ja siitä 5000 ylöspäin tosi harvassa tuonne 16 000 asti...

Ei jäänyt epäselväksi, että kyseessä on kierroskone.

Tuon ajon jälkeen Bandit tuntui lähes Bemarin matkaendurolta. Veikkaisin myös, että kortti ei pysyisi kyykylläkään kuukautta omassa lompakossa; oli tuota Kawaa sen verran mukavaa kierrättää yläkierroksilla...