Bandit foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Kirjoittaja Aihe: Koeajokokemuksia: muut mopot  (Luettu 156791 kertaa)

Kootee

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 162
Vs: Koeajokokemuksia: muut mopot
« Vastaus #285 : Lokakuu 30, 2018, 12:26 »

Ei varsinainen koeajokokemus, koska vaihdoin keväällä vm. 2007 GSF1250A:sta (nakumalli) vm. 2015 DL1000 V-Stromiin.

Havaintoja DL1000 vs. GSF1250A:

+ ketterämpi kuin Bandit
+ suorituskyky persdynolla aika sama (voi ton miinukseksikin laittaa)
+ ajotietokone on ihan kiva lisä
+ luistonesto (vakkari tuli vasta 2016)
+ jousitus parempi (orggis molemmissa)
+ tuulensuojaa tietenkin enemmän kuin nakussa. Vaihdoin alkuperäisen lasin tilalle Givi Airflow:n, joka on parempi kuin orggis. Heittää enimmät öttiäisetkin yli. Ihan huminatonta asentoa en tuulilasista ole löytänyt, mutta toisaalta tuulisuoja tuntuu hyvältä yli satasen vauhdeissa.
+ ei ole liian voimakasta V2 moottorijarrutusta (sen sijaan keulin kerran vahingossa, jota Bandulla ei tapahtunut ikinä)
+ jarrut paremmat Stromissa. Ei mullistavaa eroa kuitenkaan.
+ saakelin rumat, mutta hyvät peilit, kun laitoin peilinjatkeet (yli 120 kg aiheuttaa kuskissa leveyttä)
 
- satula on hiukan korkeammalla. Huono kaltaiselleni persjalkaiselle, mutta kai mä pärjään kun otan huomioon. Madallettu satula ei kiinnosta, kun sitten jyrkkenee polvikulmakin ja on kuulemma pehmusteistakin madalletussa tingitty.
- vakkari tuli vasta 2016. Ois itse asiassa ihan kiva pidemmillä rupeamilla.
- ei tuolla metsään viitsi lähteä korkeuden ja painon takia. Renkaiksikin laitoin enempi asfaltille suunnatut Metzeler Tourance Next:it, jotka onkin tosi hyvät

+- ajoasennossa ei hirveesti eroa. Mutuna sanoisin, että Bandussa oli hitusen pystympi, mutta ero on pieni
+- kulutuksessa ei mainittavaa eroa. Toimintasäde hyvä molemmissa.
+- tavaraa saa molemmissa kuljetettua paljon, kun laittaa laukkutelineet.
+- ABS oli vanhassakin. V-Stromissakaan ei vielä 2015 ollut kaarre-ABS:iä.

Kauden ajot Stromilla jäi liian vähäisiksi pikkusen onnettomuuden ja siitä johtuneen pitkän korjauskeikan johdosta. Osa osista kun oli pitkässä toimituksessa.
Strom olis mulle täydellinen, jos oisin hitusen pitkäkinttuisempi  :D Nyt tarttee ottaa korkeus huomioon ja vaikka suosiolla nousta penkiltä ja taluttaa pyörä, jos ei varvastaen riitä voima.

Kirjattu
DL1000 2015
GSF 1250A 2007

Lappis

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 92
Vs: Koeajokokemuksia: muut mopot
« Vastaus #286 : Toukokuu 11, 2019, 15:59 »

Juuri kotiuduin Yamahan koeajopäiviltä.

R1 ja FJR 1300 olivat ne yksilöt, mitkä kiinnosti.

FJR oli kyllä mahtava. Uusin päivitys oli kyseessä ja kyllähän tuolla ajaisi pitkää siivua helposti. Ajoasento kunnossa, kaasuvaste hyvä matalillakin kierroksilla ja mageet saundit. Hieno kokemus.

R1 oli pettymys saundimaailmaa myöten. Ajoasento oli epämiellyttävämpi kuin Gixxerissä,  alavääntö oli huonompi kuin Gixxerissä ja...en tiedä, en tykännyt. Traktori tuli saundeista mieleen.
FJR vihelsi mukavasti, mut R1 oli traktori.

Niken olisi myös ollut paikan päällä, mut aika loppui kesken.

FJR kyllä ehdottomasti vaihtoehto joskus tulevaisuudessa.
Kirjattu
GSF 1250 SA ´07 GT (´16->)
GSF 650 SA '07 ('15-'16)

Mägine

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 56
Vs: Koeajokokemuksia: muut mopot
« Vastaus #287 : Toukokuu 27, 2019, 19:10 »

Tässä muutama mieleen juolahtanut asia kuluvan kesän aikana kokeilluista mopoista!


Honda Monkey 125
Yllättävän isokokoinen. Esikuvaansa huomattavasti vakaampi ja tukevampi. Edessä absit, digimittari, 4-vaihdetta. Mukava köröttelypeli, joskin tehoa saisi olla ainakin tuplasti, että olisi enemmän fun-factorya. Reilun satasen se kerkesi mittariin ottamaan motarilla, piti himmailla kun oli autoja edessä. 80 jälkeen kiihtyminen on aika verkkaista.


Honda Rebel 500
Köröttelyyn sopiva papatin. Leppoisa ja edullinen uudeksi mopoksi. Ei sytytä, mutta varmasti riittää joidenkin tarpeisiin.


Ktm 690 supermoto
Mukavasti potkua yläkierroksilla, ketterän oloinen, quickshifteri ja ajoavustimet löytyy. Tykkäsin enemmän vanhemman mallin ulkonäöstä. Satula on kova ja liukas, alkaa  puutumaan jo vajaan puolen tunnin ajon jälkeen. Alakierroksilla ei ollut ihan mahdottomasti vääntöä. Kallis (14000e). Kakkospyöräksi kiva peli, joskin hinta on aika kova.


Ktm 790 Adventure
Tankki ylettää moottorin korkeudelle. Painopiste alhaalla, yllättävän ketterä painoisekseen. Varsinkin soratielle tehoa on enemmän kuin tarpeeksi. Kaikin puolin miellyttävä mopo ajella. Jos reissua tulisi tehtyä, niin tämän kaltainen pyörä olisi siihen oikein mukava. Ajoasento on pysty ja tällä voisi vedellä vaikka vähän pitempiäkin siivuja.

Ducati Hypermotard 950
115hv V2 kone, paino noin 180kg kuivana. Ohjauskulma on aika jyrkkä, eli ketteryyttä on, mutta motarilla ei ole ihan vakaimmasta päästä. Pirteän oloinen möhkömoto, jolla oli mukava ajaa, vaikka satula olikin aika kova. Hyvä valinta mutkapätkille, eikä tule ihan joka kulmalla samanlaista vastaan. Hyvät jarrut.


Ducati Diavel 1260S
Tässä oli varsinkin alakierroksilla hyvin potkua! Ajoasento oli aika tiivis, mutta kuitenkin hyvä. Painoon ja 240-leveään takarenkaaseen nähden oli kohtuullisen ketterän oloinen. Tyylikkään näköinen (joku tykkää joku ei) ja kaikenlaista elektroniikkaherkkuakin oli tarjolla.


Suzuki Katana 1000
Ulkonäkö on livenä paremman näköinen kuin kuvissa! Mittaristo/ajotietokone on ahdettu vähän turhan täyteen infoa. Moottori on hieno! Äänet ovat makeat vakioputkellakin, alavääntöä on hiukan enemmän kuin noissa kilokyykyissä, mistä konekin on lainattu (GSX-R1000 05-06). Ylhäältä löytyy potkua varsin mukavasti. Kiilasi retropyörissä oman listani kärkeen, Z900RS Kawan edelle.
Jarrut ja jousitus ok. 


Husqvarna Vitpilen 701
Vitpilen on ulkonäöltään mielenkiintoinen. Hiukan erikoinen, mutta tyylikäs. Cafe Racer - olemusta löytyi ulkonäöstä ja ajoasennosta. Hiukan otti käsille, kun tanko oli sen verran matala. Itseä ei kokonaisuudessaan ihan hirveästi sytyttänyt, vaikka mukavahan tuota oli kokeilla.


Triumph Tiger 800XC
Kaverin pyörä. Ajoasento oli miellyttävä, jarrut hyvät. Vääntöä oli kokoisekseen ihan ok. Tämä oli kuristettu A2-kortille sopivaksi, joten tehoa jäin kaipaamaan. Kuristamattomana varmasti täysin riittävästi tehoa. Ajossa ei paino haitannut.
Kirjattu
Suzuki GSX1300 B-King 08
Suzuki DR600
+pari mopoa