Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Koeajokokemuksia: muut mopot

Aloittaja numbie, toukokuu 15, 2008, 22:37

« edellinen - seuraava »

Handegunnar

Lainaus käyttäjältä: Mosh - elokuu 16, 2010, 22:47
Noniin, kone käyntiin; ihan kivaa papatusta rivi2:nen pitää.
....
Mitään ihmeempiä värinöitä Jammu ei pitänyt, vaan ainoa tuntemus oli rivi2:sen tärinä, joka erosi selkeästi Bandun korkeampitaajuisesta värinästä.

Olen jostain kuullut, että TDM:ssä olisi 270 asteen twini, niin kuin uudessa Superteneressä. Eli periaatteessa puolikas R1 tyyppisestä Big Bang koneesta.
Bandit 1250A -07, ex.Bandit 1200 naked -99 (huoltosuhde jatkuu)

numbie

Suzuki VS 1400 Intruder vm. 1996

Sain tuollaisen ketjujen ja rattaiden vaihdon ajaksi Moto Manniselta kulkuneuvoksi. Ko. Intikkaan oli laitettu myös jonkinlainen pleksi ja jalkatappien siirtosarja (aika eteen). Ohjaustanko oli aika kapea ja taaksepäin tuleva ja ajoasento customille tyypillinen.

Lyhyesti: en tykännyt. En yhtään. Ns. kuuluisa V2 alavääntö oli lähinnä tärinää ja pauketta. (no eihän tuossa olekaan kuin se noin 110 nm vakiona). Lisäksi koneelle piti antaa tietty määrä kierroksia, että kulki ja sittenkään ei kovin kovaa. Pleksi oli just niin sopiva, että heitti yli 60 km/h vauhdissa sellaisen kypärämetelin, ettei Banditilla ole ollut koskaan. Pitkähkö selkäsuoja otti kiinni penkin reunaan ja pyrki nousemaan ylöspäin. Myös tuo kapea ja taaksepäin tuleva ohjaustanko oli huono. Leveämpi ja suorempi olisi ollut parempi. Ajoasento sinänsä ollut paha, mutta 120 km/h mittarivauhdissa nuo eteen laitetut jalkatapit aiheuttivat lähinnä tunteen, että sukat pyörivät jalassa bootsin sisässä.

Vaikuttaa siis siltä, että nuo custom-pyörät ei ole mun juttu, ainakaan tuollainen ns. chopper-tyylinen (eli 19" eturengas ja pitempi keula). Kyllä tuo silti sellaisen suoran tai loivamutkaisen tien matkapyöränä menisi (kun tuolla pleksilla viskaisi vesilintua) ja ehkä kaupungissa. Toisaalta sitten kyllä mieluummin laittaisi jo oikean Harrikan, kun se kuitenkin on katu-uskottavampi.  8)

Oma Bandit tuntui tuon jälkeen tosi ketterältä ja hyvältä. Hieman tuli myös kyykkymäinen tunne vaikka mulla on tuossa omassa pyörässä vaihdettu ohjaustanko ja penkki -> ajoasento pystympi kuin vakiossa.
Bandit 1200 S vm. -04 2007-2012,  2013-2018 Suzuki RF 900 R -96, Kawasaki ZZR 1200 -04 2018 -2020 BMW K1200S -05 2020 ->

Handegunnar

Ihan samanlaiset kokemukset minullakin on Intikasta, kuin veli numbiella. Kaasua kun vääntää, niin lähinnä vain ääni muuttuu. Olen minä Harleytäkin kokeillut, ihan samanlainen pa**a :(
Bandit 1250A -07, ex.Bandit 1200 naked -99 (huoltosuhde jatkuu)

bandu 12

Lainaus käyttäjältä: Handegunnar - elokuu 25, 2010, 14:49
Ihan samanlaiset kokemukset minullakin on Intikasta, kuin veli numbiella. Kaasua kun vääntää, niin lähinnä vain ääni muuttuu. Olen minä Harleytäkin kokeillut, ihan samanlainen pa**a :(
Omasta puolestani lisään listaan vielä Yamaha 750 Viragon ja saman firman Midnight Specialin. Nämä tosin yli 10 vuoden takaa. En tiedä mistä
on lähtöisin käsitys customien julmasta väännöstä. Nämä kyllä olivat ns vajaakuutioisia, kai nykyiset parilitraiset kulkee paremmin.

numbie

Lainaus käyttäjältä: bandu 12 - elokuu 25, 2010, 17:15
Lainaus käyttäjältä: Handegunnar - elokuu 25, 2010, 14:49
Ihan samanlaiset kokemukset minullakin on Intikasta, kuin veli numbiella. Kaasua kun vääntää, niin lähinnä vain ääni muuttuu. Olen minä Harleytäkin kokeillut, ihan samanlainen pa**a :(
Omasta puolestani lisään listaan vielä Yamaha 750 Viragon ja saman firman Midnight Specialin. Nämä tosin yli 10 vuoden takaa. En tiedä mistä
on lähtöisin käsitys customien julmasta väännöstä. Nämä kyllä olivat ns vajaakuutioisia, kai nykyiset parilitraiset kulkee paremmin.

Joskus olen Yamahan uutta 650 DragStaria ajanut ja se oli ihan mukava pyörä. Tuo Intikan tekniikka lienee parasta 1980-luvuin tekniikkaa. Tuo 650 DragStar oli ihan kelvon oloinen kaupunkipyörä, maantiellä siitä toki loppui potku tuossa 100 km/h tienoilla. Lisäksi tuon DragStarin malli lienee enemmän ns. cruiser (eli ajoasento oli leppoisampi päällä istuva, leveä tanko ja 15" pyörät  edessä ja takana). Kyllä joku uudempi Suzukin M1800 Intruder, Kawasakin VN 2000 yms. pitää vielä joskus testata. Luulenpa, että alkaisi vääntö riittämään... :D
Bandit 1200 S vm. -04 2007-2012,  2013-2018 Suzuki RF 900 R -96, Kawasaki ZZR 1200 -04 2018 -2020 BMW K1200S -05 2020 ->

bandu 12

  Tänään tulikin sitten ajettua BMW S1000RR. Siinäpä olikin mielenkiintoinen laite kaikinpuolin. Ajoasento oli luonnollisesti melko tiivis
mutta kyllä sen kanssa pystyi elämään. Moottori vastasi rain -asennossa rauhallisesti kaasuun, niinpä vaihdoin sen melko pian sport
-moodille. Nyt tuntui sporttipyörälle tyypillinen herkkyyskin löytyvän. Race -asentoa en tullut kokeilleeksi.
Ranteisiin tulee painetta hitaasti ajaessa mutta maantiellä kaikki muuttuu. Se vaikutti jopa mukavalta ajaa. Korpilahdelta
Tammijärvelle mutkatiellä se oli peräti maukas, senkun pisteli shifterillä isompaa pykälää ja antoi palaa. Shifteri olikin ihan
lyömätön juttu tuontyyppisessä pyörässä. Uskomattoman nopeasti se suoriutuu vaihdoista.
Huolestuttavan hyvät fiilikset jäi tuosta koeajosta. Ei muuten mutta kun katsoo hintalappua. 22000€ on vaan aika paljon rahaa.
Edellisenä kesänä ajoin GSX-R 1000lla. Vastaava tunnelma jäi siitäkin, eli nykyiset kyykyt on hienoja ajaa. Olisi nelisen tonnia
Bemaria halvempi..

Ricoliina

Vaihdatutin tänään renkaat ja sillä välin kävin kuluttaan aikaa ajelemalla koeajopyörällä. Sain kokeiluun Suzuki SV650:en ja täytyy sanoo et oli kyllä kamala kokemus. Kyykkypyörä ny tietty tuo oman kamaluutensa, mutta se moottori oli kuin traktorissa. Ei tollaista ääntä jaksais kuunnella eikä tärinää. Hintaakin oli 7900, se oli aivan uusi.
GSF 650 SA -08 musta
Elät vain kerran – mutta kerta riittää, jos hoidat homman hyvin. - Joe E. Lewis

ravennium

Olen koko kesän "mankunut" koeajoon vanhemman työkaverin uutta Z1000:a. Eilen sitten sain sen ja kävin nykimässä tunnin lenkin.
Olin aika myyty jo kun työpaikan pihasta lähdin. Mopo on huomattavasti Banditia lyhyempi. Uskomattoman ketterä siis. Kaupungissa vehje oli aivan omiaan. Eka kerta kun noin nakulla (oma Bandit siis S mallia, vielä) päästelin motarilla. sinne 120-130kmh mittarilukemiin kohtalainen ajettava (sen kovempaa en tietysti ajanut.... :D).
All in all, olen pitänyt Z1000 ulkonäöstä sen julkaisusta asti. Ajettavuuskin oli kohdillaan. Potentiaalinen ostos joskus tulevaisuudessa :)
Seuraavaksi kiinnostaisi koeajaa 1400 GSX.

bandit1157

1100 GSXR vm-90 nakuna ja krossi tangolla,tiuhemmalla välityksellä.Siinäpä peli.Toissapäivänä testattu.Sula tie,mutta silti liukasta oli.  :D
Bandit1200N(exS) -04
Yamaha TT350 -86

harmaahukka

Gixxu 1000, jotain vm. -98 viime lokakuussa 0.7 ahdoilla. Muikea fiilis kun kolmosella keula nousi kuin höyhen turbon auetessa :D :P

-hh-
1200S -05

rütli

Helkama Raisua jos pääsis vielä joskus ajelemaan! Siitä on aikaa kun viimeksi olen sellaisen selkään päässyt. Oli varmaan joskus 90-luvun puolella maalaisserkkujen luona.

harmaahukka

Mulla on aikaa vajaa 2 vuotta. Aika peli. Takajarru toimi osittain ja moottori karjui kuin raivoava leopardi. Mitää muuta ei sitten ehjää kohtaa ollutkaan koko laitteessa. Kulki öbaut 45-55. Hieno ajoneuvo!

-hh-
1200S -05

bandit1157

Yamaha R1 -03 nakuna krossitangolla.Voi jummijammi,ei tuollaista kulkua tarvi normi liikenteessä.Pysyttelen pappamopossa.(GSF1200)
U-käännöstä tehdessä meinasin kaatua,kun etupyörä kääntyy niin vähän.
Bandit1200N(exS) -04
Yamaha TT350 -86

Keisein

Tänään tuli koettua miltä Super Teneren kyyti maistuu rosvokuskille.

+ ajoasento sopi minulle (180 cm), matala painopiste-helppo käsitellä, jarrujärjestelmä, luistonesto, kardaani.

- Tärinä ja kolina, väännön puute alakierroksilla, hinta.




harmaahukka

Jammun FZ8:n kävin ajamassa pikaisesti. Ei oikein innostanut. Sellainen bandumainen yleispyörä, jolla kuitenkin hankala tehdä matkaa. Kävisi ehkäti työmatkapyöräksi. Hajuton ja mauton, mutta toimiva ja lempeäluontoinen. Antaa tasaisesti tehoja ulos, 7000 kohdalla pikkuisen vahvempi alue jonkin aikaa. Takajousitus vaikutti äkkiseltään aika onnettomalta. Kohtuu hyvät jarrut, ABS miinusta, muttta toimii. Hallintalaitteet taattua japanilaista perinteistä eli ihan ok. Mittaristo pelkistetyn arkinen. Peilit suht hyvät näin kapeaharteiselle, parin sentin jatkopalat voisi laittaa. Ajoasento ryhdikäs kuin mikä, saisi olla karvan kyykympikin, mutta sittenhän laitteen luonne jo alkaisi muuttua. Näin pikaisesti ajettuna: ei minkäänlaista vaihtohalua siinnyt.

-hh-

1200S -05