Keskustelualue > Off-topic

Koeajokokemuksia: muut mopot

(1/58) > >>

numbie:
Jollakin taisi olla tuossa nickin alla jotain sellaista, että "ei ole riemulla rajaa, kun banditilla ajaa". Tämä pitää kyllä varsin hyvin paikkansa, mutta näin keväisin ja alkukesästä on paljon noita koeajopäiviä, niin voisi avata ketjun, jossa voisi kertoilla koeajokokemuksiaan. Itse olen ihan mielenkiinnosta yrittänyt päästä ajelemaan erilaisilla pyörillä, jonka jälkeen aina huomaa oman Banditin olevan kuitenkin se paras pyörä mulle.  ;D ;D

ma 12.5. Aprilia Shiver 750 ja Tuono Factory
Kyllä tuo italialainen V2-koneella oleva pyörä tai V2-yleensäkin on ihan oma juttunsa. Shiver oli mulle vähän pieni, mutta tosi hauska kaupunkiin. Kova tuuli pilasi hieman ajonautintoa. Tuono oli enemmän minulle mieleen, mutta huomasin pitäväni kuitenkin rivinelosen räjähtävästä lähdöstä kuin V2:n tasaisesta voimasta. Mahdottoman hyvä Tuono oli ajaa, mutta nakupyöräksi oli outoa, että jalkatapit olivat lähes kyykkypyörän asennossa.  ;D

to 15.5. KTM SuperDuke R ja Kawasaki ZX6R
Tuo SuperDuke oli nakupyörä radalle eli penkki oli kova kuin mikä ja muutenkin aika räyhä/asennepyörä. V2-ruiskukoneesta huolimatta (tai siitä johtuen) oli tosi vaikea saada pyörä liikkeelle ja ajotyyliä ensimmäisen vartin aikana ajotyyliä voisi kuvata sanalla nykivä. Paremmin meni kun antoi kierroksia kunnolla, mutta sitten mentiin jo aika kovaa... 8) Ajo-ominaisuudet oli kyllä parhaat, mitä olen kokeillut, tuntui että  kallistaa saa niin paljon kuin uskaltaa ja pyörä menee kuin juna. Jotenkin myös yli 100 km/h vauhdissa se pieni kate ohjaili tuulet pois eikä kaikki ilma tullut syliin. Kortti tuolla pyörällä lähtisi noin vajaassa kuukaudessa, kun ei sitä malttaisi olla ajamatta kovaa. ;D ;D

Tuo Kawasaki oli eka kunnon kyykky, jolla olen ajanut. Ei taida olla tuo kyykistely enää näin vanhan miehen laji. Hauska peli oli tuokin, kierroslukumittarissa oli 0-5000 tosi tiheässä ja siitä 5000 ylöspäin tosi harvassa tuonne 16 000 asti...  ;) Ei jäänyt epäselväksi, että kyseessä on kierroskone.  :D Tuon ajon jälkeen Bandit tuntui lähes Bemarin matkaendurolta. Veikkaisin myös, että kortti ei pysyisi kyykylläkään kuukautta omassa lompakossa; oli tuota Kawaa sen verran mukavaa kierrättää yläkierroksilla...  ;D

harmaahukka:
Tuo on todella fiksu tapa päästä perille mopojen sielunelämästä noin kokonaisuutenakin, ja samalla vertailla eri genrejä käytännössä. Olen etenkin uusille motoristeille suositellut pikku jippona päästä nopeammin sisään "lajiin". Ööö.... itsekin tietty aika uusi, mutta mitäpä siitä...

Ei millään jaksa laittaa ylös mitä kaikkia on tullut koeajettua, ehkä 40 kpl. Hauskimmmasta päästä ovat minusta olleet mm. Busa, Dragstar 1100, Matchless 350 (vm -54), viri-MT-01 ja tietty viime vuoden YZF-R1.

Koklaan pitäisi päästä ainaskin Kingiä ja vihdoinkin jotakin Harrikkaa sieltä painavasta päästä. Ja sit jotakin isoa enskaa vaikka KTM SuperENDUROA tai sit Dukea tai.... Niin ja LC8:aa kansa pitäs... ja ...ja...

-hh-

edit: välttämätön mallikorjaus

Matson:
<--- Tunnustan kirjoittaneeni kuvan alle tuollaista, kun oli tytöilläkin riemussa pitelemistä päästessään "koeajamaan" Bandittia tuossa pihalla.

Varsinaiseen asiaan minulla ei valitettavasti ole paljoakaan annettavaa, kun ainoat kokeilemani pyörät ovat omani lisäksi Kawan ER-5 ja uusi 2008 iso Banditti.

Tuon Erkin kävin kokeilemassa, kun olin ekaa pyörääni ostamassa viime keväänä. Mutta kun Erkki ei käynnistynytkään heti vaan vaati akun vaihdon, niin otin sitten vierestä sen isomman ja hienomman Banditin (vaikka olikin "liian kallis"). No ei sen jälkeen enää Kawasaki paljoa lämmittänyt, kun oli ensin päässyt hopeista unelmaa kokeilemaan. ;D Ero oli konkreettinen sekä tehoissa että ajettavuudessa. Vaikka Erkki oli pienempi ja kevyempi, niin Banditti on mielestäni selkeästi helpompi ja mukavampi ajettava. Tai sitten kyseisessä Erkissä oli jotain virityksiä (esim. ohjaustanko oli mielestäni aika kapea, kuten kyykkypyörissäkin, liekö se vaikuttanut). Bandit oli siis eka ajamani pyörä sitten autokoulun, josta oli kuitenkin kulunut aikaa jo kymmenisen vuotta. Silti sillä muisti (ainakin yleensä) ottaa vilkun pois ja huolehtia ryypynkin poiston jo tuolla ekalla lenkillä. Erkillä meni jotenkin siihen mopon hallitsemiseen enemmän ajatusta, eikä vilkkua tai ryyppyä kumpaakaan muistanut oikein säädellä. Vaikka siis koeajoin Banditin ekana - omituista. :)

Niin, ja se S1250 sitten.. Kävin kokeilemassa pari viikkoa sitten uutta (6 kilometriä ajettua) kapistusta. Täytyy sanoa, että kyllä kelpuuttaisin sellaisen tuon omani tilalle, MUTTA eihän sellasella perhana saa korttia pysymään taskussa millään. :D Pienempään kaasari-bandittiin verrattuna vastaa kaasuun todella nopeasti ja lähtee heti vetämään kovaa, vaikkei kierroksia olisikaan paljon. Lopputulos: kahvaa ei saa juurikaan käännellä vapaasti tappiin asti, jos mielii selvitä ilman sakkoja. Omassa saa sentään kääntää ihan rauhassa ja kiihtyminen alkaa sitten kunnolla vasta 7 tonnin jälkeen. Kahvan kääntäminen se vasta hauskaa on, kun saa käännellä rauhassa. (huomatkaa, miten tässä täytyy kehitellä perusteluja, ettei tarttisi vaihtaa pyörää) ;)

tmk:
Onhan noi koeajopäivät mukavia, nyt viime viikkojen aikana tuli testattua FZ1, Ducati 848, Kawa Z750 ja uusi iso Bandu. Ducati oli melkosen hauska peli mut en kyllä semmosta ottais yleispyöräksi, kuitenkin aika ratavehje. Äänet oli kyllä komeat   ;D Fasu ja Bandu oli molemmat varsin mukavia, helppoja ajaa ja voimaa riitti alhaalta asti. Kawakin oli ihan hauska muttei mitenkään sykähdyttäny. Kyllähän tuo pikku-Bandu tuntuu hetken aikaa aina harmillisen voimattomalta isojen mopojen jälkeen  :D

paksuaki:
Itselläkin on tullut kierrettyä koeajopäiviä tässä lähiaikoina!! Ja seuraavat pyörät testattua!!

KTM: 530exc-r, 690duke, 690smc, 990supermoto, 990superduke

YAMAHA: YZF-R1, XT660R

SUZUKI: GSX1300-R, B-KING, INTRUDER M1800R

Jos olisi rahaa, niin ajokokemusten perusteella käyttöpyöräksi ostaisi uuden busan ja leikkikaluks kotarin 690smc:n!! ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta