No niin, kyljelleen meni

Aloittaja raichuwood, huhtikuu 27, 2007, 11:57

« edellinen - seuraava »

tsumia

Nyt päästiin tähänkin topicciin. Pitkään siinä menikin.

Pihassa kytkintä ylös ja kaartaen liikkeelle. Sehän sammui siihen ja tietäähän sen miten käy, kun yrittää kaartaa... Tangosta kiinni koko ajan ja hitaasti laskien alas niin pitkälle, että pystyi ottamaan paremman asennon ja rykäisemään ylös. Käsittääkseni isoimmat kolhut henkisellä puolella, vasempaan poskeen ja katteeseen pienet naarmut.

Vähän jäi sellainen tuntuma, että vääntö olisi ollut vähän hakusessa, jonka takia ei jaksanut lähteä liikkeelle. Tuon jälkeenkin useampaan otteeseen risteyksissä lähtiessä oli pientä pykimistä.
1250SA -07

Lappis

Ja liitytään tähän kerhoon myös...
Pihasta lähdössä, pientä kaartoa oikealle ja naps: äkkipysäytys ja kyljelleen mentiin. Unohdin prkle levyjarrulukon ottaa pois. Oikea Vilkku heiluu ja kate otti hiukan naarmuja, ei muuta.
Mites tuo Vilkku on kiinni oikein katteessa? Saako tuon kotikonstein kuntoon? Samojen jos katetta maalais, ni muovimaalia täytynee ostaa?
GSF 650 SA '07 (15-16)
GSF 1250 GT '07 (16-21)
GSX-R 750 '04 ((19->)*
VL Intruder LC 1500  (21->23)
Suzuki GSX 1400 '03 (23-)
*ratapyörä

-TS-

Lainaus käyttäjältä: Lappis - toukokuu 26, 2016, 22:50
Ja liitytään tähän kerhoon myös...
Pihasta lähdössä, pientä kaartoa oikealle ja naps: äkkipysäytys ja kyljelleen mentiin. Unohdin prkle levyjarrulukon ottaa pois. Oikea Vilkku heiluu ja kate otti hiukan naarmuja, ei muuta.
Mites tuo Vilkku on kiinni oikein katteessa? Saako tuon kotikonstein kuntoon? Samojen jos katetta maalais, ni muovimaalia täytynee ostaa?

katteen takaa kiinnitysruuvi auki, vedä vilkku paikalleen ja ruuvi kiinni. Vilkun suunnittelu on sellainen, että kaatuessaan se plopsahtaa katteesta irti eikä kärsi vahinkoa.
Oli Bandit 1250 SA '07, nyt BMW K1200 R Sport '07
-Kauden '11 aloituskilsat 33358, Kauden '12 aloituskilsat 36633, Kauden 14 aloituskilsat 38140, kauden '15 aloituskm: 39303

Lappis

^ Jes, näinhän tuo vaikutti olevan, kun sitä tutkailin. Kiitosta.

Entinen duunikaveri tekee nykyään automaalauksia Yms. joten frendiin yhteyttä ja kelasin, josko maalauttas katteet muutenkin uusiksi. Siellä on noita pikkuskraiduja siellä sun täällä.
GSF 650 SA '07 (15-16)
GSF 1250 GT '07 (16-21)
GSX-R 750 '04 ((19->)*
VL Intruder LC 1500  (21->23)
Suzuki GSX 1400 '03 (23-)
*ratapyörä

luolamies

Omakin pyörä pääsi tuossa keskellä viikkoa kyljelleen... Naapuri peruutti koukku takarenkaaseen ja siitä oikealle kyljelle.
Loppu tulos änkkärissä naarmuja ja lommo, kaatumaraudassa skraiduja, tankopainossa naarmuja, etujarru kahva  poikki, katteen 1 kiinnike poikki ja peilissä jälkiä...
Saas nähdä mitä naapurin vakuutusyhtiö tapiola sanoo... ainakaan tapiolalla ei kiirettä ottaa muhun yhteyttä...
Suzuki Bandit 1200S 2005

luolamies

Sellaista tiedustelisin, onko öljyt vaihdettava tuollaisen kippauksen jälkeen? Eikös teoriassa bensaa voi mennä öljyn sekaan?
Suzuki Bandit 1200S 2005

tonttuj

Ei tarvii jos se vain kävi kyljellään.

Kaisa79

No niin, kyljelleen meni... Aloittelija ilmoittautuu porukkaan. Ekat ajelut vuonna 2016 pikku-Banditilla (600cc) ja keväällä vaihtui isompaan.
Yli 11000 km tuli tälle kautta yhteistä matkaa, ja nyt sitten pihatielle tuon kippasin  :o Selittelyt jääköön sikseen, on tässä ketjussa muutkin pyöriään kipanneet...
Etujarruvipu poikki, oikea etuvilkku säpäleiksi ja roikkumaan piuhojen varassa, ja katteeseen kunnon skraidut.

Kertokaas noviisille, mistä kannattaa lähteä metsästämään vilkkua ja jarruvipua?? Googlailin ja selailin mielestäni vaikka mitä sivustoja, mutta kuvia oli tosi hintsusti. Ihmettelin. Pitäiskö laittaa sitten saman tien molemmat etuvilkut samanlaiset uudet ja kytkinkahva kans vaihtaa samannäköinen kuin uusi etujarruvipu? Ei jaksais renkkua netissä tuntikaupalla näitä etsimässä, kun on noi lapsetkin tossa pyörimässä  ;D
Eksä: Suzuki Bandit 600 -96
Nyksä: Suzuki Bandit 1250SA -08

track08

Lainaus käyttäjältä: Kaisa79 - marraskuu 10, 2017, 13:02
Pitäiskö laittaa sitten saman tien molemmat etuvilkut samanlaiset uudet?

Mä tykkään noista alkuperäisistä vilkuista. Ne on riittävän isot, että huomataan ja tulee huomatuksi. Lisäksi ne joustaa (tiettyyn rajaan asti) pienien osumien suhteen (esimerkiksi seinän viereen prätkää sovitellessa). Kun aikanaan mun pikku-Bandit kaatui hiekkapihalle, pelasti vilkun juuri sen rakenne ja sen sai vielä laitettua paikalleen.

En tiedä mitä alkuperäisosat vs. tarvikesälä maksaa, mutta myös jarru- ja kytkinkahva ovat palvelleet minua hyvin, enkä ole kokenut tarvetta vaihtaa niitäkään toisenlaisiin. Muut osaavat varmaankin neuvoa paremmin sopivien ostospaikkojen suhteen.
GSX1250FA'12 ('16-'19) Ibiza
GSX1250FA'10 ('14-'16)
GSF650S'05 ('07-'11)

Kaisa79

#39
Kiitos track.

Minäkin mieluummin laitan originaalin vilkun. Ehkä sen uskaltaisi tilata ilman kuvaakin... Tykkään kanssa tuosta jousto-ominaisuudesta. Vaikkei se kyllä nyt pelastanut, kun Rosvo rämähti kyljelleen ja vilkku jäi kallion ja prätkän väliin. Kellahti alamäkeen, eli aikamoisella voimalla. Ihme, että tuli noin pienet vahingot pyörään, eikä jääny oma jalka alle, kun yritin väkisin pitää pystyssä. Oli kyllä tuuria matkassa! Ajovirhe, minkäs teet... Saakelin pimeetä ja sopivassa kohtaa yllättävä kuoppa. Mitäs ajoin marraskuun pimeillä, ahneel o paskane loppu... Mutku se on niin kivaa  8)

Kaadoin viime vuonna harjoitellessa sen pikkurosvonkin pariin otteeseen. Ja aina sai oikea etuvilkku siipeensä ja mies hommia :D Nyt haluan yllättää isännän silleen, että hommaan ja vaihdan osat itse. (Kyllä, työkalut sopii käteen, ja huoltomanuaalin luku onnistuu.) Ja ehkä vähän paikkailen noita skraadejakin. Siinä on sitten ukolla ihmettelemistä, kun varmaan jo asennoituu että töitä tuli taas...  ;)
Eksä: Suzuki Bandit 600 -96
Nyksä: Suzuki Bandit 1250SA -08

Lappis

Mä tilasin Ebaysta kummatkin kahvat. Tosin sellaiset hiukan erilaiset kahvat, mutta kyllä siellä myös peruskahvaa oli yllinkyllin sopuhintaan. Vahva suositus. Vilkut löytyy myös sieltä.

Noi omankin kaatumisen skraidut tuli maalattua. Lähempi tarkastelu paljastaa, että ihan originellissa kunnossa kate ei ole, mutta näkyyhän näitä elämän skraiduja omistajassakin, niin miksei pyörässäkin...
GSF 650 SA '07 (15-16)
GSF 1250 GT '07 (16-21)
GSX-R 750 '04 ((19->)*
VL Intruder LC 1500  (21->23)
Suzuki GSX 1400 '03 (23-)
*ratapyörä