Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Nord Kapp?

Aloittaja Kippari72, huhtikuu 3, 2008, 18:12

« edellinen - seuraava »

Kippari72

Heips!

Itse hingun kovasti Nord Kappiin, mutta kannattaako lähteä yksin? Olen kyllä sellainen yksinäinen vaeltaja, mutta kyllä seurakin kelpaisi ja varsinkin naismotoristeista olis kiva saada seuraa ! :D Ajankohtaa en ole vielä lyönyt lukkoon, mutta joskus kesällä. Heinäkuussa todennäköisesti. :) Anon kohta lomat työnantajalta, joten vinkkejä ajankohdasta kannattaa meitsille antaa.

maximal

En ole nainen enkä ole lähdössä ainakaan tämän suven aikana..  ;)
Mutta tuli norjan matkailusta huvittava juttu mieleen. Tuttu porukka oli kerran siellä matkalla. Olivat olleet pitkässä tunnelissa ja oli kaikilla ruvennu tuntumaan että kone hyytyy yht´äkkiä vauhdissa. Olivat heti tunnelin jälkeen pysähtyneet ja kaikki olivat samaa ongelmaa valittaneet kunnes joku oli hoksannu, että siellä oli ollut ylämäki ja siitä oli tullut se hyytymisen tunne. Että kannattaa varoa..

Kolmone

Voi siellä yksinkin käydä, jos yksin tykkää matkailla. Tässä juttua yhdestä reissusta:

http://www.suzukibandit.org/index.php?topic=983.0

ja toinen versio samaisesta reissusta

http://kotisivu.dnainternet.net/jkoisti/mopo/norja2007/album/index.html

Yhtä kaikki kannattaa käydä ainakin kerran elämässä....
GSF 1250 S 2008 ja muutama 50 cc, GSF 400 1992, CBR1000RR 2008YZF-R6 2008,
GSX-R 600 K9, GSX-R 1000 K6, GSX-R 1000 K2, 1200 S->N -04, 600 S -98, NX 250 Dominator -90, PV 50 -88, 2 x PV50 -81

Kippari72

Voi kiitos Jannut vastauksista! Pisti vähän miettimään noi säät ja heinäkuu... Sain vähän vakoiltua noita varusteasioita. Pitää hommata sivulaukut vielä.. Maisemat on mahtavia.. Ai ai ! Kyllähän sinne nyt täytyy päästä. 8)

Kippari72

Huh! Huh! Mulle 600 km päivässä vois olla maksimi ja parissa päivässä on tullu tahkottua ehkä 1300 km... Ai jai!  Persuuksissa tuntuu. Tollasta enkkaa en lähde yrittämään särkeä... Mun tuttu kerran nukahti ja ajo tieltä ulos. Ei onneksi pahemmin sattunut. Pyörä kuitenkin lunastuskuntoon. Kaveri kuitenkin ajelee prätkiä, eikä ole moisesta säikähtänyt. :)

SS-66

Meillä olis yhtenä vaihtoehtona lähteä kaveriporukalla ajamaan 7 - 10 pv. reissu pohjois-norjassa. Nord-Kap tietysti mukana.
Mielelläni otan vastaan hyviä reitti ehdotuksia ja muita vinkkejä. :) "Kolmone" reissukertomus / kaverin tuli luettuakin. Reitti kartat oli hyvät.
Ajatuksena olis nopeasti ja kerralla pohjoiseen (ja takas), niin voi itse matkailuun käyttää Norjassa enemmän aikaa.

Kolmone

LainaaAjatuksena olis nopeasti ja kerralla pohjoiseen (ja takas), niin voi itse matkailuun käyttää Norjassa enemmän aikaa.

Kyllähän siellä Norjassa viihtyy pidemmänkin aikaa, jos vaan kelit on hyvät ja paljon ylimääräistä lompakossa...
GSF 1250 S 2008 ja muutama 50 cc, GSF 400 1992, CBR1000RR 2008YZF-R6 2008,
GSX-R 600 K9, GSX-R 1000 K6, GSX-R 1000 K2, 1200 S->N -04, 600 S -98, NX 250 Dominator -90, PV 50 -88, 2 x PV50 -81

Kippari72

Lainaus käyttäjältä: SS-66 - huhtikuu  5, 2008, 23:46
Meillä olis yhtenä vaihtoehtona lähteä kaveriporukalla ajamaan 7 - 10 pv. reissu pohjois-norjassa. Nord-Kap tietysti mukana.
Mielelläni otan vastaan hyviä reitti ehdotuksia ja muita vinkkejä. :) "Kolmone" reissukertomus / kaverin tuli luettuakin. Reitti kartat oli hyvät.
Ajatuksena olis nopeasti ja kerralla pohjoiseen (ja takas), niin voi itse matkailuun käyttää Norjassa enemmän aikaa.

Ihan varovasti kyselen, että onko teillä mukana naisia tuossa kaveriporukassa?  ::) Paljonko tahkoatte kerrallaan matkaa? Voi kun sais täältä etelästä jonku innostumaan vielä mukaan! :)

SS-66

Ihan varovasti kyselen, että onko teillä mukana naisia tuossa kaveriporukassa?  ::) Paljonko tahkoatte kerrallaan matkaa? Voi kun sais täältä etelästä jonku innostumaan vielä mukaan! :)
[/quote]
Kysy rohkeasti vaan :) Mutta vastaus on ettei ole naisia matkassa. Ompi erään "ammatti"porukan keskinäinen vuoden 2008 tavoitematka. Tosin muutamat Norjan kävijät on neuvoneet, että mieluummin kannattaisi ajaa vaikka etelä-keski Norjaa. Nähtävyydet kuulemma paremmat. Mutta kun ei ole käynyt niin ei voi vertailla.
Joten varmaan suunnitellaan vielä varsinaista päämatkaa. Ajomatkat olis tarkoitus pitää lyhkäisinä Norjan puolella.

Kippari72

Olen muutamia vuosia sitten käynyt perheen kanssa siellä Etelä että Keski Norjassa "autolla" Maisemat ovat häkellyttäviä ja tiet todella mutkasia. Muistan siitä reissusta monet tunnelimaksut ja lauttamaksut. Siellä teidän kannattaa käydä, jos ei nyt niin joskus sitten. Itse ajelen tuonne reiluisti Pohjosta kohti ja Suomen puolella. On kuitenkin tietyt vakio paikat pysähtyä alussa, mutta loppumatka vähän voi jännittää.. Eiköhän sitä selvitä, kun on selvitty ennenkin.  :)

karitapio

Tuli käväistyä myöskin Norjan keskialueilla. Siellä on aivan upeita "yksityisteitä", joissa vapaaehtoisen nimellisen korvauksen suorittamisella voi ajaa pikkuteitä ja pihojen poikki upeissa maisemissa. Sattui norjalainen bemaristi ihan vapaaehtoisesti pariksi päiväksi oppaaksi. Tosi mukavia kavereita siellä. Tunnelimaksuja ei motoristin tarvitse maksaa, lautoilla kylläkin.

Kasperi

Toi Nord Kapp, on minun mielestä oikeeta rahastusta. On niitä paljon parempiaki paikkoja katella merta.
Pakkohan se on sinne Norjaan taas ens kesänä on mennä, ku ei sieltä voi olla poiskaan.
Muistakaapa sitten noudattaa niitä neljän kympin suosituksia mutkiin. Voi muuten olla jännäkakka housuissa...

m-aa-ko

suosittelen lämpimästi. oon käyny kahdesti hienot hyväkuntoiset mutka tiet pitkät tunnelit ja sillat mahtavaa... en ole enää menossa mut suosittelen kyllä kannattaa varata kruunuja taskuun tie tulleja sekä lauttamaksuja varten. olimme siellä heinäkuussa ja kylmä oli molemmilla kerroilla hyvää reissua!

Tscc

Nordkapissa tuli pyörähdettyä vuosia sitten,onneksi autolla.Sumua riitti,näkyvyys ehkä 5-7m.Lauttamaksut,huono sää,lämpöä 5astetta.Päätepisteessä tuli käännettyä ja saman tien takaisin.Norjan heinäkuu näytti huonoimmat puolensa.Mutta sen verran jäi hampaankoloon,että reissun voisin tehdä esim.vuokraamalla mökin Suomen puolelta.Säätilan ollessa sumuton ja sateeton,päivän reissu tonne olis hyvä heittää tukikohdasta.Tai niinkuin Kasperi edellä mainitsi,löytyy samoilta seuduilta muitakin halvempia rantakohteita.
1200N -99
ex Z750-81  GPZ750-85  XJ900-88  FZ750-91  GSF1200-98  VTR1000-97

1stara

Samat kokemukset Nordkappista parin vuoden takaa kuin Tsccllä. Aurinko paistoi lähes pilvettömältä taivaalta vielä tunnelin jälkeen, mutta kärjessä oli vain sumua 5-7m näkyvyydellä. Ei tarvinnut mennä näköalapaikalle ja maksaa turhasta. Lisäksi seuraavana päivänä satoi koko paluumatkan ajan Nuorgamiin asti. Ja omien kokemusten mukaan norjalaiset eivät osaa valmistaa ainakaan kalaruokaa  ;)
1250SA -07