Reissuseuraa kesällä Alpeille?

Aloittaja Hani, maaliskuu 18, 2008, 22:43

« edellinen - seuraava »

Hani

Moi!
Olis taas kova kuume lähteä yhden kesän tauon jälkeen pörräämään Itävallan Alpeille (Tsekki, Unkari ja Italian Livigno kiehtovat myös) - ajankohtana mahdollisesti heinäkuun alku --> Olen miettinyt menomatkaa Ruotsin kautta ja "helpompaa" kotimatkaa Saksasta laivalla  :)

Yksinkään ei toisaalta hirvitä lähteä, tosin majoituskulut ja kypäräkaljat olis kiva jakaa jonkun kanssa  :) Mä en ole mikään polvi-maassa-kakssataa-linssissä-tyyppi, vaan tykkään ajella sellaisia 200-1000 km (riippuu paikasta, tuo 1000 km ehkä Saksan läpi mennessä :)!) päivämatkoja, pitää välipäiviä, nauttia paikallisesta menosta ja pysähdellä välillä nappaamaan kuvia.

Mahtaisko täältä löytyä "lajitoveria" matkaan tai osaan reissusta..?

Jos sulla on samansuuntaisia aatoksia, laita rohkeasti viestiä!


karitapio

No sinne päin täässä mielin minäkin. Kaikki vielä niin auki, kun lomakaan ei ole ihan varma. Kattellaan, jahka kevät etenee.
Viime kesänä taitekohtana oli Etelä-Unkari, vähän yli 4000km runsaan viikon aikana. En ajatellut sellaista tahtia enää milloinkaan, niin monta kivaa paikkaa jäi odottamaan aikaa parempaa ja uutta visiittiä.

Hani

NOIN heinäkuun 6. pvä olis tarkoitus lähteä reissuun Ruotsin kautta, meidän kerhon porukan mukana Travesta takas noin 20.7 eli pari viikkoa reissussa ja välipäiviä sopivasti. Ei niin että illalla majapaikkaan ja aamulla kukonlaulun aikaan taas mennään :)

juha-eno

13.7 ajetaan Saksassa Sachsenringillä MotoGP osakilpailu.
Kannattaisi harkita käymistä, kun valmiiksi siellä suunnalla on.
Itse haluaisin lähteä kanssa, mutta kun ei vieläkään tiedä milloin saa lomansa pitää.
GSF 1250 SA vm-07

poku

Pariviikkoa perässä, mutta Ruotsin kautta Puolaan, nimittäin-Nantali Kapellskär ja sen jälkeen Nynäshamn ja Gdansk, Banu ja Elli ja mä n. 300€ ei paha rasti.
650GT-07

Fobin

Täällähän on kaikki lähdössä samoihin aikoihin. Pari Banditia lähtee tulevana la kohti Tallinnaa ja siitä kohti Puolaan. Pari viikkoa ja aina Alpeille asti pitäs ehtiä.

poku

Pärnussa kannattaa yöpyä Alexsandri Gesthousessa ja on varmaan parhaat safkat.  8)
650GT-07

poku

Kysellääns ny perään: kävitkö ja missä?
650GT-07

Hani

Moi!
Kyllä se reissu toteutui :) Lähdettiin likkakaverin kanssa kahdestaan Eurropan valloitukselle ja 2,5 hurahti mukavasti.
Ruotsin kautta Tanskaan, Saksan läpi Tsekkeihin (mm. Prahassa 3 päivää, aivan ihana kaupunki!), siitä Itävallan läpi aurinkoa etsimään Venetsian kupeeseen Lido di Jesoloon ja sit taas Itävallan ja Saksan läpi Traveen ja laivalla kotiin.

Meidän reissu ei ollut pelkkää ajamista; muutama pidempi 700-800 km:n päivä, mutta 3 päivää turistina Prahassa, 3 Venetsian rannalla hankkimassa rusketusraitoja ja 2 yötä takastullessa laivalla niin ettei pyöriin koskettukaan. Yhteensä mittariin tuli 4500 km.

Tää oli mun kolmas Euroopan reissu ja jos ei ensi kesänä, niin seuraavana ainakin taas :) Sitten en enää harkitse Ruotsin läpi ajoa, ja saatan jopa Saksassakin tuikata itseni ja mopon junaan ja ajaa suoraan pelimestoille :) Mutta kaikkea voi kokeilla ja ainakin mulla se meno on ehdottomasti Finnlinesillä; vaikkakin se lienee kallein poistumisreitti Suomesta, siinä saa myös rahalleen vastinetta. Ja näillä bensahinnoilla juna Saksan läpi ei myöskään ole mikään kallis ratkaisu.


poku

650GT-07

Hani

Mitään?  :) Ei se ollu Alppireissu mutta oikein hauska reissu sekin ja tulihan siitäkin satasia mittariin.
Tänään on muuten niiin AJOSÄÄ :)