Bandit foorumi

Keskustelualue => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Black Bandit - Maaliskuu 21, 2009, 10:09

Otsikko: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Black Bandit - Maaliskuu 21, 2009, 10:09
Aika paljon heittää nopeusmittari näytön ja todellisen välillä näköjään.

 Nopeustesti  (http://www.youtube.com/watch?v=GMr0OVjw3bA)
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: scooterman58 - Maaliskuu 21, 2009, 10:37
Olen huomannut maantiellä,jos ajan satasen alueella mittarin mukaan,olen pian tien tukkeena.Kyseisellä rajoitusalueella voi huoletta ajaa mittarinopeutta 115 km/h. Olenko oikeassa?
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Black Bandit - Maaliskuu 21, 2009, 11:12
115km/h ja taitaa muistutus tulla Poliisien tutkatessa. Tuon videon mukaan 110 km/h mittarinopeutta pitäisi olla todellista 100km/h:ssa.
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Suikkanen - Maaliskuu 21, 2009, 13:09
Yleensä mittariheitto on suhteellinen ja luokkaa kymmenen prosenttia ja niin se näyttäisi olevan myös tuossa.

Ihmiset mieltävät että se heitto olisi kaikissa nopeuksissa noin kymmenen kilometria jonka se on tuossa satasen vauhdissa.  Eli jos ajat semmoista vajaan 120 mittarinäyttämää satasen alueella niin selviät yleensä ilman sakkoja.

Mutta jos ajat reilua  viittäkymppiä neljänkympin alueella niin sakko tulee melko varmasti.   
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: harmaahukka - Maaliskuu 21, 2009, 13:23
Ihan sama heitto kuin minullakin -05 mallissa. Viisarimittarissa loppuu vaan kesken tuo näyttöalue, ehkä +10 kmt menee "yli pykälän". Eli reaalia aika tarkkaan se 235-240, jos yhtään myötälettä/myötätuulta.

Yleensä ajan plus 20 mittarinopeutta, niin pysäytyskynnyksen alla yleensä ollaan.

-hh-
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Hombre - Maaliskuu 21, 2009, 18:07
Ihan sama heitto kuin minullakin -05 mallissa. Viisarimittarissa loppuu vaan kesken tuo näyttöalue, ehkä +10 kmt menee "yli pykälän". Eli reaalia aika tarkkaan se 235-240, jos yhtään myötälettä/myötätuulta.

Yleensä ajan plus 20 mittarinopeutta, niin pysäytyskynnyksen alla yleensä ollaan.

-hh-
Onko noin?

nimim. 60 alueella 67 kellottanut varoituksen saaja.
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: harmaahukka - Maaliskuu 21, 2009, 19:28
No onpas niillä on ollut tekemisen puutetta, kun mokomasta. Mutta seisoviin ratsioihin ei tosiaan kannata ajaa tahallaan ylinopeutta ;D Ei ainakaan yli 15 kmt mittaria, riippuen tietty onko ruuhkaa vaiko ei.
 
Eihän ne ainakaan etelän hulinassa voi millään edes ratsiassa pysäyttää jokaista, kun 10000 menopeliä per tunti painelee menemään +20 kmt jonossa. Siinähän koko kansantalous pysähtyisi, jos panisivat lain kirjaimen täytäntöön ja liikenteen seis.

Mutta nää irralliset LP:n yllätyspartiot ja siviilit ja etenkin siviilimopokytät ovat suoraan perkeleestä. Miten niitä osaisi varoa :-X

-hh-
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Hombre - Maaliskuu 22, 2009, 09:18
Se on täällä maalla vähän erimeininki   :P
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: geeäsäf - Maaliskuu 22, 2009, 09:42
viime kesältä.. Banditin mittari näyttää 100 ja poliisin tutka 93. Mitattu paikaltaan.
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: harmaahukka - Maaliskuu 22, 2009, 11:23
Saman -7 kmt/100 olen saanut tien varsien näytöistä ja parista sakkolapusta. Joku universaali heittosääntö kait, kotteroissa yleensä sama -7/100.

-hh-
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Suikkanen - Maaliskuu 22, 2009, 13:15
Ihan sama heitto kuin minullakin -05 mallissa. Viisarimittarissa loppuu vaan kesken tuo näyttöalue, ehkä +10 kmt menee "yli pykälän". Eli reaalia aika tarkkaan se 235-240, jos yhtään myötälettä/myötätuulta.

Yleensä ajan plus 20 mittarinopeutta, niin pysäytyskynnyksen alla yleensä ollaan.

-hh-
Onko noin?

nimim. 60 alueella 67 kellottanut varoituksen saaja.
Kirjoittamaton sääntö on että puuttumiskynnys on 10 prosentin ylitys.
Eli kuudenkympin alueella 66 ja neljänkympin alueella 44.
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: jma - Maaliskuu 22, 2009, 16:27
Saman -7 kmt/100 olen saanut tien varsien näytöistä ja parista sakkolapusta. Joku universaali heittosääntö kait, kotteroissa yleensä sama -7/100.

-hh-

tästä voisi päätellä että tien varsien näyttötauluihin voinee suurinpiirtein luottaa kun hakee mittarivirheen suuruutta, ja säätää nopeutensa sen mukaan

jma
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Hombre - Maaliskuu 22, 2009, 18:32

tästä voisi päätellä että tien varsien näyttötauluihin voinee suurinpiirtein luottaa kun hakee mittarivirheen suuruutta, ja säätää nopeutensa sen mukaan

jma

Navigaattori on hyvä peli, kun kalibroit näyttöä.
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Mazokki - Marraskuu 11, 2009, 08:45
Mittari näyttää 100km/h = 95km/h navilla mitattuna.
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Isorosmo - Marraskuu 11, 2009, 10:04
Joskus mietin mittarivirheen korjaamista. Se onnistuisi muuttamalla välitystä. 15 hampaisen eturattaan vois vaihtaa 14 hampaiseen, niin mittarivirhe on melkein kompensoitu. Ja kiihtyvyyskin paranis. Mut ei tuo taida olla se tarpeellinen modaus mopoon, aina voi ajaa tarvittaessa GPS:n mukaan.
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: tsumia - Marraskuu 11, 2009, 10:30
Joskus mietin mittarivirheen korjaamista. Se onnistuisi muuttamalla välitystä. 15 hampaisen eturattaan vois vaihtaa 14 hampaiseen, niin mittarivirhe on melkein kompensoitu. Ja kiihtyvyyskin paranis. Mut ei tuo taida olla se tarpeellinen modaus mopoon, aina voi ajaa tarvittaessa GPS:n mukaan.

Ja jos ei tahdo, että maantiekierrokset ja kulutus nousee, niin speedohealerilla säätää mittarin kuntoon.
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Jukkath - Marraskuu 11, 2009, 10:31
Onko sillä virheen korjauksella nyt mitään merkitystä, kun sen todellisen nopeuden itse tietää. Mukavampi ajaa 110 mittarinopeutta, kuin 100  ;)
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Kolmone - Marraskuu 11, 2009, 12:43
Joskus mietin mittarivirheen korjaamista. Se onnistuisi muuttamalla välitystä. 15 hampaisen eturattaan vois vaihtaa 14 hampaiseen, niin mittarivirhe on melkein kompensoitu. Ja kiihtyvyyskin paranis. Mut ei tuo taida olla se tarpeellinen modaus mopoon, aina voi ajaa tarvittaessa GPS:n mukaan.

Pienemmällä eturattaalla kierrokset nousevat, joten eturataskin (nopeusanturi eturattaassa) pyörii entistä nopeammin eli virhe kasvaa entisestään. Kiihtyvyys toki paranee -> halpaa viritystä 8)
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Fibanacci - Marraskuu 11, 2009, 15:49
Joskus mietin mittarivirheen korjaamista. Se onnistuisi muuttamalla välitystä. 15 hampaisen eturattaan vois vaihtaa 14 hampaiseen, niin mittarivirhe on melkein kompensoitu. Ja kiihtyvyyskin paranis. Mut ei tuo taida olla se tarpeellinen modaus mopoon, aina voi ajaa tarvittaessa GPS:n mukaan.

Pienemmällä eturattaalla kierrokset nousevat, joten eturataskin (nopeusanturi eturattaassa) pyörii entistä nopeammin eli virhe kasvaa entisestään. Kiihtyvyys toki paranee -> halpaa viritystä 8)
Niin eli pitäis vaihtaa pienempi takaratas eli aavikkovälitykset :)
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Pulpito - Marraskuu 11, 2009, 16:14
Vai olisiko juuri päinvastoin?
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Fibanacci - Marraskuu 11, 2009, 19:44
Niin, olisko? Mietippä vaikka polkupyörää. Pidetään polkimien pyörintänopeus vakiona niin kulkeeko se pyörä kovempaa kun ketju on takapakassa niillä isommilla rattailla vai silloin kun se on niillä pienemmillä rattailla? Kun mittari näyttää liikkaa niin takaratasta pienentämällä saadaan pyörän todellinen nopeus lähemmäksi sitä mittarin näyttämää. Vai miten se nyt meni  :)
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: geeäsäf - Marraskuu 11, 2009, 20:13
vähän sama juttu tuo "onko tarpeen" kuin työkaverini intti että miksi pitää parantaa mp:n suorituskykyä. minä siihen että menee kovempaa jne.. kaveri vaan oli sitä mieltä että väännä kahvaa pidempään niin saat saman vaikutuksen ilman remppaa.. makuasioita  ;D
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: reka - Marraskuu 11, 2009, 20:13
Niin, olisko? Mietippä vaikka polkupyörää. Pidetään polkimien pyörintänopeus vakiona niin kulkeeko se pyörä kovempaa kun ketju on takapakassa niillä isommilla rattailla vai silloin kun se on niillä pienemmillä rattailla? Kun mittari näyttää liikkaa niin takaratasta pienentämällä saadaan pyörän todellinen nopeus lähemmäksi sitä mittarin näyttämää. Vai miten se nyt meni  :)
      Muistan lapsena "viritysohjeen" Tunturi-mopediin.(Oli sellainen).   Eteen lisää,takaa pois,ja kulkee "kovaa"!  Näin se menee!
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: KAKE-71 - Marraskuu 11, 2009, 22:32
Vanhalla mallilla voi navin mukaan ajaa 120 kmh alueella (ns. moottoritie) mittarinopeutta 135 kmh, ainakin omalla -99 mallisella, jolla olen myös ohittanut poliisiauton moottoritiellä edellä mainitulla nopeudella.
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: karppa - Marraskuu 12, 2009, 00:10
Niin, olisko? Mietippä vaikka polkupyörää. Pidetään polkimien pyörintänopeus vakiona niin kulkeeko se pyörä kovempaa kun ketju on takapakassa niillä isommilla rattailla vai silloin kun se on niillä pienemmillä rattailla? Kun mittari näyttää liikkaa niin takaratasta pienentämällä saadaan pyörän todellinen nopeus lähemmäksi sitä mittarin näyttämää. Vai miten se nyt meni  :)
     Muistan lapsena "viritysohjeen" Tunturi-mopediin.(Oli sellainen).   Eteen lisää,takaa pois,ja kulkee "kovaa"!  Näin se menee!
Joo,muistan myös joskus seitkytluvun puolivälissä kun pappatunskan sai niin ei mennyt kun hetki kun alettiin hakeen jotain viriä, säätösuutinta ja välityksien vaihtoo.Sitten tuli nää viripakarit mikkä oli yleensä itte tehtyjä.
Kyllä niissä helvetinmoinen meteli oli kaikissa sitä en tie auttoko lopullisesti sitten juurikaan. Enemmän viilattiin pako-ja imusarjojen kokoo,ja myös männän helmoja.
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: karppa - Marraskuu 12, 2009, 00:29
Aika paljon heittää nopeusmittari näytön ja todellisen välillä näköjään.

 Nopeustesti  (http://www.youtube.com/watch?v=GMr0OVjw3bA)
No alko toi hyvä tai huono 70-luku taas heittään vanhassa ukossa pientä nostalgiaa. No asiaan,kyllä se mittariheitto on kaikilla pyörillä suht sama ongelma, mitä minä tänäkin kesänä oon kavereiden pelejä testaillu.
Tarkoitan muita merkkejä. Basiliskohanskat joutu oleen kädessä. Mitä nyt suomen edestä ei tekis. Bandu katteli vieressä ja mourus kun kiimanen narttu.
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: bandit1157 - Marraskuu 12, 2009, 10:02
Joskus mietin mittarivirheen korjaamista. Se onnistuisi muuttamalla välitystä. 15 hampaisen eturattaan vois vaihtaa 14 hampaiseen, niin mittarivirhe on melkein kompensoitu. Ja kiihtyvyyskin paranis. Mut ei tuo taida olla se tarpeellinen modaus mopoon, aina voi ajaa tarvittaessa GPS:n mukaan.
Jos eturatasta pienentää,niin mittarivirhe lisääntyy.Mittari näyttää vielä enemmän,verrattuna tod. nopeuteen.
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Isorosmo - Marraskuu 12, 2009, 13:14
Joskus mietin mittarivirheen korjaamista. Se onnistuisi muuttamalla välitystä. 15 hampaisen eturattaan vois vaihtaa 14 hampaiseen, niin mittarivirhe on melkein kompensoitu. Ja kiihtyvyyskin paranis. Mut ei tuo taida olla se tarpeellinen modaus mopoon, aina voi ajaa tarvittaessa GPS:n mukaan.
Jos eturatasta pienentää,niin mittarivirhe lisääntyy.Mittari näyttää vielä enemmän,verrattuna tod. nopeuteen.
Itseasiassa noinhan se on. Taisin laskea muutoksen väärin päin. 16/44 rattailla välitys muuttuu suunnilleen 8% joka on tuo mittarivirheen verran. 16/45 rattailla välitys muuttuu noin 6%.

Mutta enpä paljon ajele mittarin mukaan, muuten kuin suoralla tiellä tai alhaisella rajoitusalueella. Ja silloinkin voi ajaa 10% yli mittarinopeutta. Muuten tulee ajettua fiiliksen mukaan, sitä vauhtia mistä nauttii eniten.
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Hombre - Marraskuu 13, 2009, 20:32
Joskus mietin mittarivirheen korjaamista. Se onnistuisi muuttamalla välitystä. 15 hampaisen eturattaan vois vaihtaa 14 hampaiseen, niin mittarivirhe on melkein kompensoitu. Ja kiihtyvyyskin paranis. Mut ei tuo taida olla se tarpeellinen modaus mopoon, aina voi ajaa tarvittaessa GPS:n mukaan.
Jos eturatasta pienentää,niin mittarivirhe lisääntyy.Mittari näyttää vielä enemmän,verrattuna tod. nopeuteen.
Itseasiassa noinhan se on. Taisin laskea muutoksen väärin päin. 16/44 rattailla välitys muuttuu suunnilleen 8% joka on tuo mittarivirheen verran. 16/45 rattailla välitys muuttuu noin 6%.

Mutta enpä paljon ajele mittarin mukaan, muuten kuin suoralla tiellä tai alhaisella rajoitusalueella. Ja silloinkin voi ajaa 10% yli mittarinopeutta. Muuten tulee ajettua fiiliksen mukaan, sitä vauhtia mistä nauttii eniten.

10% on ihan liikaa ainakin lahden liikenneturvallisuskeskuksen mukaan, kun kerta lähettivät huomautuksen nopeudesta 86 km/h, 80km/h alueella.

So be careful there  ::)
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: geeäsäf - Joulukuu 1, 2009, 09:10
Joskus mietin mittarivirheen korjaamista. Se onnistuisi muuttamalla välitystä. 15 hampaisen eturattaan vois vaihtaa 14 hampaiseen, niin mittarivirhe on melkein kompensoitu. Ja kiihtyvyyskin paranis. Mut ei tuo taida olla se tarpeellinen modaus mopoon, aina voi ajaa tarvittaessa GPS:n mukaan.
Jos eturatasta pienentää,niin mittarivirhe lisääntyy.Mittari näyttää vielä enemmän,verrattuna tod. nopeuteen.
Itseasiassa noinhan se on. Taisin laskea muutoksen väärin päin. 16/44 rattailla välitys muuttuu suunnilleen 8% joka on tuo mittarivirheen verran. 16/45 rattailla välitys muuttuu noin 6%.

Mutta enpä paljon ajele mittarin mukaan, muuten kuin suoralla tiellä tai alhaisella rajoitusalueella. Ja silloinkin voi ajaa 10% yli mittarinopeutta. Muuten tulee ajettua fiiliksen mukaan, sitä vauhtia mistä nauttii eniten.

10% on ihan liikaa ainakin lahden liikenneturvallisuskeskuksen mukaan, kun kerta lähettivät huomautuksen nopeudesta 86 km/h, 80km/h alueella.

So be careful there  ::)

laitappa skannaten se liikenneturvallisuuskeskuksen huomautus, en ole moisesta kuullutkaan  ::)
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Tikku - Joulukuu 2, 2009, 19:50
Ei nyt välttämättä liity just tähän ketjuun mutta kysyn kuitenkin; miten olette saaneet gepsit pysymään luotettavasti kiinni?

Aihetta sivuten, oikeanlaista elektroniikkaa muutenkin jo sitä täynnä olevaan moboon niin ei välttämättä tarvitse jokaisen "lätäkön" kohdalla jarrutella niin että takapää on ½metriä ilmassa... varsinkaan peltoaukeilla jos vaikka kilsan päässä joku sinertävän vaalea pilvi lähestyisi  ;)
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: track08 - Elokuu 24, 2010, 14:11
Tuli eilen testattua (taas) Banditin (650 S '05) mittarivirhe. Kaveri ajoi edellä GPS:n mukaan oikea nopeus vakionopeudensäätimeen asetettuna ja minä perässä.

120 km/h -> mittarinopeus 128-129 km/h
100 km/h -> mittarinopeus 107-108 km/h
80 km/h -> mittarinopeus 86-87 km/h

Vielä loppumatkasta ajoin nopeusnäyttötauluun 55 km/h mittarinopeutta saaden lukemaksi 51 km/h todellista nopeutta.
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: BTmies87 - Elokuu 24, 2010, 14:33
Oman bandun mittari näyttää 10-15kmh liikaa. 200kmh nopeuksissa mittari näyttääkin jo noin 30-35kmh liikaa.
Omalla tomtomilla tarkastin mittarivirheen.
Mielestäni erittäin suuri mittarivirhe.
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: KAKE-71 - Elokuu 26, 2010, 18:21
Mittari virhettä tosiaankin on paljon itse kokeilin kesällä ajaa mittarin mukaan 260km\h ja naviin jäi nopeudeksi 229km\h.
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: takaratas - Elokuu 26, 2010, 18:52
eikös se gps:n tarkkuus vaihtele enää?
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: lada-v8 - Elokuu 26, 2010, 18:57
eikös se gps:n tarkkuus vaihtele enää?

Itse olen käsityksessä, että nykygeepeeässät on melko tarkkoja, tarkempia kun esim. tienvarsilla olevat nopeusnäytöt.
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: petska - Syyskuu 12, 2010, 11:20
Mittari virhettä tosiaankin on paljon itse kokeilin kesällä ajaa mittarin mukaan 260km\h ja naviin jäi nopeudeksi 229km\h.

joskus olen tuupamnnut vanhakoppaisella meneen 240 ja todellinen nopeus on ollut jotain 217....
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Paali - Syyskuu 20, 2010, 17:43

    Lentokentällä valokennolla mitattuna mittarinopeus 253 todellinen 230kmh -08 1250.
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Jaksaajaksaa - Toukokuu 29, 2012, 09:43
Olen ajanut kolmesti LPR:n nopeusajoissa "kovaa". Eka 231 km/h ja 400 metriä 11,790. Toka 223 km/h ja 400 m 11,980. Kolmas 226 km/h ja 12,020.

Ekalla kerralla vain ajoin ja tulos oli paras. Tokalla kerralla lähti keulimaan viivalta, oli vastatuuli ja piti tähdätä loppuosan kuivaan rakoon, minkä vuoksi hellitin kaasua ajoissa. Kolmas kerta tuntui nappisuoritukselta, peilit oli normiasennossa, bensaa 7 litraa, lähtöpaikalla myötätuuli... mutta katsojien kohdalla oli vastatuuli? Ja tulos oli huonompi kun eka yrityksellä? Johtuukohan tosta vastatuulesta vai tippuuko tehot, kun kilometrejä tulee lisää. Ekalla kerralla noin 42 tkm ja viimeksi 60 tkm?

Eka kerralla vilkaisin jotta nopeusmittari näytti jotain 260, toka kerralla vilkaisin kiekkamittaria, kolmannella kerralla keskityin vain rataan, koska 500m jälkeen oli 1 km matkalla 1 metrin leveydellä öljyä. Mutta ei tollasissa nopeuksissa kannata tuijotella mittaria, 100m menee silmänräpäyksessä ja pitää olla tarkkana ettei aja lippumiesten ohi.
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Isorosmo - Toukokuu 29, 2012, 12:25
Kaikki vaikuttaa, vastatuuli melkoisestikin suuren ilmanvastuksen johdosta. Ilman lämpötila ja kosteus vaikuttaa tehoihin, ilmanputsari, nokkaketju venyy (nokkien ajoitus hiukan muuttuu) ja kaasaritkin "kuluu" kilometrien myötä (luistit saattaa takerrella, luistien jouset kuoleentuu, suuttimet kuluu, kaasareiden synkkaus). Ja mitään varsinaista vikaa koneessa ei ole, mut vain hiukan huipputehojoa uupuu, niin ei saa enää yläkierroksilla tehoja. Banditissa on aavikkovälitykset, parhaan tehon kierrosten jälkeen kone kiertää vielä kolmisen tuhatta kierrosta. Ja juurikin noilla ylikierroksilla tehojen puute vaivaa eniten
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Fibanacci - Toukokuu 29, 2012, 12:49
Koneen tehon muutos lienee pienin muuttuja Jaksaajaksaan tapauksessa, ainakin jos kyse on vaan normaalista kulumisesta eikä mistään "oikeasta" viasta. Tuulen suunta, nopeus ja ajoasennon aerodynamiikka näyttelee paljon isompaa roolia kovemmissa nopeuksissa kuin se, että puuttuuko koneesta pari hevosta.
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Jaksaajaksaa - Toukokuu 29, 2012, 13:22
Pyörälle tehty 2tkm sitten täyshuolto, joten venttiilit ja kaasarit on täydessä tikissä. Ketjut ja rattaat on 20 tkm ajetut. En tiedä kannattaako enää kokeilla huippuja, kun mittari näyttää yli 180 niin ei se hirveen kivaa ole. Sitä tietysti voisi kokeilla seuraavaksi, jotta lähtee kakkosella viivalta? Onko kokemuksia miten toimii Banditilla? Vai onko turhaa koneen ja kytkimen rääkäystä?
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Fibanacci - Toukokuu 30, 2012, 14:20
Ehdottomasti kannattaa kokeilla! Parhaan tuloksen saat kommandona. Speedot saa korkeintaan olla jalassa.
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Dyny - Toukokuu 30, 2012, 16:58
Eikö noissa 2001 ja uudemmissa ole laatikosta ottaa tuon nopeuden ja vanhemmissa etupyörästä ja kuulemma vanhemmassa on tarkempi nopeusmittari.meinaan kaverilla on 2001 S ja ajaa mittarinsa mukaan 100km/h ja ite tulen samaa vauhtia omalla niin mittari näyttää 90km/h
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: mallorca - Toukokuu 30, 2012, 19:05
Speedohealer ja näyttää oikein ;D
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: JuhaT - Toukokuu 30, 2012, 20:42
Speedohealerin kanssa ei tarvitse arvailla. Tosin nopeuden näytön virhe ei ole saman suuruinen kaikilla nopeuksilla, joten pientä heittoa jää.
Omani säädin niin, että näyttö on tarkimmillaan 80-100 km/h välillä.
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Kolmone - Toukokuu 30, 2012, 20:46
Eikö sillä Speedohealerilla saa korjattua prosentuaalista virhettä?
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Suiza 1200 - Toukokuu 30, 2012, 21:44
Eikö sillä Speedohealerilla saa korjattua prosentuaalista virhettä?

Mielestäni se korjaa sen juuri noin ja laitetaanhan sinne asetuksiin se korjauskerroin.
Ex yammussa mittari heitti Speedohealerin jälkeen saman noin 1 km/h heiton oli vauhtia 100km/h tai reilut 240km/h.
Otsikko: Vs: Todellinen nopeus
Kirjoitti: Naked_B12 - Toukokuu 30, 2012, 22:17
Eikö sillä Speedohealerilla saa korjattua prosentuaalista virhettä?

Kyllä sinne %-korjaus annetaan, ei nopeutta, eli toimii hyvin kaikilla nopeuksilla.