Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Koeajokokemuksia: muut mopot

Aloittaja numbie, toukokuu 15, 2008, 22:37

« edellinen - seuraava »

bandit1157

NYT tiedän miltä turbopyörä tuntuu.Kävin juuri ajamassa GSXR 1100:lla. Paineet n. 0,7bar ja vakio takahaarukka tekee pyörästä aika villin värkin.Vaparina nippa-nappa keuli ykkösellä,mutta nyt vielä nelosella etunen irtoaa tiestä.Uskomaton muutos.(Välitys vakiota pidempi)
Koko turbotusprojekti pakosarjan ja painekotelon tekoineen vei noin viikon.Ihmeellistä tässä on sekin,että kaasareihin ei tehty mitään säätöjä ja systeemi toimii tosi hyvin.Ei rötää missään vaiheessa.En tosin uskaltanut avata kaasua kovin nopeasti,enkä kertaakaan täysin auki.
Bandit1200N(exS) -04
Yamaha TT350 -86

Suiza 1200

Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

artzu

Juu, ei varmasti paluuta kenelläkään joka on kerran menettänyt sen turboneitsyytensä.  ;D

Ainoo huonopuoli turboilussa että sen jälkeen jokainen vaparipyörä tuntuu löysältä kuminauhalta jota testaat, kun oikeasti on päässyt voiman makuun ja kun sitä isonkäden työntöä ei vapareissa tuu niin sitä ei sit tuu ja jää tyhjä olo ajon päätteeksi...  :'(
Suzuki Bandit 1216T ic -00
Suzuki Bandit 1200N -99 (projekti)
Suzuki GSX-R 1100W -95 (emännän)

bandit1157

Vaiikka vaparissa olis 200 heppaa,ei se koskaan tunnu tuollaiselta.Voimaa on keskikierroksilla jo niin raakasti.
Bandit1200N(exS) -04
Yamaha TT350 -86

Suiza 1200

Vaikka olis ihan samat tehot vaparissa ja ahdetussa, niin silti se teho on molemmissa hyvin erilaista. Vaparissa se teho nousee kohtuu tasaisesti kierroksien mukaan. Taas ahdetussa, kun turbo on herännyt, niin sitä tehoa anostellaan vain sillä kaasukahvan liikkellä.
Saati sitten, kun sitä tehoa on ahdetussa muutamia satoja hevosvoimia enemmän mitä vaparissa ;D
Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

bandit1157

Korjaan kertomaani sen verran,että oikeasti paine oli yläkierroksilla kilossa.Sattuneesta syystä ekalla ajokerralla ei tullut katsottua mittaria enää siinä vaiheessa. :) Nyt hukkaporttia on vähän paranneltu.Paine nousee vähän hitaammin noin puoleen kiloon ja se riittää tässä vaiheessa.
Bandit1200N(exS) -04
Yamaha TT350 -86

mugeltaja

Paria fighteria ja suzukin tonnigikseriä tullut kokeiltu lähiaikoina. Noh gsx-r 1000 vm.2008 kyykky mikä kyykky suljettua rataa vaatisi. Kawan z750 tuntui puhdittomalta, kun tottunut Banditin voimaan alhaalta. Kierroksia enemmän niin rupes Kawa liikkumaan. CB1000r:llä ei kortti pysyisi kauaa taskussa. Niin mukavasti kulkee jo pienillä kiekoilla ja pakko revitellä. Fighterit nimensä mukaisesti rähinäpyöriä. Keula nousee herkästi korkean painopisteen vuoksi ja ketteriä käsitellä. Oma Bandu tuntui hiukka lahnamaiselta fightereiden jälkeen. Mutta Bandiitti on huomattavasti rauhallisempi ja ainakin keulat tuntuu pysyvän hanskassa paremmin.

sepe

Lainaus käyttäjältä: Hombre - kesäkuu 29, 2011, 16:46
Tulipa tuossa joku aika sitten kokeiltua Kawasaki Versys nimistä ompelukonetta.

Istuin mukavuus oli samanlainen kuin anopin olohuoneen sohvalla kalakukkoa suussa. Eli suomennetuna mukava.

Ajo-ominaisuuksiltaan mukava, kun vain olisivat muistaneet lisätä moottorin.

Summa summarum, hyvä aloittelijan pyörä.   
No nyt siinä on moottori. Tonninen on ihmeen ketterä käsiteltävä. Motorradin vertailussakin, johon oli haalittu nippu samankaltaisia, olivat samaa mieltä. Itse asiassa en muista ajaneeni yhtä helposti käsiteltävää pyörää. Mutta on se ruma  ;)
1200S -03 ja 650S -06

Handegunnar

Lainaus käyttäjältä: sepe - kesäkuu 15, 2012, 16:31
Mutta on se ruma  ;)

Versysin ja muiden tonnisten mörköpyörien ulkonäöstä olen täysin samaa mieltä, aivan ällöttävän rumia ???. Varmaan tuollaiset sorateillekin sopivat pyörät ovat Suomessa järkevin vaihtoehto. Täällä kun niitä sorateitä metsäautotiet mukaanlukien riittää. Vaan kun ei semmoisella pysty ajamaan, kun kun visiiri olisi koko ajan oksennuksessa  :(
Bandit 1250A -07, ex.Bandit 1200 naked -99 (huoltosuhde jatkuu)

Hombre

Tulipa kokeiltua puoli vakavissaan mahti kotka,
eli KTM 990 SMR

Hauskapeli isolla h:lla,

räppäillyyn kuin tehty, etu fillari nousee pyydettäessä,

mutta  puutui jo 15 min lenkillä  >:(

tuo ei vielä pudottanut fiilistä, mutta väliraha tarjous teki sen.

Jatkan olemassa olevalla mopolla, ugh!
Kotka with flavor,,,

Fibanacci

Juhannuksena tuli heitettyä vähän lenkkiä HD electra glide classicilla. Positiivista oli, että yllättävän ketterä, erityisesti hitaammissa vauhdeissa. Painopiste selvästi matalalla. Vaihteet pelasi myös erittäin hyvin. Varmaan paras laatikko millä oon ajanut. Suorituskyvystä ei kannata puhua. Sellainen ei kiihdy kertakaikkiaan mihinkään eikä koneessa todellakaan ole mitään vääntöä. Sama homma homma kaikilla harrikoilla. Oon ajanut neljällä tai viidellä. Matalilla kierroksilla kun kaasua vääntää niin papatus vaan lisääntyy mutta mitään ei tapahdu. Ehkä joku viritetty big bore vois olla eri asia mutta vakiot on toivottoman laiskoja. Mutkatiellä astinlaudan tukiraudat otti asfalttiin sellaisella kallistuksella minkä banditilla ajelee yhdellä kädellä kun toisella kaivelee nenää. Egoistille tuollainen HD kyllä sopii. Mihin vaan pistää parkkiin niin heti on pällistelijöitä vieressä.
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)

harmaahukka

Lainaus käyttäjältä: Fibanacci - kesäkuu 25, 2012, 21:34
Juhannuksena tuli heitettyä vähän lenkkiä HD electra glide classicilla.---

Hyvin tiivistetty HD:n sielunmaisema. Ja hyväpä taas kerrata miksei Harria tule koskaan taloon, vaikka iän puolesta voisi jo vaihtaa kustomien suuntaan. Mutta kukin ajakoon sellaisella kuin tykkää :D Ööö... Ja lompsasta löytyy :P

-hh-
1200S -05

walde

Tulipa tänään käytyä heittämässä 70km lenkki mustarastaalla. Noh, kiva peli ja nätisti vei kun kaksistaan oltiin liikenteessä.
Ainoa ongelma minkä ko. pyörästä keksin tuon 70km:n aikana oli se, että alle 80km/h vauhdissa meinasi vähän kädet puutua. Maantienopeuksissa sitten tuo ilmavirta alkoi vaikuttaa niin, että paino siirtyi pois käsien päältä ja ajaminen alkoi olla todella rentoa.
Tuon jälkeen taas muisti miksi Bandit oli helppo valita. Banditissa kun tuo ajoasento on kuskilla kaikissa nopeuksissa aika rento (ainakin itsellä).
Saapas näkee mitä kenkä tekee, että vaihtuuko tuollaiseen mustarastaaseen vai jatkuuko tulevan pyörän metsästys kenties jonkun muun merkin/mallin suuntaan.
Yamaha FJR 1300A -14
ex GSF 600S Bandit -03

harmaahukka

Tuplaäksä on vallan hieno pyörä. Paitsi ettei kamalia jarruja saa muutettua normaaleiksi ilman melkoista ähellystä ja rakentelua.

-hh-
1200S -05

Bandit227

Honda VFR 1200FD

Moottoripyörä jota oli mukava ajella  ;)

Omaan pyörään oli mukavempi nousta  8)
GSF650/SA 05