Bandit 1200 mystiset häiriöt

Aloittaja JohnPie, huhtikuu 1, 2024, 22:05

« edellinen - seuraava »

JohnPie

Nyt täytyi rekisteröityä ihan tänne foorumille, että voisi kysellä neuvoja ja apuja. Eli Bandit 1200 vm.-96.

Joskus pätkii, joskus ei pätki.
Välillä rötää 4000rpm kierroksen kohdalla niin paljon että meno meinaa loppua täysin, joskus sitten pätkäisee vain pari kertaa samalla alueella tai joskus ei ollenkaan. Vaikka toimisikin "ongelmitta" niin tulpat ovat aina pikimustat ja karstaiset. Nopealla kaasulla kone booaa. Nyt tänään tuli uusi kuje, että kierrokset jäävät kaasutuksen jälkeen roikkumaan 2000rpm josta sitten hiljaksiin laskevat asetetulle tyhjäkäynnillä. Vapaalla kierrättäessä joskus ampuilee putkessa, joskus ei. Eli viitteitä olisi liian rikkaalle seokselle, liian laihalla seokselle sekä sytytyskatkoille. Eli hyvin ristiriitaisia oireita.

No en aivan toimeton ole ollut ongelman suhteen, tai oikeastaan en enää keksi mitään mitä voisin tehdä.

-Kaasuttimet putsattu, samalla uusittu kaikki tiivisteet, neulaventtiilit, seosruuvit osineen yms. tarvikesarjana(alkuperäis osille olisi tullut hintaa n.700€, tarvikesarja oli 30€ saksasta)
-Kaasarit synkattu
-Puolat, tulpanhatut ja tulpanjohdot vastukset mitattu
-Venttiilinvälykset tarkastettu
-Kipinät tarkistettu puolatesterillä startatessa
-Imuvuotoja metsästetty tuloksetta
-Bensapinta tarkastettu 14,7±1mm
-Bensahana purettu ja toiminta tarkastettu
-Seosruuveja käännelty väliltä 1,75-4 kierrosta auki
-Johtosarja purettu ja tarkastettu
-Kokeiltu ilman ilmanputsaria

Siinä nyt pientä listausta siitä mitä äkkiseltään tulee mieleen. Täytyy sanoa yli neljänkymmenen moottorikäyttöisen ajoneuvon kokemuksella, että nyt on sentä v:mäinen vika. Omat ideat ja hermot aivan finaalissa pyörän kanssa. Hyviä ideoita otetaan vastaan, tai ei tarvitse edes olla hyvä kunhan on joku idea.

HarriPee

- tulppien johdot kunnolla kiinni hatuissa? Joskus omaa rassatessa nykäisin tulpan hatusta ja niinhän ne kaikki irtosi helposti, oli hapettumaa melko paljon.
- CDI boksi? Löytyy ylimääräinen jos tarve.

meisseli

#2
Oot tehty ja kokkeillu..😅 pesitkö ultraäänellä kaasarit? olet varmaan myös neulojen korkeutta vaihdellut.? Ohuella prikalla voi säätää neuloja 1/2 uraa kerrallaan. Miten neulaputket, onko kuluneet soikoksi? Minkä kokoset on pääsuuttimet ja tyhjäkäyntisuuttimet? Onko pyörä tuore ostos vai onko ollut jo aiemmin toimivana ajossa?
onko suutinsatsia vaihdeltu? Eli onko suutin ja neula sekoitus vai alkuperäiset käytössä. Onko orkkis luistinjouset? Onko kaasarien kansien välissä o-renkaat tallessa? Kalvot ok? Vaihdoitko neulaventtiilien pesien o-renkaat? Niissä en käyttäisi muita kuin orkkis versioita..

tuo samanlainen tyhjäkäynnin leijailu oli itsellä synkkauksesta kiinni mutta senkin olet jo tehnyt..
1216T -97
ex honda cb 1300 -08
ex z750 -09
ex 1200N -05